IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Mijn Paddock Paradise under construction

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 9:57

Bedankt voor die link van Flappies Francis, daar had ik nog nooit van gehoord. Heel handig dat je daar ook kleine stukjes los kunt bestellen glimlach .

http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD

Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 9:59

Ja, ze hebben ook speciaal echt kleine stukjes voor hondenhokken en kippenhokken e.d.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 10:08

Ik heb eigenlijk een klein strookje PVC nodig voor mijn kippenhok, om te monteren boven de scharnierkant van de klep op de legnesten, zodat er geen water het hok in kan lopen. Ben wel benieuwd hoeveel verzendkosten ze rekenen bij het bestellen van een klein stukje. Weet jij dat misschien?

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 10:11

Over wat voor stuk heb je't dan, echt maar een strookje? Want ik weet niet of ze dat wel doen, maar ik kan wel een stukje afsnijsel van mij missen. Ik heb die stukken bewaard omdat je maar nooit weet waar je ze voor kunt gebruiken, 1 heb ik al gebruikt om een kapot stalraam te fixen. Maar als je maar een strookje nodig hebt... Laat me even weten hoe groot precies, dan kijk ik of ik dat heb.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 10:13

Oh dat zou geweldig zijn, ik ga morgen even meten glimlach !

Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 22:30

Eerst nog even een vraag: je schreef dat je de 30 cm brede flappen hebt. Als ik het goed heb zijn die 3 mm dik; is dat nog flexibel? Want de strook die ik bij de scharnieren van de klep wil bevestigen moet flexibel genoeg zijn om in een kleine hoek mee te kunnen buigen als de klep opengaat. Ik ben bang dat dat met die 3 mm dikte niet gaat lukken, wat denk jij?

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 22:56

Dat is netjes geworden, zeg!
ama

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 02-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 28 jul 2013 - 0:53

Dank voor de tip!

Moet dat eens allemaal goed bekijken en dan zien of ik dit misschien in Italie vind, zoniet toch maar weer 1250 km laten reizen...

verontwaardiging 
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 28 jul 2013 - 1:29

Marja schreef:
Eerst nog even een vraag: je schreef dat je de 30 cm brede flappen hebt. Als ik het goed heb zijn die 3 mm dik; is dat nog flexibel? Want de strook die ik bij de scharnieren van de klep wil bevestigen moet flexibel genoeg zijn om in een kleine hoek mee te kunnen buigen als de klep opengaat. Ik ben bang dat dat met die 3 mm dikte niet gaat lukken, wat denk jij?
Hártstikke flexibel, om te snijden kon ik het gewoon dubbel vouwen en had ik nét geen scherpe vouw waar het mes doorheen ging, 't is wel 3mm dik maar 't is heel 'zacht' PVC. Ik zal vanmiddag een foto van het ophangsysteem maken zoals ik dat gemaakt heb, én van hoe het vouwt en buigt. Waar jij het voor wil gebruiken kan zéker, daar twijfel ik niet eens aan.

Ama, ik zou gewoon even wat grote bedrijven mailen waar ze grote magazijnen hebben, met name in de food-sector waar ze het binnen koel willen houden en een deur dus niet 'onbeschermd' open willen laten staan.
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 28 jul 2013 - 8:36

Helaas, uiteraard juist als ik af wil drukken batterij leeg dus de foto's moeten even tot morgen wachten.
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 29 jul 2013 - 3:44

Ok, foto's gemaakt. Hier 1 flap met ophangstrip zoals ze geleverd worden als je ze kant en klaar koopt met industriële ophanging en de haakjes waarmee ik ze opgehangen heb. Je kunt het schilderstape waarop ik de gaten eerst getekend heb ook nog zien, dat heb ik eerst op een werkblad geplakt, gaten overgetrokken, toen tape boven de deur geplakt en toen haakjes op hun plek. Er zitten 2 haakjes per gat (behalve aan de buitenkant) zodat ze vast hangen en niet heen en weer kunnen schuiven, anders zouden ze elkaar niet meer overlappen.

En dan voor Marja nog even een foto van het dubbelgevouwen PVC

Hier hoef je ook niet echt veel moeite voor te doen, je ziet dat ik het tussen duim en wijsvinger zo vouw/rol.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 29 jul 2013 - 4:06

Bedankt voor de foto, die zegt meer dan woorden glimlach . Het ziet er inderdaad flexibel uit Francis! Ik zou een strookje nodig hebben van 1 meter bij ca. 10 cm, heb je dat toevallig over?

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 29 jul 2013 - 4:09

Oh nee, zo lang heb ik zeker niet, sorry. Heb alleen de afsnijsels van de flappen en da's hoogstens 50 cm. lang. 1 flap is 30 breed dus als je met 1 afsnijsel van 50 x 30 twee stroken kunt maken dan mag je er van mij eentje hebben, maar anders zou je gewoon 1 'dierenverblijfflap' moeten bestellen bij Flappies. Die hebben ze in de lengtes 80 cm. en 1 meter.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 29 jul 2013 - 4:11

Jammer, maar in ieder geval bedankt voor je aanbod en het meedenken glimlach !
Dan ga ik denk ik toch maar een flapje bij Flappies bestellen.

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 4 aug 2013 - 7:20

Nou, mijn PP gaat de naam van dit topic weer eer aan doen, ik ga m'n track omgooien... tenminste, dat overweeg ik heel sterk.
Nu loopt het pad tussen twee stukjes wei door, ooit zo bedacht omdat het voorste stuk heel nat is.
Helaas bleek het dwarspad net zo nat te worden in 't najaar dus eigenlijk schoot ik er weinig mee op. Ze gebruiken het niet als het zo nat is dus geen ramp, maar geen voordeel er van ook.
Nu met het warme weer blijkt dat het wel een voordeel zou hebben als ik het pad toch buitenom laat lopen, door de punt van het perceel. Daar heb ik nl. de hele dag schaduw. Wel ook wat meer last van de dazen maar goed, dat hebben ze op de rest van de paddock ook wel. En door de track door de punt te trekken wordt de track ook langer, met een langere strook dijk 's winters. Het deel wat track wordt is nu een stuk waar ze weinig grazen, ik heb het gisteren zelfs gemaaid om 't er weer een beetje fatsoenlijk uit te laten zien, dus nu is het eigenlijk 'onbenutte grond'.
Het deel van het voorweitje wat over blijft wordt dan één geheel met het andere weitje, het dwarspad gaat er tussenuit en 't wordt gewoon één geheel.
Ik hoop er een beetje op dat als ik het nu ga veranderen, ze de track nog voldoende aanlopen zodat het minder diepe modder wordt dan wat het nu als wei zou worden (ze mochten er met nat weer niet op dus het werd geen modder, maar een deel van dat weitje was zo nat dat ze er redelijk diep in weg zakten. Dat stuk kom niet op de track, alleen de buitenste rand, die wel nat wordt maar niet zo nat als het deel wat in het weitje blijft). En mocht het echt erg worden dan lopen ze nog steeds gewoon dat stuk van het track niet 's winters, dat verandert dan niks aan de situatie eigenlijk. Ik wil de punt ook schuin afzetten zodat ze er een extra 'mini-paddockje' hebben, met een hooivoerplek en eventueel opgehoogd met wit zand, mocht het echt te nat worden. Ander voordeel is dat de track interessanter wordt omdat ze langs de weg kunnen kijken en de omgeving dus nog beter kunnen zien. Verder maak ik in die hoek dan gelijk een uitgang zodat ik buiten de buurwei om van m'n erf af kan, ook dat is weer een extra voordeeltje.
Al met al denk ik er meer profijt van te hebben als ik hem toch door de punt laat lopen...
Zo dus:
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 4 aug 2013 - 8:18

Helemaal leuk Francis compliment !
Dat is het grappige van een PP, je blijft het veranderen, of eigenlijk: verbeteren.

Ik denk trouwens wel dat je flinke modder zult krijgen op dat nieuwe stuk 's winters, als ik zo lees hoe nat het daar is. Maar misschien is het een mooi stuk om 'ooit' een keer te verharden?

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 4 aug 2013 - 9:05

Ja, ik verwacht daar ook wel blub hoor, maar dat heb ik nu ook op het dwarspad gehad dus of ik het nu in de punt of op 't dwarspad heb is lood om oud ijzer. Kans dat het in de uiterste punt beter gaat is zelfs iets groter, naar de buitenkant van de punt toe loopt de grond wat op en wordt het juist iets beter. En idd, dat is dan een stuk waar ik nog es een kuubje zand op kan knikkeren of op een andere manier verharden.
Grote voordeel is dat ze langs dat stuk wel de meeste beschutting hebben van de bosrand, 's zomers schaduw (m'n belangrijkste rede om dit te doen) en in najaar/winter ook een beetje uit de wind. Ik benut dan de voordelen van dat stuk terwijl dat stuk nu juist ongebruikt is omdat ze er niet echt grazen (er staan allerlei plantjes maar minder gras). Ik ga wel zien hoe het pad zich houdt, die blubber is dan ook maar een paar maanden, de rest van 't jaar hebben we er profijt van denk ik (en zo niet, verander ik 't volgend jaar toch gewoon weer terug :P )
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 4 aug 2013 - 20:36

Leuk Francis! Ik denk dat je inderdaad veel voordelen zult hebben van dat luwe en schaduwrijke stukje. En misschien kun je in te natte tijden met prikpaaltjes het geheel weer iets aanpassen?
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 4 aug 2013 - 21:44

Op zich zal aanpassen met prikpalen niet makkelijk gaan als ik eenmaal de vaste omheining verzet maar heeft dus ook weinig zin omdat het pad zoals het nu is 's winters ook niet benut werd door de diepte van de modder. Ze liepen gewoon geen rondje maar alleen heen en weer over beide paden langs de zijkant en het dwarspad gingen ze gewoon niet door. Dat kan straks dus net zo goed, langs de dijk blijft het droog dus dat stuk pad wordt langer en langs de andere kant werd wel modder maar hoogstens een hoef diep, dus dan zullen ze ook dat stuk gewoon zover benutten als nog te doen is. Maar dan kunnen ze nog steeds een heel eind verder doorlopen dan nu.
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 4 aug 2013 - 23:02

Dan heeft het dus alleen maar positieve gevolgen! En zou ik het zeker gaan doen. compliment 
http://www.twas-tweerd.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 5 aug 2013 - 6:26

strak plan!! ziet er goed uit.
En wat Marja al zegt, je blijft altijd wel verbeteringen aanbrengen in je PP.
Door de jaren heen komen er gewoon veranderingen op je pad, letterlijk en figuurlijk, door omstandigheden en ervaringen.
Dat maakt het ook juist weer leuk. Geeft ook variatie voor de paarden. glimlach 
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 5 aug 2013 - 10:22

FrancisD schreef:
Oh nee, zo lang heb ik zeker niet, sorry. Heb alleen de afsnijsels van de flappen en da's hoogstens 50 cm. lang. 1 flap is 30 breed dus als je met 1 afsnijsel van 50 x 30 twee stroken kunt maken dan mag je er van mij eentje hebben, maar anders zou je gewoon 1 'dierenverblijfflap' moeten bestellen bij Flappies. Die hebben ze in de lengtes 80 cm. en 1 meter.
Ik heb bij Flappies vandaag een strook besteld van 10 cm x 2 m (heb ws. toch net iets meer dan 1 m nodig) en die wordt als het goed is morgen al bezorgd! Dus nogmaals dank voor de Flappies-link glimlach!

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 5 aug 2013 - 10:42

you're welcome knipoog
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   

Mijn Paddock Paradise under construction
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: