IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Mijn Paddock Paradise under construction

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
FrancisD

Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

BerichtOnderwerp: Mijn Paddock Paradise under construction   do 28 feb 2013 - 2:22

Ook maar even een plattegrondje showen dan grijns

De punt onderin en het vierkant in 't midden zijn de weitjes, het grote vlak bovenin is paddock (kale wei, geen wit zand).
Het dunne lijntje bij de schuur geeft ongeveer het stoepje aan, dat is nu nog wat smaller maar ga ik zodra het weer goed droog is breder maken.
De dunne lijntjes op het dwarspad van het track geeft aan waar in nog een grindbak wil realiseren. Op het linker verticale pad van de track komt waarschijnlijk een laag wit zand, dat is een vrij blubberig stuk en ook op het meest linker deel van de paddock komt denk ik wat wit zand. Zal uiteindelijk wel door de zwarte grond heen gelopen worden maar het zal allicht iets verbetering van de bodem geven. Echt graafwerk e.d. kan ik hier niet doen, ik huur de grond en mag het indelen zoals ik wil maar niet 'onherstelbaar' overhoop gooien. De grindbak wil ik tussen bielzen en op extra dik of dubbel worteldoek maken zodat het grind niet in de grond gelopen wordt. De plek is het natste stuk op de track, daar wordt het 's winters echt drassig met een flinke plas er op (jammer, had de track juist zo gemaakt omdat de punt ook vrij nat is, dat wilde ik ontlopen en nu loopt het pad dus toch nog over een van de natste stukken van 't perceel :P ) Maar goed, ik wilde het track ook niet langs de weg hebben, daar waar het nu wel langs de weg loopt is een dijk dus minder kans op aaiende en voerende mensen. Misschien gooi ik de boel toch ooit nog om met 1 pad buitenlangs en 1 grotere wei in het midden, maar voorlopig staat het zo goed

De breedte van de track varieert, het dwarspad is 3 meter breed, het linker pad 4 meter en het pad langs de dijk is breder, maar loopt dus grotendeels schuin omdat het een dijk is.

(hier op de foto nog erg groen, dat is inmiddels wat kaler maar de dijk zal altijd wel begroeid blijven. Dat is wel voornl. 'onbemest bermspul' omdat dat nooit actief mee bewerkt is toen het nog gewoon wei was)
Die dijk is érg leuk, Raya staat graag bovenaan in de hoek om de paarden in de andere wei te kunnen volgen en Pippa vindt het geweldig om er eerst hard tegenop te rennen en daarna met een boog nog harder weer naar beneden grijns Raya heeft ontdekt dat wanneer je halverwege tegen de dijk gaat liggen rollen, je daarna makkelijker op kunt staan slimmerik

Bij het stoepje kunnen ze dus hun schuilstal in, waterbak staat i.v.m. vorst nu binnen en dat bevalt goed, denk dat die daar ook s'zomers blijft staan, scheelt algengroei en water blijft koeler. Zo kan ik ook makkelijk water geven met de tuinslang, waterpunt zit binnen in de schuur. Binnen tussen de staande draagbalk die in m'n stal staat en de buitenkant, staat een hooibak met fijnmazig hooinet (3 cm. mazen met fijnmazig aanhangernet er overheen) en buiten op de paddock, onderaan de dijk, staat een tweede bak. Wanneer het mooi weer is kan ik nog een derde bak buiten zetten zodat ik alleen buiten voer, nu hebben ze 1 bak buiten en 1 bak binnen (die van binnen staat vast, vandaar de derde voor buiten). Bakken zijn IBC-vaten zonder gaas, dus alleen het kunststof. Die voor buiten zijn verzwaard met twee balkjes aan de onderkant waar ze op staan, dat werkt op zich prima, ze zijn laag genoeg dat Pippa er ook makkelijk uit kan eten.

In de stal, die totaal 4 bij 5 meter groot is, ligt deels dik rubber op de grond, hoop er nog meer te vinden (6,5 a 7 cm. dik, wie iets goedkoops weet, ik houd me aanbevolen knipoog ). De eiken staander wordt binnenkort nog bekleed met deurmatten (van die ruwe cocosmatten) zodat ze daar een fijne schuurplek hebben.

Ik zal vandeweek wat foto's maken, die ik heb zijn van toen ik er net was en toen had ik nog hangende hooinetten en was alles nog helemaal groen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   do 28 feb 2013 - 8:21

Dat ziet er goed uit!
http://naturalhorsetrainer.nl
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   do 28 feb 2013 - 8:34

Dank je, ben ook érg blij met m'n plekkie. grijns
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   do 28 feb 2013 - 21:05

wat een leuke locatie.
Ik snap wel dat je daar blij mee bent. Leuk dat er een dijkje in zit, oftewel, hoogteverschil.
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   vr 1 maa 2013 - 10:47

Wat leuk, zo'n dijkje dat je in je PP kunt verwerken! Het is ook wel heel fijn dat je zo vrij wordt gelaten bij het gebruiken van je perceel. Ben benieuwd naar recente foto's!
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 2 maa 2013 - 12:04

Hiermee is meteen mijn laatste vraag in je voorsteltopic beantwoord grijns.
Mooi plekje Francis! De dijk is ook erg leuk. Wat zijn IBC-vaten?
Ben benieuwd naar je foto's glimlach.

http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 2 maa 2013 - 22:39

IBC vaten zijn van die grote witte containers, die vaak in een stalen (aluminium?) frame staan. Ze worden gebruikt om vloeistoffen in op te slaan maar zijn, eenmaal schoongemaakt, ook erg geschikt voor het opvangen van regenwater (doe ik hier ook). Onderaan zit een kraantje, erg handig! Kijk maar eens op marktplaats, en zoek dan op IBC container! Staan er zat. glimlach
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 3 maa 2013 - 12:08

Dat dus grijns
En ik heb dan alleen de kunststof binnenvaten, zónder het metalen frame. Kon ze hier in 't dorp voor 10 euro 't stuk ophalen en ze werden nog op stal voor me gedropt ook! grijns Die heb ik doorgezaagd (nou ja, dat heeft m'n zoon voor me gedaan, maar met een decoupeerzaag is dat een fluitje van een cent), paar gaten in de bodem voor afwatering en in de hoeken om een musketon met een touwtje door de bodem vast te maken. Die van binnen staat vast aan de paal en buitenkant stal, die van buiten staat op twee balkjes die aan de bodem vast geschroefd zijn en voilá...
Ik had 2 vaten dus nu 4 bakken (waarvan 2 in gebruik, een 3e staat klaar met balkjes en de 4e helft heb ik eigenlijk niet nodig maar staat er dus nog wel.
Voordeel van deze bakken is dat ze laag genoeg zijn voor kleine Pippa. Ideaal voor als je mini's e.d. hebt waar die kunststof palletboxen eigenlijk te hoog voor zijn.
Ze zijn natuurlijk veel minder zwaar dus de bak buiten staat niet altijd op dezelfde plek maar door een beetje zware balken te nemen aan de onderkant issie zwaar genoeg om niet de halve paddock door gesleept te worden. Die van binnen was los geraakt, daar liggen nu een stuk of 8 straatklinkers in en in die van buiten gooi ik denk ik een paar stoeptegels, dan blijft'ie prima staan.
en ach.. 4 bakken voor 5 euro 't stuk.. paar euro er bij als je de 2 musketons per bak mee rekent... daar kun je je geen bult voor vallen hé knipoog

Als 't vandeweek lekker weer is zal ik de camera even meenemen en plaatjes schieten van hoe het nu is.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 4 maa 2013 - 2:28

Jaaaaaa, foto's graag camera!

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 4 maa 2013 - 2:55

Ik ga nu naar de wei en aangezien Raya 'vrij' heeft vandaag zal ik de camera even meenemen, 't is nu mooi weer.
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 4 maa 2013 - 7:52

Nou, verse foto's! Omdat het er weer genoeg zijn (gelijk maar een complete tour natuurlijk) heb ik ze in een album op Shutterfly gezet, als het goed is kun je via deze link: [helaas dat mag niet.com] de foto's als slideshow bekijken, bij elke foto heb ik wat commentaar/uitleg geschreven.

Oh prut... ik mag nog geen link plaatsen... kan ik em wel PBen? *gaat proberen*

Edit Marja: hier de link naar de slideshow van je foto's Francis: slideshow foto's
Volgens mij moet het zo werken glimlach. Je plekje ziet er erg leuk uit compliment!
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   di 5 maa 2013 - 6:25

Ziet er goed uit!
Geven die doorgezaagde IBC containers geen scherpe randen eigenlijk?
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   di 5 maa 2013 - 7:33

Wat een leuk plekje!
http://www.twas-tweerd.nl
marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   di 5 maa 2013 - 8:14

Hardstikke mooi, die schuur ziet er van binnen ook erg gezellig uit. compliment
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   di 5 maa 2013 - 12:23

Nee, die IBC-vaten zijn niet scherp. Voor het mooi zou je er even met een grof schuurpapiertje langs kunnen maar is niet nodig. Op 1 punt kwam met rondzagen het begin en het eind niet bij elkaar waardoor er een los 'puntje' aan kwam, dat heb ik er voor de zekerheid toch maar af gehaald, dat was wel wat puntig.
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   wo 6 maa 2013 - 4:06

Leuk om de foto's te zien!
jannekevedder

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 36

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   wo 13 maa 2013 - 1:06

Hele leuke PP FrancisD!!!
De stal ziet er idd erg gezellig en pittoresk uit.
Dat dijkje maakt het ook lekker speels.
SUPER!!
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   wo 13 maa 2013 - 1:23

Thanks.
Mochten jullie nog iemand weten die een plek voor bijv. een oud paardje zoekt, ik ben nog op zoek naar een 'pensionpaardje' maar dan wel liefst iemand die de zorg aan mij over wil laten en niet dagelijks wil/hoeft te komen. Een paardje wat met pensioen mag, of moet revalideren. Een twee of drie jarige die nog niet gereden wordt of alleen voor de zomer, tot bijv. oktober/november mag ook.
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 21 jul 2013 - 10:46

Laatste week druk geweest op stal dus hierbij foto's van het schilderwerk en de rubberen vloer.
Alleen nog even achter wat 'passtukken' aan om de boel goed klem te leggen, de nieuwe tegels blijven anders zo niet goed liggen. Onder het stukje waar Pippa altijd staat moet wat grind ter opvulling van het verzakte straatwerk en achterin onder een van de grote tegels ook, die wipt nu te veel op aan de rand en dan gaat'ie stuk, da's zonde. Ik heb wat grof siersplit in de voortuin wat ik er toch uit wilde, dat kan ik daar mooi voor gebruiken.

Voor:

Na:

rubber zoals het na 3 x verleggen eindelijk ligt:
Hier moet dus nog een strook langs, dan ligt het zowel horizontaal als vertikaal klem

Pippa's hobbelhoekje. Zij kan hier al wel op staan omdat ze bijna niks weegt, zou Raya hier overheen gaan dan blijft er geen steen liggen

en vanuit de 'verre' hoek

En vanavond heb ik m'n nieuwe flappengordijn nog even opgehangen. De middelste twee flappen heb ik weer weggehaald (ze hangen afzonderlijk aan haakjes dus ik kan er 1 of 2 af halen) zodat ze eerst kunnen wennen om er tussendoor te lopen, van't najaar hang ik er dan nog 1 bij zodat de opening smaller wordt en als dat ook goed gaat hang ik de vierde er tussen.

Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 21 jul 2013 - 19:09

Zo, dat is opgeknapt door die schilderbeurt, prachtig Francis glimlach !
Zijn die tegels in 'Pippa's hobbelhoekje' ook rubber tegels, of gewone betontegels? Ik vroeg het me af omdat ik zie dat ze hol zijn van onderen.

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 21 jul 2013 - 21:30

Dat zijn idd holle rubberen 'tegels'. Daarom moeten ze goed klem liggen, ze wegen niks en 'stuiteren' nogal dus als Raya er overheen loopt dan komen ze wel wat omhoog zeg maar. Dat grote vierkant in het midden ligt nu redelijk klem, op dat strookje na, en dat gaat goed. Als ik materiaal heb voor die strook dan kan ik bij Pippa's stukje die uitstekende tegels op maat zagen en komt ook daar de boel klem te liggen, maar daar zit ook een behoorlijke verzakking in de bestrating dus dat moet ik dan wel even opvullen. Maar Pippa kan al over die losse tegels, dan blijft dat nog liggen, die weegt weinig en heeft maar kleine pootjes.
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   zo 21 jul 2013 - 23:06

Zo, je hebt al flink wat opknap-werk verricht! Het schilderwerk ziet er mooi strak uit. Met de tegels gaat het ook vast goed komen.
Wat handig dat je die flappen apart op kunt hangen... Ga je ook nog een soort schriktrainig doen, om de paarden erdoor te krijgen? Of probeer je ze het eerst zelf uit te laten vinden?
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   ma 22 jul 2013 - 3:46

Op dit moment hangen alleen de buitenste twee, daar gingen ze gisteren gelijk al doorheen, Raya wel met aarzeling en na wat aanmoediging, maar toen lukte het wel. Dit laat ik even zo een tijdje hangen tot het echt 0,0 spannend meer is voor Raya (Pippa boeide het na 1 keer al niet meer). Dan ga ik er 1 bij hangen, zodat er nog steeds een opening is maar ze er wel echt tussendoor moeten en als dat ook ok is hang ik de 4e er bij. Zodra ik er een flap bij hang zorg ik wel dat ik zeker weet dat ze er een keer door zijn gegaan, zodat ze niet 'verplicht' buiten blijft omdat ze niet naar binnen durft (het water staat binnen), maar daarna laat ik het ze gewoon even zelf uitzoeken. Raya heeft meestal wat aanmoediging nodig en bevestiging dat ze dit echt waar wel kan en durft, die is niet zozeer bang maar vooral onzeker. Heeft ze iets een keer gedaan dan is't meestal ook snel ok, zo van 'oh... was dat alles...'. Pippa doet het wel, da's een lefgrietje en dat helpt Raya wel in zien dat het idd niet eng is en 'als Pippa het kan zij het ook echt wel kan'.
ama

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 02-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 6:56

Ziet er mooi uit allemaal!

Waar heb je die flappen gekocht? Welk merk is het?
Misschien kan ik die hier in Italie ook wel vinden, weet enkel weer niet waar ik het moet gaan zoeken...

Heb er ook nodig tegen de winter omdat ik de stal ga omwisselen en ze de andere zijde gaan moeten gebruiken waar nu nog een garagepoort hangt. Die moet dan weg maar dan moeten er wel goeie stevige flappen hangen om de regen/wind/sneeuw tegen te houden!

FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   za 27 jul 2013 - 7:19

Ama, die flappen heb ik niet gekocht maar gratis gekregen! Ik heb wat bedrijven (slachthuizen, bedrijven die koelingen hebben bijv. of andere bedrijven met grote magazijnen) gemaild of ze kapotte hadden. Die flappen hangen doorgaans in grote deuren waar vaak heftrucks heen en weer doorheen moeten en in grote koecellen. Als een flap van een deur van 3 of 4 meter stuk gaat kun je daar nog prima met een paar nestels bovenin een flap voor je staldeur van maken. Ik kreeg echter een reactie van een bedrijf wat er nog een paar had liggen die verkeerd besteld waren, te kort voor hun deur, die mocht ik dus hebben. De kapotte hadden ze anders ook wel maar die waren net een paar dagen daarvoor in de plastic-container beland. Maar dit was mooier want hier zaten de originele bevestingsstrips nog aan.

Je kunt ze speciaal voor staldeuren wel ook gewoon bestellen bij www.flappies.nl , voor paardenstallen zou ik wel de dikkere versie van 30cm. breed nemen aan de 'industrie'ophanging (heb ik dus ook), da's wel heel degelijk. Ik heb de strips nu aan haakjes van de bouwmarkt gehangen, kan ik wel even een close up van maken, als dit blijft werken laat ik het zo maar anders bestel ik bij Flappies alsnog even een ophangstrip met haakjes.
In plaats van kant en klare flappen kun je ook alleen een rol PVC bestellen, zelf op maat snijden, óf nestels er door, of tussen twee latjes schroeven en dat ophangen. Op MP adverteert ook iemand met rollen PVC. Weer, voor een paardenstal zou ik de dikkere 30 cm. stroken nemen, de stroken van 20 cm. zijn ook dunner dus zullen eerder stuk gaan, die van 30 zijn op heftrucks en ander 'groot materieel' berekend.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Paddock Paradise under construction   

Mijn Paddock Paradise under construction
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn advies voor de beginnende strand en water zoekers

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-