IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Ideeën PP op 3000m2

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Maart

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 24-02-13

BerichtOnderwerp: Ideeën PP op 3000m2   zo 24 feb 2013 - 3:28

Hoi,

Ik wil graag een PP aanleggen als mijn pony's aan huis komen. Alleen de rijbak ligt er al en hier moet met een creatieve manier omheen worden gewerkt...
Zelf heb ik al wel wat ontwerpjes, maar misschien zie ik juist wel iets heel leuks over het hoofd.

Zo ziet het eruit:

Hebben jullie creatieve ideeën?
Terug naar boven Ga naar beneden
Maart

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   zo 24 feb 2013 - 3:30

En toen deed de afbeelding het niet shock
MarjoSophie

Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   zo 24 feb 2013 - 6:52

MarjoSophie

Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   zo 24 feb 2013 - 6:52

Zo doet hij het wel

Ziet er leuk uit, heb niet echt een idee,
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   zo 24 feb 2013 - 11:56

Maart schreef:
En toen deed de afbeelding het niet shock
Waarschijnlijk komt dat doordat je nog geen week lid van het forum bent. Dit is een anti-spam maatregel. Maar Marjo-Sophie heeft het voor je opgelost glimlach.

Ik neem aan dat je het groene gedeelte ('Terras') niet mag gebruiken?
De rijbak ligt wel een beetje op een onhandige plek, met aan weerszijden stroken van 10 m breed die doodlopen. Of zou je misschien toch een klein stukje van het terras mogen benutten om een stukje pad rondom de bak te maken dat die twee stroken met elkaar verbindt?

Ik ben benieuwd wat je zelf al voor ideeën had?

http://www.paddockparadijs.nl
Maart

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   ma 25 feb 2013 - 4:37

Ontwerp: Ik heb hier de bak gebruikt zodat ze toch een rondje kunnen lopen. Het pad is overal 3 meter breed en de paddock met schuilstal is 10x20meter. Maar dan hebben ze daarnaast ook meteen de bak waar ze gebruik van mogen maken. Dit is trouwens in totaal bijna 4000m2. De achterzijde van de wei is 50 meter, maar die 10 meter meer of minder, liever wel natuurlijk.

Aan de rechterkant van de bak kan er helaas niks meer bij. Dan hebben ze letterlijk mest op hun bord. Maar aan de voorkant (huiskant) van de bak past er nog wel een strook van max 3 meter breed, maar de bak gaat aan meerdere kanten open (de poorten moeten er nog in komen dus dat is wel flexibel) zodat een rondje wel mogelijk is.

Het is inderdaad een erg onhandig stukje, maar het plan was 3 jaar terug ook nog niet om haar aan huis te zetten...
Vandaar is enige creativiteit gezocht!

Ohja, Marja, ik zag dat je in het voorsteltopic vroeg of ze gezelschap krijgt. Die krijgt ze uiteraard! Ik wil denk ik een shetlander voor haar erbij kopen. Alleen staan, en vooral als ze er net komen te staan, is voor mij echt geen optie. Ik wil dus ook proberen ze alletwee op dezelfde dag op te halen en dan op de een of andere creatieve manier de paddock eerst in tweeën delen, zodat ze een beetje aan elkaar wennen. Roos is nogal een dominante dame!
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   di 26 feb 2013 - 12:32

Maartje, ik heb de foto in je post zichtbaar gemaakt. Blijkbaar kun je dus wel foto's plaatsen al ben je pas net lid van het forum, maar ik kwam erachter dat je de verkeerde ImageShack link gebruikt, daarom worden je afbeeldingen niet zichtbaar. Je moet bij ImageShack kijken bij 'Links to share this image' (ergens rechts van de afbeelding) en dan de 'Direct' link kopiëren. Die kun je hier op het forum plaatsen.

Oh, en ik heb dit topic even verplaatst naar 'Plattegronden', daar paste het wat beter knipoog.

Ik vind je ontwerp er hartstikke goed uitzien compliment! Het enige wat misschien een beetje onpraktisch zou kunnen zijn is het smalle strookje wei naast de bak, wat denk ik maar een paar meter breed is, toch? Als de paarden in de wei lopen zou de een de ander daar klem kunnen zetten zonder uitweg; tenzij je daar een poortje zou maken naar de bak, dat je dan open kan zetten.
Ik neem aan dat je de onderverdeling van de wei met prikpaaltjes maakt, en niet permanent? Zo doe ik het zelf altijd omdat het praktisch is als het gemakkelijk weg te halen is, bv. als er gemaaid moet worden of ander onderhoud van de wei.

http://www.paddockparadijs.nl
Maart

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   di 26 feb 2013 - 21:21

Dat strookje wei is 7m breed en 20m lang, breder dan het pad. Ja ik weet het ook nog niet helemaal met dat stukje, misschien pak ik dat ook nog wel bij de paddock erbij. zodat ik een paddock heb van 10x40...

Ja, het wordt eerst met prikpaaltjes. Ik moet ook nog even kijken of het mij bevalt en ik er een goed gevoel bij heb, haha. Zonde om dan alles al permanent te gaan neerzetten!

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Ideeën PP op 3000m2   

Ideeën PP op 3000m2
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: