Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Een paddock paradise in Italië

Ga naar beneden 
+2
Joyce
ama
6 plaatsers
AuteurBericht
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptyza 2 feb 2013 - 9:20

Hallo,

Ik ben Vlaamse die straks 3 jaar geleden met man, 4 paarden, 2 honden en de poes naar Italië verhuisd is om gezondheidsredenen.

Ons gezinnetje is intussen wat veranderd, onze oudere hond (14j) en de poes (18j) zijn gestorven en sinds de zomer 2012 hebben we twee jonge poezen terug bijgekregen.

We hebben ongeveer 4ha weide met bosjes ter beschikking over twee afzonderlijke delen. Eén daarvan werd volledig terug ingezaaid met speciaal paardengras en wordt gehooid. Het andere wordt gebruikt als weide voor de paarden.
Aangezien we in de Appenijnen wonen, boven op een berg, is deze weide op bepaalde plekken vrij steil.

Vorig jaar hebben we daarom naar het gebouwtje dat aan de weide ligt en dat dienst doet als garage en stal, een extra aanlooproute moeten maken omdat de paarden in het natte seizoen de berg niet meer op- of af durfden.
Vooral mijn alpharuin die aan zware hanetred lijdt heeft het hier soms heel moeilijk mee en hij durft dan ook de doorgang voor de anderen te blokkeren zodat ze hem niet kunnen achterlaten.

Ik speel al een ganse tijd met het idee om een paddock paradise aan te leggen omdat de paarden nu toch veel te dikwijls gewoon op één plekje blijven staan rond de hooiruif en eigenlijk nog steeds weinig bewegen zelfs al hebben ze voldoende land. Maar ik moet dus wel zien dat mijn pp-route ook voor mijn 'invalide' paard te volgen is zonder extra schade (hij is nu al vrij mager).

Het probleem is ook voor mezelf wel omdat ik het zelf fysiek ook dikwijls moeilijk heb en dus wel moet trachten om het me gemakkelijk te maken om hen het hooi en het water te bezorgen. Ook omdat ik er eigenlijk alleen voor sta wat de paarden betreft aangezien mijn man absoluut géén paardenman is... verdriet

Ik heb al heel wat over de pp gelezen, ben al meer dan 10 jaar 'natuurlijk' bezig met de paarden maar blijf toch nog steeds vragen hebben voornamelijk dan over hoe je het pp-concept ook in het natte en winterseizoen kan aanhouden op een redelijk comfortabele manier voor jezelf...

Hopelijk vind ik hier de juiste antwoorden zodat ik dit jaar met mijn pp zal kunnen beginnen!

Alvast bedankt allemaal !

Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptyza 2 feb 2013 - 22:32

wow, dat klinkt gaaf.
ik denk dat je op deze site, en forum, veel ideeën op kunt doen. Als het hier nat is, hebben we wat natte plekken, maar doordat we nogal vlak wonen, is dat hier geen probleem.
We hebben zelf niet helemaal een PP, we hebben een langwerpige kavel die in een punt eindigt, de punt is een stukje bos. We hebben van de L vormige paddock, een pad naast de wei gemaakt, die naar het bos gaat.
We voeren veel in het bos, daar is ook een vijvertje een klimbult, waar ze veel gebruik van maken.
als we een pad rondom de wei zouden maken, kost ons dat teveel wei, maar op deze manier bewegen onze paarden heel veel mee dan voorheen. In het bos hebben we 3 slowfeeders hangen in de vorm van netten.
Wat ik hier vooral merk is dat het pad, vaak uitnodigt om te rennen.
Heb je foto's van jullie plek?
veel plezier met het maken van de ideeën en de uitvoering ervan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptyza 2 feb 2013 - 23:21

Hoi Ama, welkom hier!

Ik heb een klein PP (6000 m2) en ook gezondheidsproblemen, waardoor ik het werk zo licht mogelijk wil maken voor mezelf. Ik voer daarom alleen in de stal (die is het dichts bij mijn huis) en niet ook nog op andere plekken in mijn PP, want dan moet ik domweg teveel sjouwen. In de zomer was dat geen probleem want toen liepen de paarden toch uit zichzelf het hele PP wel rond; mede ook omdat toen aan het achtereind de paarden van de buurman in de aangrenzende wei liepen en ze daar regelmatig mee gingen buurten.
Toen er de afgelopen weken sneeuw lag, liepen ze echter helemáál niet meer over het pad! Ze bleven liever in de buurt van de stal hangen...

Dus echt zinnige tips heb ik niet voor je ;-) ik zoek nl. zelf ook nog naar ideeën om mijn paarden te stimuleren ook in de winter meer gebruik van het pad te maken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptyzo 3 feb 2013 - 1:52

Hoi, welkom hier!
Ik wens je vooral veel plezier met het maken van plannen.
qua bergachtigheid kun je misschien iets hebben aan een aantal Amerikaanse PP's. Daar meen ik wel eens filmpjes van gezien te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptydo 14 feb 2013 - 7:54

hey meid welkom hier....
leuk je hier ook te zien...
alles goed daar?? Al een mega tijd niet gesproken hihi....
heb het heeeel erg druk, kom daarom ook nog weinig hier...
sorry mensen...twas al weer weken geleden knipoog

Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptydo 14 feb 2013 - 9:01

Hoi Inge,

Fijn dat je ook hier zit... birds of a feather, flock together !

Ik moet nu wachten op wat beter weer om iets te kunnen beginnen... een paar dagen geleden weer een halve meter sneeuw bijgekregen!

De paarden staan wel redelijk goed met hun inloopstal maar ze bewegen in de winter toch veel te weinig...
Maar ik ben bang dat het moeilijk wordt om daar iets aan te veranderen want waar zij moeten komen, moet ik ook kunnen geraken hé.

Dat het maar snel lente wordt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptydo 14 feb 2013 - 11:18

Hallo Ama, welkom op het forum glimlach!
Ik hoop dat je op het forum wat wijzer kunt worden en ideeën op kunt doen voor je 'bergachtige PP' knipoog. Ik ben héél benieuwd naar foto's van jouw stekkie!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Emptydi 19 feb 2013 - 1:56

:< ja het paarden wereldje is niet zo groot, zeker niet als je min of meer dezelfde ideeen hebt over het houden van en zo knipoog
hopelijk hebben wij de sneeuwtijd wel gehad. Eindelijk is het hier een paar dagen droog waardoor de mega blubber een beetje is weggetrokken.
Maar je kan nog steeds ploeteren door de bagger.
Ook hier weinig activiteiten dan behalve wandelen en de dagelijkse weide klusjes.
Maar bewegen doen ze wel hoor. hihi ze moeten wel anders hebben ze naar hun believen te weinig eten dus zullen ze moeten bewegen om wat te zoeken.
en daarbij ik heb 2 jonge kerels die wel van een ren partijtje houden. Dus oudje gaat dan vanzelf een (kortere) tijd mee rennen en gek doen.

Wel kmt er weer een beetje kou aan van net rond het vriespunt. altijd lastig....net aan bevroren waterbakken en zo.
klein laatje ijs op plekken waar je het liever niet hebt enz... maar ja nog effies dan is het voorjaar...
Als je op FB kijkt bij PP het is geloof ik wel een besloten groep dan kan je veel inspiratie op doen over PP's en bergen en zo.
Dat is vaak net even iets anders als in ons kikkerlandje. Maar je kan wel mooiere uitdagingen maken dan wij kunnen.

Zo las ik bijv ook dat ze een pony hadden opgenomen die was opgegeven. Na een bepaalde tijd met niks doen dan enkel in de PP lopen (wel met glooiingen er in hoor)
is het beestje helemaal opgeknapt en loopt weer zuiver. Door enkel en alleen in een groep lopen en op diverse plekken eten zoeken geeft al mega veranderingen bij een paard. Daar kan geen training tegen op knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een paddock paradise in Italië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een paddock paradise in Italië   Een paddock paradise in Italië Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een paddock paradise in Italië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» paddock paradise op fb
» Paddock Paradise Nederland
» Lezing Paddock Paradise
» Nieuw Paddock paradise
» weer een paddock paradise fan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: