Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Empty
BerichtOnderwerp: Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten   Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Emptyzo 20 jan 2013 - 23:34

Wij willen ook graag een slowfeeder of slowfeeders in de weide.
Nu heb ik al het idee met de speciekuipen en draadmat gemaakt, maarrrrrr ben bang dat ze er mee aan de haal gaan en dan vind ik het weer wat gevaarlijk.
We hebben geen palen waar we de bakken aan vast kunnen zetten buiten de rasterpalen om, maar dan staan de bakken tegen het stroomdraad.
Nu kan ik wel zo'n geweldige grote hooi kist kopen, maar hoe komt mijn shet (+- 1.10m) dan bij het hooi?

We hebben dus geen ophang of andere bevestigingspunten.

Het moet dus stevig en niet verplaatsbaar door de paarden te zijn. En niet zo hoog dat onze shet er niet meer bij kan (hij is één van de zeldzame shetten die wél behoorlijk wat moet eten om gewicht te blijven).

Kent iemand dit probleem? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten   Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Emptyma 21 jan 2013 - 1:00

Heb je een schuilstal waarin je een hooivoorziening zou kunnen maken?

Of is het anders niet mogelijk om een paar palen in de grond te slaan, en daartussen een hooinet (hooikussen) op te hangen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten   Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Emptyma 21 jan 2013 - 3:31

Nee, we hebben geen schuilstal. Anders was het idd niet zo'n probleem.

Ik kan natuurlijk vragen of ik een paar palen in de grond mag zetten, maar aangezien de pensionhouder het land ook maait ben ik bang dat hij er niet erg blij van wordt.
Weet ook niet hoe lang het nog blijft vriezen. Nu krijg ik in ieder geval niets de grond in. Het gaat dus echt om een oplossing voor nu, wat stevig is, maar door de mens ook verplaatsbaar is.
Aangezien mijn pony's gewoon ergens in pension staan moet het een verwijderbare oplossing zijn. De pensionhouder mag er van mij geen last van hebben.
Lastig he.

Die voerkratten zijn denk ik te hoog, of niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten   Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Emptyma 21 jan 2013 - 9:08

Hé Janneke, je kunt een laag (of misschien zelfs 2 lagen) tegels om de krat heen leggen, bijv. aan 2 kanten van de krat. Dan kan de shet hoger gaan staan. Mijn kleine monster (1.17m) kan zo ook uit de kratten eten en ze heeft snel genoeg in de gaten dat ze er op die plek beter bij kan.
Groetjes, Veronique
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten   Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stevige slowfeeder waar ook een shet uit kan eten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uiteenlopende voerbehoeften Shet en KWPNer
» Waar en wat voor graszaad kopen
» Water uit eigen bron, waar op letten?
» Graszaadhooi! Wie voert het? En waar koop je het in kleine hoeveelheden?
» eten van mest

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: