Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Frosti en de boomstronk

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyvr 12 feb 2010 - 2:19

Hiephoi, ik heb mijn nieuwe filmcameraatje binnen! Vanachter mijn computer heb ik een erg leuk uitzicht op de PP-lus voor ons huis en daar zag ik afgelopen woensdag Frosti's 'crea-bea' actie met de boomstronk. Hij is zeker een kwartier bezig geweest met uitvinden hoe hij zich het best door de wortels van de stronk overal kon laten kriebelen. Uiteraard op de bij hem passende 'waardige wijze', bijna in trance soms. Heb je even tijd? Kijk dan even naar deze drie filmpjes (mijn debuutfilmpjes op You Tube, haha lekker puh!)





Hoe eenvoudig kan het geluk van een paard zijn compliment!


Laatst aangepast door Marja op do 4 maa 2010 - 1:23; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyvr 12 feb 2010 - 6:51

Wat een heerlijke filmpjes Marja! Hoe eenvoudig kan ook ons geluk zijn, door hier even op ons gemak van te genieten...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyvr 12 feb 2010 - 22:19

Leuk zeg. Zoveel plezier en kriebelgemak van een boomstronkje.
Bij ons vorige huis hadden we in de wei ook een stuk boom liggen. Eigenlijk meer niet opgeruimd dan dat dat nu een Paddockparadijs-idee was. Nu ik daar over nadenk werd daar ook ijverig gebruik van gemaakt. Waarom is dat nooit goed tot me doorgedrongen???
verwarring denken
Misschien zo maar even met de trailer naar het bos (onee, er ligt nog sneeuw, dus ik weet niet of het nu al kan......) en maar wat leuke stukken boom inladen. Mag natuurlijk niet, maarja, als niemand kijkt: hup...leuke stammetjes inschuiven.... ja
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Wilgentakken   Frosti en de boomstronk Emptyza 13 feb 2010 - 10:04

Hoi Marina,

Wij hebben pas onze knotwilgen gesnoeid, en daar zijn de pony's ook weer best druk mee. Ze knagen ze af, lopen er mee te slepen, en
de nette stapels die we gemaakt hebben liggen in no time als een soort Mikado door de wei.
We hebben er ook een leuke cavaletti van gemaakt, waar ze zelf overheen moeten in de track, en mijn "ponymeiden" gebruiken ze als
een sprongetje. Als basis hebben we een aantal weidepalen gebruikt, die onderin verrot waren. Die hebben we ingekort tot 60 cm, en voor
de helft ingegraven. We hebben dus een soort van mini-walletje van zo'n 30 cm. Leuk hoor, als ze achter op de track staan en ik roep om
te voeren, komen ze aangestormt en springen over dit kleine sprongetje. En... ik hoef de afgebroken palen niet af te voeren naar de stort!

(plaatjes op http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upload&a=10&key=P3P86ORG. Even doorscrollen naar onderen)

Wij zijn van 22-2 tot 27-2 op vakantie in Exloo. Zit je daar dichtbij? Kan zo een bos wilgen-stammetjes achterin gooien als je dat wil!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyza 13 feb 2010 - 11:54

Nou heel graag. Exloo is niet echt ver.
Je fotolink doet het niet, ik moet inloggen.
Vroeger woonden we in Noord Holland, hadden we een enorme rij knotwilgen gestaan. Die mis ik nu knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyza 13 feb 2010 - 23:58

Marina schreef:
Je fotolink doet het niet, ik moet inloggen.
Ik denk dat Helma dit fotoalbum bedoelt, kijk maar naar de laatste paar foto's knipoog.
Leuk Helma, die takkenstapels en ook de sprongetjes. Ik zie dat je dat over de hele breedte van je track hebt, hoe kom je er nog met de kruiwagen langs? Tillen :<? Wat heb je trouwens een mooi breed pad, ik denk dat ik het bij mij hier en daar toch ook maar eens ga verbreden. Als ik hier en daar hooikussens langs het pad wil gaan leggen zal het ook echt breder moeten zijn dan 2 m, anders gaan de paarden elkaar de doorgang blokkeren...

Marina schreef:
Vroeger woonden we in Noord Holland, hadden we een enorme rij knotwilgen gestaan. Die mis ik nu knipoog

Als je iemand kent met wilgen, vraag dan een stel gesnoeide takken. Die kun je nl. heel simpel in de grond steken en dan heb je straks je eigen wilgenrij grijns. Misschien kan Helma je er wel aan helpen?
Wij hebben ook op die manier onze wilgen geplant, gewoon flinke takken in de grond gestoken. Ik denk dat dat een jaar of 7 geleden is geweest, vorig jaar zagen ze er zo uit als op de foto hieronder, dus ze groeien behoorlijk snel.

Frosti en de boomstronk Foto-HTVS87HS
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyzo 14 feb 2010 - 3:03

Wat een leuke filmpjes van Frosti! Hij ziet er erg gelukkig uit, heel mooi om te zien glimlach . Hij valt er bijna bij in slaap, grappig zeg.
Heb je het de andere paarden ook zien doen? Want dat is bij ons wel grappig, alleen sommige paarden vinden het namelijk leuk om dit te doen. Een merrie van ons en de schimmelhengst kunnen ook zo heel lang met een stronk/boom bezig zijn knipoog .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyzo 14 feb 2010 - 3:46

Dit is inderdaad vooral Frosti's 'ding'. De anderen maken wel gebruik van de stronk hoor, maar lang niet zo creatief als Fros. Zij gebruiken de uiteinden om hun hoofd een beetje aan te schuren, maar Frosti probeert zijn hele lichaam ermee te bewerken grijns.
Ik leg regelmatig takken neer en als daar een tak bij zit met een mooie zijtak eraan, wringt Fros zich vaak in allerlei bochten om te zorgen dat die zijtak dan omhoog komt te staan zodat hij b.v. zijn buik ermee kan kriebelen. Dan zie je hem echt pogingen doen om met voor- en/of achterbenen die tak om te draaien.
Hij is ook creatief in het kriebelen van de bovenkant van zijn lijf, kijk maar:

Frosti en de boomstronk Foto-6OXXPROQ
Frosti in/onder de vlier

Frosti en de boomstronk Foto-PAYCILBQ
Verstoppertje spelen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyzo 14 feb 2010 - 7:24

Wat gaaf zeg, die Frosti! Dat je daar foto's van kunt maken! Als ik met een camera de wei in loop, staan ze meestal direct met de snuffel er in zo'n beetje.
Dank je voor het corrigeren van de link Marja, ik had per ongeluk de link die ik gebruik voor het bewerken van het album.

Marina, ik neem met plezier een bos voor je mee, volgende week maar even afstemmen hoe we dat praktisch afstemmen.
De toppen van deze gesnoeide takken lopen inderdaad heel makkelijk weer uit. Vorig jaar hadden we een stapel takken gewoon laten liggen, en in
april liepen die weer gewoon uit, terwijl ze plat op de grond lagen! Onwijs sterk spul hoor, die (knot)wilgen.
Mochten er meer mensen zijn die ik een plezier kan doen, je bent welkom, maar wel zelf even ophalen!
Ik ga er zelf een stel planten aan de Westkant van de track, waar aan de andere kant van de omheining al bomen van Provincie staan.
Als wij aan onze kant dan ook wat neerzetten, hebben ze straks een leuk "bosje" waar ze doorheen kunnen lopen e/o kunnen schuilen of schaduw zoeken.

Onze track is inderdaad aan de brede kant Marja, dit wegens het overdreven dominante gedrag van Falcor. Als hij een ander uit de buurt wil hebben, is hij niet tevreden met een meter of twee maar jaagt nog verder weg. Om blessures en incidenten te voorkomen is daarom het pad wat breder.


Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyma 15 feb 2010 - 1:09

Marja schreef:

Hij is ook creatief in het kriebelen van de bovenkant van zijn lijf, kijk maar:

Wat een leuke foto's! Vooral die eerste, wat staat hij er daar weer gelukkig bij glimlach
Waarschijnlijk is Frosti de meest creatieve van het stel... grijns

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyma 15 feb 2010 - 1:11

Helma, leuke track heb je zo! Erg leuk gedaan met die takken en sprongetjes.
Je kan zo gewoon ook lekker rijden op de track knipoog .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptyma 15 feb 2010 - 6:52

Ik weet het van de wilgen en hoe makkelijk je ze plant. Hebben we in N Holland ook meerdere keren gedaan. Hier in Drenthe zouden wij dan de enige zijn met een knotwilg ;-)....haha.
Bij ons stonden ze aan de slootrand, hier kennen ze helemaal geen sloten.
Nee, da's natuurlijk allemaal overdreven.
We hebben echter wel een soort 'slootje' en daar zouden we best een knotwilgje kunnen gaan grootbrengen. Hebben we 1 x per jaar eigen takken, da's al wat. Gaan we proberen zodra we wat takjes hebben.

Echt een mooi breed pad Helma, als ik dat hier doe heb ik geen weitje meer over. Tis hier maar heel klein. Dus we houden het maar op een pad van 2,5 m ongeveer. Ik heb grote paarden, maar dat gaat toch wel goed hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Emptydi 16 feb 2010 - 2:04

Marina schreef:
Hier in Drenthe zouden wij dan de enige zijn met een knotwilg ;-)....haha.
De oplossing is simpel: gewoon niet knotten hilarisch, doen wij ook niet (zie de foto boven). Als ik de paarden takken wil geven, zaag of knip ik er gewoon hier en daar takken vanaf. We hebben 25 wilgen staan, dus die kunnen best wat missen af en toe knipoog.

Citaat :
Echt een mooi breed pad Helma, als ik dat hier doe heb ik geen weitje meer over. Tis hier maar heel klein. Dus we houden het maar op een pad van 2,5 m ongeveer. Ik heb grote paarden, maar dat gaat toch wel goed hoor.
Ik raad je aan om het pad toch iets breder te maken Marina. Ik heb hier alle paden in eerste instantie 2 m breed gemaakt, maar ben daar een beetje van teruggekomen, vind het toch eigenlijk te smal. Afgelopen zomer heb ik al een pad verbreed naar 3,5 m (het pad met de wilgen op de eerdere foto) en ws. ga ik dat dit jaar ook doen met het andere lange pad (ik zou me anders maar gaan vervelen h hyper). Het voordeel is dat ik dan ook eens hier en daar in die paden een hooikussen kan neerleggen en dat er dan toch nog een ander paard kan passeren als er eentje aan het eten is. Met 2 of 2,5 m kan dat niet, dus dan krijg je 'blokkades' als een paard een ander niet door wil laten.
Ik dacht in het begin ook dat bredere paden alleen maar ten koste van de wei zouden gaan, maar zie nu eigenlijk in dat de paarden sowieso meer op de paden dan in de wei verblijven, dus dat ze dan ook best wat meer ruimte mogen hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Frosti en de boomstronk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Frosti en de boomstronk   Frosti en de boomstronk Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Frosti en de boomstronk
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: