Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Schuilmogelijkheid

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
urbanlegend




Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 17-08-12

Schuilmogelijkheid Empty
BerichtOnderwerp: Schuilmogelijkheid   Schuilmogelijkheid Emptyma 20 aug 2012 - 0:21

Wie weet een oplossing? Voor een PP met veel bomen, struiken enz. ben ik op zoek naar een schuilmogelijkheid voor de paarden. Het probleem is dat de gemeente geen toestemming geeft voor een schuilstal, zelfs geen mobiele schuilstal... die heeft er gestaan, maar moest weg. Ik zit te denken aan iets met een winddoek... Het gaat om vrij robuuste paarden (shetlander, ijslander), maar er staat ook een "gewoon paard".
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Schuilmogelijkheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilmogelijkheid   Schuilmogelijkheid Emptyma 20 aug 2012 - 3:19

Voordat je geld in een alternatieve oplossing gaat steken, zou je even bij de gemeente kunnen informeren naar wat er WEL mag. Op landbouwgrond kunnen ze (bij ons althans) al moeilijk doen over het plaatsen van een haag of bomen, en mag je officieel niet eens hooi of stro opslaan. Een schutting o.i.d. mag bij ons officieel ook al niet: alles wat contact maakt met de grond wordt namelijk gezien als een bouwwerk kritisch Hopelijk zijn ze bij jullie iets minder moeilijk, maar om teleurstelling achteraf te voorkomen zou ik het toch even navragen voor de zekerheid.

Als het mag, zou je misschien een soort afdakje kunnen maken met waterdicht schaduwdoek. Misschien dat een afdakje zonder zijwanden bij jullie wel zou mogen? Dan zou je bijv. het frame van een pergola kunnen gebruiken en dat van boven kunnen dichtmaken met doek of massief materiaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Schuilmogelijkheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilmogelijkheid   Schuilmogelijkheid Emptywo 22 aug 2012 - 19:54

Misschien zijn de bomen en struiken wel voldoende als windkering en schuilmogelijkheid? Als het dan ook nog mogelijk is om het pad van je PP aan de 'goede' kant van die begroeiing te laten lopen, d.w.z. aan de oost - noordoost kant van het pad, dan kan je paard schuilen tegen de westen/zuidwesten wind die in NL het vaakst waait en regen met zich meebrengt. Of misschien heb je wel zoveel begroeiing dat je verschillende schuilstukken kunt maken voor alle windrichtingen. Als je het pad vlak langs de begroeiing legt zie je na een poosje vaak dit beeld ontstaan, waarbij je echt een natuurlijk 'dak' krijgt waaronder paarden kunnen schuilen:

Schuilmogelijkheid Foto-OZEVHJIZ
De paarden houden dit schuildak zelf bij doordat ze steeds weer de bomen 'snoeien'.

Schuilmogelijkheid Foto-A7HZSASU

Ik heb zelf ook al vaak genoeg onder dit bladerdak geschuild als ik weer eens overvallen werd door een regenbui tijdens het mestruimen. Ik bleef daar vrijwel droog glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Schuilmogelijkheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schuilmogelijkheid   Schuilmogelijkheid Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Schuilmogelijkheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: