IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Even voorstellen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
urbanlegend

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 17-08-12

BerichtOnderwerp: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 0:14

Hallo allemaal,

Ik ben Karin en ik heb een ijslander die op dit moment nog in een gewoon weiland met schuilstal staat, maar misschien binnenkort gaat verhuizen naar een al grotendeels "natuurlijke Paddock Paradice". Het is een stuk grond met 2 weilanden met op één van de weilanden een "berg". De paarden kunnen via bomenlaantjes van het ene naar het andere weiland wandelen. Het hele gebied is iets van 5 hectaren, maar een stuk is dicht begroeid. Het is de bedoeling dat ik langzaam maar zeker de weilanden ook omtover als PP en ik kan dus veel inspiratie gebruiken knipoog Er staan een paar paarden van de eigenaar in, allemaal merries, en mijn IJslander komt er dus gezellig bij. Misschien dat ik in de toekomst er nog iemand bij zoek, maar voorlopig ga ik er alleen staan. Ik heb helaas wat minder goede ervaringen met stallen met meerdere paardeneigenaren, dat wordt al snel een kippenhok agressie
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

Aantal berichten : 944
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 1:43

Hoi Karin, Welkom op dit forum. Dat klinkt als een geweldig paradijs waar je paard terecht gaat komen!
Terug naar boven Go down
http://www.twas-tweerd.nl
Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 701
Registratiedatum : 17-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 3:39

Hoi Karin, welkom hier! Leuk, nog een IJslanderliefhebber (ik heb er zelf ook 2). glimlach
Wat ik me wel afvraag, is hoe je je paard op 5 ha weiland waar maar een paar andere paarden lopen, in conditie gaat houden (lees: niet te dik laat worden). Mijn merrie is op mijn PP, dat maar 6000m2 is en waar ze beperkte weidegang krijgen, al tonnetje rond geworden... Maar mijn paden zijn dan ook van gras, dus ze kunnen wel de hele dag (een beetje) eten.
Wil jij je paden van zand maken?
Terug naar boven Go down
http://naturalhorsetrainer.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 3:41

welkom hier....het staat vol van inspiratie je zal veel leuke dingen tegen komen die opzich vrij makkelijk zijn te realiseren zonder al te veel kosten.
Klinkt erg mooi een berg en begroeiing veel plezier op je nieuwe stekkie
Terug naar boven Go down
urbanlegend

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 5:39

Dank jullie wel voor jullie welkom. Het stuk grond bestaat uit 2 stukken weiland met verder veel begroeiing ertussen, paadjes, bossages enz. Dus niet 5 hectare gras grijns De paarden die er staan zijn zeker niet te dik, dus ik hoop dat dat bij mijn paard ook gaat lukken. Op het stukje wei waar ze nu staat wordt ze juist dik, omdat ze nergens heen "hoeft" hyper
Terug naar boven Go down
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 9:32

Oooh dat scheelt, dat het niet allemaal gras is. Klinkt leuk, zo'n afwisselend landschap!
Mag jij het land naar eigen inzicht gaan veranderen en extra paadjes maken enzo?
Terug naar boven Go down
urbanlegend

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 10:23

Natural Horsetrainer schreef:
Oooh dat scheelt, dat het niet allemaal gras is. Klinkt leuk, zo'n afwisselend landschap!
Mag jij het land naar eigen inzicht gaan veranderen en extra paadjes maken enzo?

Wel in overleg natuurlijk, maar ja, daar komt het op neer knipoog Maar het is eigelijk al zo mooi... alleen de 2 weilanden zou ik nog aan kunnen pakken. Ik moet nog wat verzinnen als "schuilstal" want de gemeente is heel streng, zelfs iets op wieltjes mag niet... Maar er staan zoveel bomen en struiken dat het zeker voor een ijslander geen must is.
Terug naar boven Go down
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   za 18 aug 2012 - 10:43

Klinkt als een wel héél gave plek!
En inderaad, als je al veel bomen en struiken hebt is een schuilstal minder belangrijk.
Als je toch iets wilt: ik ken iemand die had van strobalen een schuilstal gebouwd. Volgens mij met zeil erover, maar ik weet niet precies hoe hij dat had gemaakt. Misschien een ideetje? Dan zeg je gewoon dat dat je voorraad stro is voor de winter; die moet je toch ook ergens laten. ;-)
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3200
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   wo 22 aug 2012 - 19:41

Hoi Karin, welkom op het forum glimlach!
Klinkt als een fantastische plek voor je paard, ben heel benieuwd naar foto's of filmpjes knipoog. In welke streek van Nederland is jouw PP?

http://www.paddockparadijs.nl
urbanlegend

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen   wo 22 aug 2012 - 21:04

Het is in de Betuwe. Ik zoek nog mensen die eventueel mee willen doen. Alleen merries en "robuuste, sociale ponies / paarden" i.v.m. het niet aanwezig zijn van een schuilstal. Ik heb een beetje "second thoughts" omdat om 1 weiland een sloot ligt die overwoekerd is door riet en maar 1 x per jaar geschoont wordt. Er is ooit jááááren geleden een paard in verdronken, ik ben daar wel van geschokken! Het zal de bedoeling zijn om de slootkant af te zetten, maar om dat in je eentje aan te pakken kost véél geld en tijd frustratie Ik moet eens goed nadeken, misschien dat weiland voorlopig helemaal afsluiten tot ik een oplossing heb. Of toch maar wat anders zoeken...
Terug naar boven Go down

Even voorstellen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: