IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Een zweedje :)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
liljebo

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 23-05-12

BerichtOnderwerp: Een zweedje :)   wo 23 mei 2012 - 21:10

Ik ben sandra, 51 jr en woon met echtgenoot en beestenboel in Zweden. (de kinders zijn al uit huis/studeren en verspreid over nederland en engeland)
We hebben vier paarden; een noordzweedse draver, een noordzweeds werkpaard, een minishetlander en een dwerggroeishetlander.
Verder hebben we drie honden (papa alesko-een hovaward, mama daisy -kruising dalmatier/bordercollie en hun zoon Sem) en een kat.
We hebben de paarden puur voor recreatie maar ik ben wel een trainingsnerd met de clicker. grijns
Terug naar boven Go down
Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 701
Registratiedatum : 17-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   wo 23 mei 2012 - 23:36

Hé leuk, een Zweedse!
Wij hebben er afgelopen zomer serieus over gedacht om ook naar Zweden te verkassen, maar we zijn uiteindelijk in Duitsland terechtgekomen. grijns
Waar wonen jullie ergens? Bevalt het goed?
Terug naar boven Go down
http://naturalhorsetrainer.nl
liljebo

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 0:00

Nou ja, zat je toch in de goede richting grijns
Wij wonen in småland, värnamokommun, bredaryd. Nou ja, een klein gehucht daar in de buurt dan.
Het bevalt heel erg goed. Lekker veel ruimte en de mogelijkheid om de dieren aan huis te houden... die kans had ik in nederland niet.
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

Aantal berichten : 942
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 0:11

Welkom op dit forum Sandra. Wat heeft jullie naar Zweden toegebracht?
Terug naar boven Go down
http://www.twas-tweerd.nl
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 4:27

Bredaryd, dat ken ik wel (een beetje!). Mijn zwager heeft een vakantiehuisje in Ugglebo (bij Unaryd) en daar zijn we een aantal jaren op een rij op vakantie geweest. Heerlijk groen en rustig daar, en veel mooie meren!

Precies om die reden (mogelijkheid om dieren aan huis te houden) zijn wij naar Duitsland verhuisd. Maar afgelopen zomer hebben we ook diverse huizen in Smaland bekeken, gaaf! Het enige wat ik daar een beetje vind tegenvallen, zijn de bossen. Er zijn ontzettend veel bossen, maar ze zijn allemaal zo... hetzelfde... beetje saai uiteindelijk. Er zijn weinig leuke kronkelpaadjes om te rijden, veelal een paar wat bredere wegen zodat je vaak dezelfde route moet rijden. Dat vond ik jammer. Maar wat ik er wel heerlijk vond, is dat het er écht nog stil is!

Toen ik tijdens de bezichtiging van ons huidige huis een raam open deed, zei de makelaar: wat een rust hè! Ja, een mooi groen uitzicht, maar je hoort de snelweg... dus hoezo rust?! Zulke herrie heb je daar in Zweden niet! (Of je moet op de verkeerde plek zitten, hihihi.)

Hoe lang wonen jullie daar al?
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3198
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 5:21

Welkom op het forum Sandra glimlach! We beginnen al internationaal te worden knipoog.
Ik ben nooit in Zweden geweest maar het lijkt me een prachtig land als ik afga op foto's.
Heb je al een paddockparadijs, of zijn het alleen nog maar plannen om er eentje aan te leggen?

http://www.paddockparadijs.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 6:04

welkom hier op het forum.
Zweden is prachtig!
Marja je bent misschien wel in een wat "saai" bosgebied geweest?? wij zijn hele mooie leuke spannende bossen tegen gekomen, met kronkelpaadjes (niet altijd even droog) prachtige meren en vergezichten tussen door.
dus ja ze zijn er echt wel hoor knipoog

ga je ook een PP maken in Zweden??
Terug naar boven Go down
liljebo

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 19:23

Natural Horsetrainer schreef:
Bredaryd, dat ken ik wel (een beetje!). Mijn zwager heeft een vakantiehuisje in Ugglebo (bij Unaryd) en daar zijn we een aantal jaren op een rij op vakantie geweest. Heerlijk groen en rustig daar, en veel mooie meren!

Precies om die reden (mogelijkheid om dieren aan huis te houden) zijn wij naar Duitsland verhuisd. Maar afgelopen zomer hebben we ook diverse huizen in Smaland bekeken, gaaf! Het enige wat ik daar een beetje vind tegenvallen, zijn de bossen. Er zijn ontzettend veel bossen, maar ze zijn allemaal zo... hetzelfde... beetje saai uiteindelijk. Er zijn weinig leuke kronkelpaadjes om te rijden, veelal een paar wat bredere wegen zodat je vaak dezelfde route moet rijden. Dat vond ik jammer. Maar wat ik er wel heerlijk vond, is dat het er écht nog stil is!

Toen ik tijdens de bezichtiging van ons huidige huis een raam open deed, zei de makelaar: wat een rust hè! Ja, een mooi groen uitzicht, maar je hoort de snelweg... dus hoezo rust?! Zulke herrie heb je daar in Zweden niet! (Of je moet op de verkeerde plek zitten, hihihi.)

Hoe lang wonen jullie daar al?

In Ugglebo???? Heeft je zwager soms kennissen die Van der Poel heten???Van de molen in Slättö??

Over de paadjes... ligt eraan waar je zit. Hier bij ons zijn er helaas ook weinig fijne paadjes die echt ergens heen gaan, maar bij bv een kennisje van mij in Sonakull, die buitenritten e.d. organiseert met haar haflingers (stall sonakull) zijn superveel van die prachtige paadjes door de bossen en met geweldige uitzichten. Ben ik wel een beetje jaloers op. oeps

we wonen hier nu alweer bijna 7 jaar
Terug naar boven Go down
liljebo

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 19:26

Monique, bedankt. We waren het moe in nederland met alle bekrompenheid en met de toenemende criminaliteit en verharding van de mentaliteit. Die was bij ons erg goed voelbaar. Bovendien wilden we vrij wonen met dieren en die mogelijkheid hadden we in nederland niet

Marja, bedankt. ik was aan het kijken of er een mogelijkheid was omdat mijn paarden veel te dik worden. Ik heb daarover een topic geopend

Inge, bedankt. Zweden is idd mooi en de paden is erg afhankelijk van de locatie. Over een evt pp heb ik een topic geopend.

Terug naar boven Go down
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 19:40

Ja hij heeft idd kennissen die bij een molen wonen, of dat in Slättö is durf ik niet te zeggen en hoe ze heten weet ik ook niet (zelf ken ik ze niet)... Als ik er ben kan ik er zó heenrijden maar ik weet dus niet meer hoe het heet... Niet zo heel ver van Ugglebo vandaan in elk geval. En er stond vorig jaar zo'n prachtige Haflinger daar schuin tegenover! (Hihihi ja dát onthou ik dan wel weer! knipoog).

Ik ben in verschillende bossen geweest in Smaland maar heb daar nergens écht leuke kronkelpaadjes gezien. Toch vind ik het er wel heel erg mooi en vooral heerlijk dat er zovéél natuur is!
Terug naar boven Go down
liljebo

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   do 24 mei 2012 - 22:04

Natural Horsetrainer schreef:
Ja hij heeft idd kennissen die bij een molen wonen, of dat in Slättö is durf ik niet te zeggen en hoe ze heten weet ik ook niet (zelf ken ik ze niet)... Als ik er ben kan ik er zó heenrijden maar ik weet dus niet meer hoe het heet... Niet zo heel ver van Ugglebo vandaan in elk geval. En er stond vorig jaar zo'n prachtige Haflinger daar schuin tegenover! (Hihihi ja dát onthou ik dan wel weer! knipoog).

Ik ben in verschillende bossen geweest in Smaland maar heb daar nergens écht leuke kronkelpaadjes gezien. Toch vind ik het er wel heel erg mooi en vooral heerlijk dat er zovéél natuur is!

Haha dat is toevallig. Dat zijn nl vrienden van ons. Ik geloof dat ik je zwager ook eens gezien heb bij karin en richard, maar die hebben zo vaak verschillende mensen op bezoek, dat ik het mij niet meer helemaal herinner. Maar ik denk dat ik hen wel herken als ik hen zie.
Ik woon zelf vlak bij de molen, ong 1 km erbij vandaan.
De haflinger is een dekhengst van mijn buurman, clarence. grijns
Dussss.... als je weer eens bij je zwager bent..... grijns

Nja, ze zijn er dus wel, maar niet overal. Ik zou zeggen... maak eens een tochtje bij ulrika van stall sonakull... kan je verzekeren dat je geweldig mooie kronkelpaadjes tegenkomt met hele mooie uitzichten. En ze zijn er veel meer.
We doen zelf geochachen en komen ook op prachtige plekken. Maar je moet het wel even weten, natuurlijk.
Terug naar boven Go down
Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   vr 25 mei 2012 - 1:03

Wat grappig dat je daar zo in de buurt woont!
Als ik dat nou vorig jaar had geweten, was ik bij je langs gekomen. glimlach
Maar nu we net verhuisd zijn, zit een vakantie er voorlopig niet meer in. Vind ik ook niet erg hoor, want ik blijf voorlopig veel liever thuis nu de paarden eindelijk aan huis staan (en er hier nog zoveel te doen en te ontdekken is...)!

Mijn zwager heeft trouwens 3 dochters, misschien heb je die dan ook wel eens gezien. De jongste is ook helemaal paardengek.
Grappig dat de wereld zo klein is, en dat terwijl je zo'n eind weg zit!
Terug naar boven Go down
liljebo

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   vr 25 mei 2012 - 1:40

ah ja, dan heb ik ze ook eens bij karin gezien. Grappig.
Maar ik kan mij voorstellen dat je zelf nu niet weg kunt. Ik ga meestal ook niet graag van huis, maar we moeten af en toe naar nederland voor de familie of naar engeland, naar mijn zonen.
Nou ja, mocht je ooit alsnog in de buurt komen, dan kom je maar eens aan.
Terug naar boven Go down
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   vr 25 mei 2012 - 5:03

wat leuk dat je lid bent geworden van het forum.
Klinkt erg leuk, zweden.
Terug naar boven Go down
http://www.twh-mm.nl
Iris

Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   di 5 jun 2012 - 10:48

Hoi, ben jij de Sandra die ook mee doet aan de online horse agility?!
Terug naar boven Go down
http://www.akili.nl
helma

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 50

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   di 5 jun 2012 - 11:45

Dag Sandra,

Ook van mij even een hallo! Wat leuk joh, een PP enthousiasteling helemaal in Zweden!
Zit je ook in de buurt van Uddeholm? Daar zit mijn oud-collega en vriendin sinds 2005.

Groetjes
Helma
Terug naar boven Go down
http://www.dogwise.nl
paulien1972

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 45

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   za 9 jun 2012 - 20:25

Hoi hoi,

Zweden is een prachtig land!!!

Welkom hier....
Terug naar boven Go down
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Een zweedje :)   di 19 jun 2012 - 0:48

Hallo Sandra,

Wat leuk; ben een tijdje niet op het forum geweest en er zijn opeens allemaal nieuwe gebruikers compliment ! Ik ga gelijk in de andere rubrieken kijken of je ergens foto's hebt geplaatst. Volgens mij had ik al het een en ander over je paarden gelezen via PN en FB.

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Go down

Een zweedje :)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: