Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Rolling Horses !

Ga naar beneden 
+3
MarjoSophie
paulien1972
franslj
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyza 21 apr 2012 - 8:18

Even schuilen in de schuilstallen en dan maar even rollen, totdat de bui overtrekt en er weer vandoor sprinten.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyza 21 apr 2012 - 21:59

Leuk filmpje grijns
Een van mijn pony's kan ook zo lekker staan te gapen. grappig om te zien..
Betekend dat dat ze echt ontspannend is??
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyza 21 apr 2012 - 22:26

Dit is natuurlijk wel een momentopname, Paulien en of het werkelijke ontspanning is, kunnen we alleen concluderen, als we een grotere tijdspanne er in betrekken. Wij waren langer dan anderhalf uur op het PP en zagen hoe Winsten, de 'gaper', zich gedroeg en ja.. Lekker ontspannen en nieuwsgierig !

Dank.. groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyzo 22 apr 2012 - 4:19

franslj schreef:
Dit is natuurlijk wel een momentopname, Paulien en of het werkelijke ontspanning is, kunnen we alleen concluderen, als we een grotere tijdspanne er in betrekken. Wij waren langer dan anderhalf uur op het PP en zagen hoe Winsten, de 'gaper', zich gedroeg en ja.. Lekker ontspannen en nieuwsgierig !

Dank.. groet.. frans.

gapen kan ook een stukje verwerking zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyzo 22 apr 2012 - 6:47

Citaat :
gapen kan ook een stukje verwerking zijn.

Bedoel je bij mensen of bij paarden, Marjolein?

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyzo 22 apr 2012 - 23:51

Het Pad, eindelijk geopend voor de paardjes en ze wisten niet wat hun plotseling overkwam. Had nog heel wat 'hoeven' in de aarde grijns , om de juiste weg te vinden, maar dan volgt de uitbundigheid.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 0:10

Wat heerlijk om te zien hoe blij ze zijn met hun pad!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 1:59

Leuk filmpje! En wat een mooie omgeving zeg, dat heuvelachtige is super!
Loopt jullie pad nu helemaal rond (kon ik niet goed zien)?
En hoe breed is het?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 2:42

Er staat wel heel bult gras op het pad, mogen ze hier de hele dag op ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 3:22

franslj schreef:
Citaat :
gapen kan ook een stukje verwerking zijn.

Bedoel je bij mensen of bij paarden, Marjolein?
Ik denk dat Marjolein bedoelt bij paarden (maar misschien is het ook bij mensen zo?) en dat is ook zeker mijn ervaring. Als paarden net iets nieuws of inspannends hebben gedaan kunnen ze uitgebreid staan gapen om het geleerde te 'verwerken'. Ook kan het gapen optreden als een soort overspronggedrag, als het paard bv. in een dilemma zit of hij iets wel of niet wil doen. Mijn merrie Kría is een extreme gaper in dit soort gevallen, waarbij ze dan ook nog haar hoofd alle kanten op draait en haar tong op de meest onmogelijke manieren uit haar mond steekt. Als ze dit doet weet ik altijd dat ze het nog niet helemaal ergens mee eens is knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 3:27

MarjoSophie schreef:
Er staat wel heel bult gras op het pad, mogen ze hier de hele dag op ?
Ja, dat viel mij ook op knipoog. Het kan riskant zijn, zeker wat betreft de combinatie mals, rijk voorjaarsgras en robuuste paarden zoals bv. Haflingers. Staan ze hier nu de hele dag op Frans, of geven jullie ze af en toe even toegang tot het gras op het pad en haal je ze er dan weer af?
Zelf heb ik twee PP's, waardoor de PP waar de paarden op dat moment niet staan, altijd weer helemaal volgroeit met gras. Als ze dan weer verhuizen laat ik ze in het begin maar mondjesmaat op het die graspaden. Ik laat het ze hooguit een paar uurtjes per dag begrazen tot na een paar weken het gras in de paden weer weggegeten is; dan kunnen ze er weer hele dagen op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 8:51

Citaat :
Loopt jullie pad nu helemaal rond (kon ik niet goed zien)?
En hoe breed is het?

Yep, NaturalHorsetrainer... het pad loopt helemaal rond en is op de smalste plekken ongeveer 5 meter breed, met een uitstulping bergop en een uitstulping bergaf, bedoeld om de paardjes te observeren en ontdekken waar hun favoriete plekjes zijn tijdens de verschillende jaargetijden.



Rolling Horses ! Mppvandeachterkantgezie

Uitleg bij de afbeelding: Als je goed kijkt, zie je het lint in een lus over het perceel lopen, waar de paardjes zich bevinden. Links van dit perceel, ligt een weiland, waar de paarden naar toe kunnen lopen, door richting hoge bomen, halverwege linksaf te slaan en zo geraken zij aan de andere kant van de stalen omheining. Het pad over dit perceel komt bij de trailer uit, vanwaar zij weer verder kunnen lopen, langs de schuilstallen, naar het perceel waar zij zich op de afbeelding bevinden.

De foto heb ik vanmiddag genomen vanaf de achterkant van het PP gezien.

Dank, groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 8:55

Citaat :
Als paarden net iets nieuws of inspannends hebben gedaan kunnen ze uitgebreid staan gapen om het geleerde te 'verwerken'.

Dit is nieuw voor me, Marja en goed om er rekening mee te houden, want vaak denken wij, dat de eerstopkomende gedachte, de enige, juiste, is tijdens het observeren van het gedrag van paarden.

Dank, groet.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 9:02

Citaat :
Staan ze hier nu de hele dag op Frans, of geven jullie ze af en toe even toegang tot het gras op het pad en haal je ze er dan weer af?

Momenteel lopen de paardjes er dag en nacht op, Marja en Marjolein en ja, er zijn plekken, zoals ook op de foto is te zien, waar het gras nogal hoog is, maar opvallend is, dat de paarden er geen interesse in tonen, want zij geven blijkbaar de voorkeur aan korter gras.

Vandaag zijn we in de middag en de vroege avond wezen kijken en zagen de paarden bij het begin van het pad bij de drinkbak staan en verder kijken wij waar gemest wordt, zodat we een beeld krijgen van de bewegingen van de kudde.

Er vanaf halen en er weer opzetten, zou lukken, als we erbij wonen, maar dat is niet geval en vertrouwen op het 'verstand' van de paarden.

Nu is het pad/de track in feite een strook gras met twee uitstulpingen en straks, na een aantal 'maaltijden' verandert het pad vanzelf en kunnen we onze ideeën verder uitwerken.

Dank, groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 9:06

Ik kan het pad op je foto niet goed zien maar ik geloof je meteen als je zegt dat het er wel is. glimlach

De plekken met lang gras waar de paarden niet van eten, zijn waarschijnlijk mestplekken: plekken waar voorheen veel gemest is waardoor het gras daar harder groeit. Van nature mijden paarden de plaatsen waar gemest is (om wormbesmettingen te voorkomen).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 10:06

Citaat :
De plekken met lang gras waar de paarden niet van eten, zijn waarschijnlijk mestplekken: plekken waar voorheen veel gemest is waardoor het gras daar harder groeit.

Zou best kunnen, NaturalHorsetrainer, alhoewel er vanaf zomer vorig jaar geen paarden meer op de weilanden hebben gelopen. Er is bovendien meer dan genoeg 'korter gras' in de aanbieding en dit staat op het pad. Met de schrikdraad houden wij de paarden uit de weilanden, totdat het pad kaal gegeten is.

Op de winterweide daarentegen, staat geen/nauwelijks gras en ook daar zien we de paarden nog terug. Waarschijnlijk omdat daar de hooibakken staan, waar slechts een klein laagje hooi in ligt.

Ja, op de foto is het hele pad moeilijk te zien, maar het komt min of meer overeen met de afbeelding op onze website onder de knop 'paddock'.

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyma 23 apr 2012 - 21:25

Het Pad is minder duidelijk zichtbaar, omdat er weinig verschil in kleur zit tussen 'pad' en 'weiland'. Vandaar, dat ik een video-opname plaats, met als titel; De Rondleiding !



Groetjes.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptydi 24 apr 2012 - 0:04

Wat een heerlijk gezicht Frans, de paarden zijn helemaal in hun element hyper!

franslj schreef:
Momenteel lopen de paardjes er dag en nacht op, Marja en Marjolein en ja, er zijn plekken, zoals ook op de foto is te zien, waar het gras nogal hoog is, maar opvallend is, dat de paarden er geen interesse in tonen, want zij geven blijkbaar de voorkeur aan korter gras.

Behalve dat paarden inderdaad niet graag op mestplekken eten, wat mijn naamgenote al schreef, verkiezen ze überhaupt meestal het korte gras boven het lange, omdat het korte gras meer suiker bevat en dus veel lekkerder is (in lang gras worden de suikers verdeeld over de langere halm, waardoor het gras dus relatief minder suiker bevat). Maar daardoor is het korte gras ook gevaarlijker met het oog op hoefbevangenheid en andere suikergerelateerde stofwisselingsaandoeningen (zomereczeem, insulineresistentie). Mensen zijn vaak verbaasd als hun paard hoefbevangen raakt op kort gras, omdat ze denken dat dat juist minder risico geeft. Maar het tegendeel is dus waar: in kort gras schuilt juist het meeste gevaar. Het allerbeste gras voor een paard is lang, stengelig, doorgeschoten gras, maar ja, vertel het ze maar eens hè knipoog! Het frustrerende is dat als je ze de keuze geeft, ze vaak de korte gedeeltes helemaal tot de grond toe afvreten en het lange, structuurrijke gras mijden. Het is net als wanneer je een kind laat kiezen tussen de snoeptrommel en een bord vol gezonde groente :<...

Citaat :
Er vanaf halen en er weer opzetten, zou lukken, als we erbij wonen, maar dat is niet geval en vertrouwen op het 'verstand' van de paarden.
Misschien hebben jullie paarden een heel andere aard dan die van mij Frans, wat betreft spijsvertering en stofwisseling knipoog (en bij de niet-Haflingers kan ik me dat best voorstellen), maar als ik m.b.t. eten zou vertrouwen op het gezonde verstand van mijn paarden, zou dat maar één ding betekenen: ze zouden zich moddervet vreten! En dat is ook logisch, omdat ze in IJsland, hun land van oorsprong, 's zomers zoveel mogelijk moeten eten om in de barre winters op hun speklaag te kunnen teren. Dat is dus hun natuurlijke instinct geworden, en dat dat hier bij ons niet meer nodig is, maakt niet uit knipoog. Ook is het grasbestand in onze weelderige Nederlandse weides op geen enkele manier te vergelijken met de schrale voedselkwaliteit in de gebieden waar wilde paarden een geheel natuurlijk leven leiden. Zij kunnen - en móeten zelfs - zonder gevaar de hele dag eten.
Om nog eens de vergelijking met een kind te maken, kun je je afvragen: in hoeverre kun je vertrouwen op het gezonde verstand van een kind, als je het dagelijks een volle snoeptrommel geeft?

Citaat :
Nu is het pad/de track in feite een strook gras met twee uitstulpingen en straks, na een aantal 'maaltijden' verandert het pad vanzelf en kunnen we onze ideeën verder uitwerken.
Zou je misschien nog eens een plattegrond willen intekenen van de situatie hoe deze nu is, Frans? Uit je filmpje en foto's kan ik eerlijk gezegd niet goed opmaken hoe het nu precies in elkaar zit of wat je met die 'uitstulpingen' bedoelt en ik ben natuurlijk wel héél nieuwsgierig! De plattegrond op jullie site kan ik ook niet zo goed wijs uit (en ik ben niet eens blond blond) met die slingerlijnen er doorheen. Ook ben ik benieuwd naar de breedtes van jullie paden. Je schrijft dat het smalste gedeelte 5 m breed is, maar hoe breed zijn de breedste gedeeltes? In de video lijken sommige stukken heel breed (bijna als een kleine wei) en als ik dat zie vraag ik me af of je paarden met zijn vijven ooit de track leeg kunnen eten, omdat de oppervlakte ervan zo groot is. Waarom hebben jullie de track eigenlijk zo breed gemaakt?

Jullie paarden staan wel in een schitterende omgeving zeg, echt prachtig, al die glooiingen in het landschap!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptydi 24 apr 2012 - 1:02

Citaat :
het korte gras meer suiker bevat en dus veel lekkerder is (in lang gras worden de suikers verdeeld over de langere halm, waardoor het gras dus relatief minder suiker bevat). Maar daardoor is het korte gras ook gevaarlijker met het oog op hoefbevangenheid en andere suikergerelateerde stofwisselingsaandoeningen (zomereczeem, insulineresistentie).

Om deze reden, Marja, hebben wij gewacht met de paarden op het weiland te laten en nu het fructaangehalte meestal erg laag is, krijgen de paarden de tijd om aan het gras te wennen. Erg kort is het eigenlijk nergens, totdat de paarden er van hebben gesmuld. grijns

Citaat :
Om nog eens de vergelijking met een kind te maken, kun je je afvragen: in hoeverre kun je vertrouwen op het gezonde verstand van een kind, als je het dagelijks een volle snoeptrommel geeft?

Helemaal waar, Marja, áls je kunt spreken van een volle snoeptrommel en áls je kunt spreken van de paarden, die de hele dag door blijven eten en juist dat is bij ons niet het geval; wij zien ze galopperen, draven, stappen, naar de drinkbak wandelen, over de winterweide, waar geen gras staat, stappen en tussentijds worden er paarden uit de kudde gehaald, om te poetsen en uit rijden te gaan.



Citaat :
Zou je misschien nog eens een plattegrond willen intekenen van de situatie hoe deze nu is, Frans? Uit je filmpje en foto's kan ik eerlijk gezegd niet goed opmaken hoe het nu precies in elkaar zit of wat je met die 'uitstulpingen' bedoelt en ik ben natuurlijk wel héél nieuwsgierig!

Ik ga er achter aan, Marja, want Willeke heeft een nieuw schetsontwerp getekend en hopelijk is dit duidelijker dan het huidige.

Met uitstulpingen bedoel ik de plekken, waar het pad (5 meter breed) een soort lus naar buiten maakt, waardoor het op een weilandje lijkt. Feitelijk gezien is het pad over de geheeld lengte ca 5 m breed en de uitstulpingen/lusjes maken het op die plekken een stuk breder.

Dank, groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptydi 24 apr 2012 - 5:56

straks sla je nog een tentje op om alles te kunnen bestuderen grijns er gebeurd zo veel als je een PP hebt. Veel meer dan in vierkante weides.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptydi 24 apr 2012 - 7:50

Haha, Inge, dat lijkt me wel erg stug, hoor. Kamperen op het PP???? hilarisch hilarisch

Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptydo 26 apr 2012 - 1:57

nou ik zou eht wel weten hoor met zo'n uitzicht....glooiende weilanden, paardjes, lekker zonnetje boekje erbij.....wat te drinken.....
fluitende vogeltjes om je heen, zoemende bijtjes van bloem naar bloem.....zucht....dan kan het leven zo mooi zijn grijns

Wij hebben en doen dat regelmatig in de UK tussen de paarden gekampeerd (New Forest, Dartmoor, Exmoor) Het is heel interessant om te zien wat ze zo de hele dag door doen. Ze staan daar in een min of meer "wilde" situatie. De paarden zijn niet wild hoor, ze kennen de mens, een aantal van hen wordt ook bereden.
Maar ze staan daar wel in semi vrijheid met giga veel HA's bomen, water, beekjes, gras, kruiden enz..enz...
Wij zijn er alle keren geweest dat er ook veulens bij liepen, dat geeft veel interactie prachtig om te zien. Dan leer je een hoop paardentaal kennen en herkennen.

Midden op de dag kan het best "saai" zijn, dan slapen ze veel of eten, maar de ochtend en avonduren zijn prachtig. Maar ook de saaie momenten zijn toch mooi om te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptydo 26 apr 2012 - 3:51

Wat te denken, Inge, van erbij te wónen, met een glazen schuifpui, die contact maakt met de buitenwereld ? grijns

Zover is het helaas nog niet, maar blijft wel een optie. Eerst mijn pand zien te verkopen en daarna 't pand van willeke, in de hoop dat dit pand in Sweikhuizen, nog niet verkocht is.

Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyza 28 apr 2012 - 23:25

franslj schreef:
Wat te denken, Inge, van erbij te wónen, met een glazen schuifpui, die contact maakt met de buitenwereld ? grijns
Haha, dat was ook mijn gedachte Frans: ik 'kampeer' ook bij mijn PP, maar dan in een huis grijns *LOL*!
Ik hoop van harte dat het jou en Willeke gaat lukken om straks vanachter je eigen schuifpui naar je PP te kunnen kijken, Frans!
En voor jou natuurlijk ook, Inge, om eens de paarden in je eigen achtertuin te hebben staan!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Emptyzo 29 apr 2012 - 5:41

Ja, Marja, heerlijke vooruitzichten, om straks een pand te kunnen betrekken, waar woonkamer en paardencontact slechts gescheiden worden door een glazen schuifpui. Misschien op deze plek en als dit niet lukt, gaan we op zoek naar een andere locatie... Volop huizen in de 'aanbieding'... Verkopen is moeilijker.. kritisch

Dank, groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Gesponsorde inhoud





Rolling Horses ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolling Horses !   Rolling Horses ! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rolling Horses !
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Spirit Horses
» HORSES BLOWING BUBBLES IN THE WATER

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: