Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 hooikliko vraag

Ga naar beneden 
+3
MoniqueBuu
inge
árangur
7 plaatsers
AuteurBericht
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptywo 14 maa 2012 - 9:44

wij hebben nu hooikliko's op stal, maar het hooi zakt niet goed naar beneden. Het blijft een soort hangen op die schuine plank. Ik heb nu een kliko gemaakt met gaas met extra wijde mazen, maar dat haalt niets uit. Voordroog gaat wel prima. Hebben meer mensen deze ervaring, en hoe hebben jullie dat opgeslost? De meeste paarden krijgen voordroog maar er is er eentje die daar diarree van krijgt; zij moet echt hooi hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptydo 15 maa 2012 - 7:32

een steen er boven opleggen???
geen ervaringen met een kliko hoor, kwam in eens op in mijn koppie knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptydo 15 maa 2012 - 9:10

Steen is niet zo handig, want het eindigt onderaan in de kliko, en dan moet je er dus twee keer per dag ondersteboven in gaan hangen om die steen er weer uit te vissen grijns we dachten ook al aan een plank, das wat lichter....maarja ik heb geen idee of het dan wel werkt. Ik denk misschien zijn er meer mensen met een kliko die al wat ervaringen hebben hiermee.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptyvr 16 maa 2012 - 0:53

Zou je er dan niet een soort 'hengelsysteem' aan vast kunnen maken. De steen aan een touw vastmaken (desnoods in een zak ofzo), wat je ook bovenin de container ergens aan vast maakt. Dan trek je zo de steen weer aan dat touw omhoog, zonder steeds over de kop in de container te hoeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptyvr 16 maa 2012 - 2:11

Renske, misschien kun je Nina even PB'en. Zij maakt zelf hooikliko's voor de verkoop en heeft volgens mij hier ook wel eens iets geschreven over het niet zakken van het hooi. Wie weet heeft zij al meer ervaringen opgedaan waar je iets aan hebt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptyvr 16 maa 2012 - 9:13

Wilde ik ook zeggen Marja, volgens mij is er hier ook ergens een topic over!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptyza 17 maa 2012 - 1:55

Ik heb al vaker gehoord dat het met hooi niet goed werkt, terwijl met voordroog het wel goed gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptyza 17 maa 2012 - 4:06

Ja dat topic heb ik gevonden, er is een hooinet in gehangen ipv een rooster en de andere oplossing was, niet teveel hooi erin. Maar dat is wel lastig want ja het paard in kwestie (een fries) moet echt wel iets van vier plakken hebben voor de nacht. Nu hebben we al 2 kliko's neergezet voor haar; en dan inderdaad goed uitschudden en minder erin, maarja soms blijft het dan toch hangen.

Nu staat ze overdag een poosje op stal (alleen de mijne en de fries staan dag en nacht in de paddock) omdat er nog 6 andere paarden staan die overdag ook een poosje buiten willen en we hebben vier paddocks, dus er gaan er twee in de ochtend naar buiten als die van ons ook nog buiten staan, en 's middags staan de andere vier buiten en die van ons dus een paar uurtjes op stal (sorry ingewikkelde uitleg blond ) en dan krijgt zij (de fries) dus extra hooi. Zo kunnen we de hoeveeheid ruwvoer wel een beetje opschroeven, maar t is toch wel sneu als ze de hele nacht bij een driekwart volle kliko staat waar ze niet bij kan. Dus ik dacht misschien heeft iemand hier de oplossing.

En anders toch maar een kliko fabrieken met een net ofzo. We hebben toch al een overschot aan kliko's :< ze zijn hier gratis af te halen dus een stukkie gaas en een paar tie-raps (schrijf je dat zo?) verder en je hebt een mooie voer-oplossing hoera er staan er inmiddels al een stuk of 8 bij ons op stal, haha
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Emptydi 20 maa 2012 - 8:34

Inderdaad een bekend probleem van hooi en kliko's!
Op een of andere manier is dat een lastige combi.
Een betere oplossing dan minder hooi erin en het goed uitschudden hebben wij ook nog niet gevonden.
Voor de paarden of eigenlijk 1 paard die hier hooi krijgt gebruiken wij de hooikussens. Dat het nat wordt is in haar geval niet erg, ze krijgt juist nat gemaakt hooi. Als het waait geeft het wel veel meer rommel dan een kliko.

Mochten er nog goede tips komen voor hooi of als wij zelf een goed alternatief bedenken zal ik jullie op de hoogte houden!

Groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Gesponsorde inhoud





hooikliko vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: hooikliko vraag   hooikliko vraag Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hooikliko vraag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: