Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ella's opleiding tot handpaard

Ga naar beneden 
+4
Mai
inge
MoniqueBuu
Berith
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyzo 26 feb 2012 - 1:41

Naar aanleiding van dit topic: Handpaard aanleren en ervaringen en omdat ik t.z.t Ella ook af en toe mee wil nemen met korte buitenritjes ben ik begonnen om Ella naast Siets te laten lopen als ik er op zit. Gaat nog niet van een leien dakje. Ella wil er of achter blijven lopen, of stormt naar voren, maar netjes naast is nog moeilijk. Vandaag weer even geoefend en met voldoende worteltjes als tussentijdse beloning, begint het kwartje toch een beetje te vallen.
Ella's opleiding tot handpaard 427020_381814308496280_100000031428361_1537114_1624077348_n

Ella's opleiding tot handpaard 422939_381814335162944_100000031428361_1537116_2118453170_n

Ella's opleiding tot handpaard 424252_381814361829608_100000031428361_1537118_585937714_n

Even tussendoor roepen dat ze toch wel het knapste veulentje van de wereld is een worteltje geven
Ella's opleiding tot handpaard 406564_381818485162529_100000031428361_1537125_662966836_n

En af en toe gaat het niet helemaal als het moet en wordt Ella "wild"
Ella's opleiding tot handpaard 425330_381814398496271_100000031428361_1537119_299375085_n

Maar uiteindelijk lukt het ook om een klein stukje te draven.

Ella's opleiding tot handpaard 417444_381814435162934_100000031428361_1537120_990340476_n

Ella's opleiding tot handpaard 422642_381814291829615_100000031428361_1537113_2104187179_n
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyzo 26 feb 2012 - 1:50

Wat leuk om te zien Berith! Als eerste kreeg ik de tekst, en de bovenste foto in beeld. Dan denk je snel: het gaat toch helemaal top! Bij het scrollen kom je dan de foto's tegen, waarop je ziet, dat Ella het toch niet in één keer helemaal goed doet. Maar leuk dat ze zo snel leert joh.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyzo 26 feb 2012 - 2:19

zooo wat goed! Je draaft zelfs al. Dat is super knap voor het kleine ding.
Ontzettend leuke plaatjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyzo 26 feb 2012 - 2:23

Ik vind zelf dat Ella bij de eerste drie foto's nog iets te veel achterblijft. Ik heb het liefst haar hoofd bij mijn knie zoals op de laatste foto.

Ja inderdaad al stukjes gedraafd, maar dat stelt nog niet heel veel voor is hooguit een half rondje.

Hele sessie bij elkaar is ook maar max 10 minuten. De kleine kleuter moet het natuurlijk allemaal nog kunnen verwerken, over nadenken en leuk blijven vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyzo 26 feb 2012 - 8:37

Wat gaaf Berith compliment! Ik zie jullie straks al samen op buitenrit gaan (met twee handpaarden? Trix er ook bij knipoog?)
Erg leuke foto's! Vooral de vijfde foto ziet er heel vrolijk en stout uit, ook Siets wordt er heel alert van.
Ella lijkt af en toe trouwens net een ijslander grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyma 27 feb 2012 - 4:22

ja koppie bij je knie is wel zo makkelijk, maar dat kwartje moet nog effies vallen hihihi... maar het begin is er!
Nou Marja totdat ze echt groot is whoehaa...dan is het echt geen ijsje meer hoor. Kom er bijna dagelijks eentje tegen. De buurvrouw nou das echt een tank hoor.
zo'n reus(in) maar wel lief knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyma 27 feb 2012 - 7:12

leuk joh, fijn dat je verhaal ondersteund word met foto's glimlach
gaat vast snel erg goed, is in het begin idd ff zoeken naar wat handig is, zeker voor Ella, maar zo te zien leert het meisje heel snel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Marlies sanders

Marlies sanders


Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nieuwdorp Zeeland

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyma 27 feb 2012 - 11:20

Leuke fotos , komt vast goed zo te zien compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptydi 28 feb 2012 - 8:41

Super Berith dat je foto's hebt geplaatst!

Ik oefen nu korte stukjes aan het einde van de buitenrit (manlief wandelt met de Shet). Het lijkt erg op jouw situatie; bij de start denkt mijn Shet nog dat zij het tempo mag bepalen en loopt dan te ver naar achter. Ook hier doet een beloning wonderen. Uiteindelijk begreep ze dat het de bedoeling is dat zij haar snelheid aanpast aan die van de KWPNer. Daarvoor ging ze stukjes is een langzame draf en begreep ook wanneer ze weer kon stappen. Daar was ik erg tevreden mee. Samen buiten draven stel ik nog even uit. Maar is een goed idee om in de bak te oefenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptywo 29 feb 2012 - 6:17

Ella is een erg slimme dame en ik ben toen ik haar net had begonnen met de basisprincipes van vrijheidsdressuur om haar dingen aan te leren. Ik verbaas me elke keer weer hoe snel ze alles oppikt. Ik hou het overigens bewust bij algemeen beschaafd paards en doe zeker nog geen echte vrijheidsdressuur.

Ik geef Ella een commando (bijv. achteruit), doet ze wat ik vraag dan "klak" ik met mijn tong (mijn plaatsvervangende clicker) en dan krijgt ze een voedselbeloning. Op deze manier heeft ze nu het volgende helemaal tussen de oortjes:

- Komen als ik roep en mijn hand targetten

- alle vier de voetjes geven en ze nu ook steeds langer omhoog houden (en daardoor nu bijna voldoende getraind om een hoefsmid zijn werk te laten doen indien nodig).

- achteruit op vingerwijzen

- opzij op vingerwijzen

- voedsel weigeren op alleen "nee"

-Netjes volgen aan een touwtje aan de hand ook als iets spannend is.

En nu dus oefenen als handpaard.

Gisteren wel gelachen. Ik heb twee kinderen hier in de buurt die op dinsdagavond komen rijden. Ella mocht nog even in de bak blijven toen de kinderen aan het losstappen was. Ella liep meteen naar Sietske toe en ging met haar meelopenElla's opleiding tot handpaard 548390

En verder moet ik Sietske ook heel veel credits geven. Zij is een echte alpha merrie en is erg tolerant naar haar kuddegenoten maar geeft wel duidelijk aan wanneer ze de grens overschrijden. Ella is helemaal idolaat van Sietske, soms denk ik wel eens dat ze Sietske ziet als haar moeder.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptywo 29 feb 2012 - 6:35

Wat leuk, slim en braaf dat Ella naast Sietske ging lopen terwijl met de kinderen in de buurt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptywo 29 feb 2012 - 7:25

ongelovelijk he? hoe slim en snel sommige paarden leren. En sommige weer trager grijns

Ik heb er ook eentje, die nog lekker pony mag blijven leer ik niets aan, maar meneer heeft gezien hoe bepaalde dingen werken en kopieert dit gedrag om zo iets lekkers te verdienen. Ik heb me maar laten overhalen door toch af en toe, echt heel weinig toch dingen te vragen.
Het blijft bij die oefeningetjes die jij ook beschrijft. Die nuttig zijn zeg maar.

Als het weer iets beter gaat worden, iets warmer dan ga ik proberen er eentje als handpaardje naast de kar mee te gaan nemen.
Ik kar nu zo af en toe wel, maar het is nog te koud om alleen maar te blijven stappen. Beetje afwisseling is wel prettig op de wat koudere dagen.
Zomers maakt het mij niet uit, dan mogen ze de hele rit bij wijze van stappen.

Zo wordt hij ook meteen kar mak en leert hij hoe het werkt. Zodat het ervoor staan straks makkelijker verloopt.
Hij heeft al met de slee gelopen als eerste proef sessie, ging goed. Ik heb geen haast als hij van de zomer een paar ritjes heeft gemaakt ben ik heel tevree.

Het kwartje is al duidelijk gevallen dat ze geheel in vrijheid naast Siets gaat lopen ja lekkere wijsneus :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptywo 29 feb 2012 - 8:54

Ik vind het best moeilijk te bepalen wat je nu wel en niet met een veulen kan doen. Ik ben er ook voor om haar vooral nog gewoon kind te laten zijn en niet te veel te willen. Maar Ella is een erg aanhankelijk beestje dat ook steeds duidelijk aangeeft mee te willen doen en gewoon aandacht te willen. Als ik bijvoorbeeld de hooinetten heb gevuld en de mest aan het ruimen ben, dan staan Siets en Trix rustig te eten maar Ella komt bijna altijd even buurten voor wat aandacht en lekker kroelen. Ook als ik bijvoorbeeld Siets aan het poetsen en opzadelen ben, staat Ella altijd heel dicht in de buurt (kruipt bijna in ons) om zo ook weer wat aandacht mee te kunnen pikken. Dus daarom dat ik toch af en toe wat dingetjes met Ella doe zoals wandelen, borstelen, leren handpaard te zijn, en kennis maken met diverse objecten zoals balkjes, zeil en een grote bal.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Marlies sanders

Marlies sanders


Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nieuwdorp Zeeland

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptywo 29 feb 2012 - 10:43

Dat is toch net een beetje als met kinderen, als je een beetje oplet zie je dat ze zelf aangeven dat ze zover zijn.
Je gaat een kind dat steeds met pen en papier komt vragen of het zijn naam mag leren schrijven, toch ook niet zeggen daar ben je nog niet oud genoeg voor?
Gewoon lekker op het gemakje doen hoor, als je ook maar oplet wanneer ze haar grens bereikt, lijkt mij!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptydo 1 maa 2012 - 3:36

Marlies sanders schreef:
Dat is toch net een beetje als met kinderen, als je een beetje oplet zie je dat ze zelf aangeven dat ze zover zijn.
Je gaat een kind dat steeds met pen en papier komt vragen of het zijn naam mag leren schrijven, toch ook niet zeggen daar ben je nog niet oud genoeg voor?
Gewoon lekker op het gemakje doen hoor, als je ook maar oplet wanneer ze haar grens bereikt, lijkt mij!
Ik ben het met Marlies eens. Als je met gevoel voor paarden bezig bent, en zo te lezen doe jij dat heel goed Berith knipoog, dan kun je goed inschatten of je een paard iets laat doen wat ze graag doet, of dat je over een grens gaat en te veel vraagt. En het moet natuurlijk lichamelijk nog niet te zwaar zijn voor zo'n kleine hummel, dus bv. gymnastiserend werk op een cirkel is nog lang niet aan de orde. Maar rechtuit lekker als handpaard mee, prima toch? En ook al die andere dingetjes die je haar hebt aangeleerd klinken helemaal goed compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptydo 1 maa 2012 - 4:05

helemaal mee eens. lekker als handpaard meenemen ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptydo 1 maa 2012 - 7:03

In de vrije natuur trekken paarden ook voortdurend van hier naar daar. Het is voor een paard dus heel gewoon om dagelijks kilometers te lopen. En alhoewel wij onze paarden in een PP houden, denk ik dat ze toch nog altijd minder lopen dan in de vrije natuur, oftewel: minder dan waar ze op gebouwd zijn. Zeker als je merkt dat Ella er plezier in heeft, zou ik haar lekker meenemen als handpaard!

Het allermooiste zou zijn als jonge paarden in gemengde kuddes kunnen opgroeien in een ruig natuurgebied. Maar ja, om diverse redenen kan dat voor heel veel jonge paarden niet. Dan denk ik dat dit (leven in een PP en regelmatig lekker mogen lopen) een goed alternatief is!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptydo 1 maa 2012 - 7:09

Ella echt meenemen als handpaard op buitenritten zal ik voorlopig nog niet doen, daar zijn mijn ritten over het algemeen te lang en te intensief voor, bovendien heeft Trix de beweging hard nodig.

Maar ik zal haar inderdaad wel af en toe mee kunnen nemen op een rustig stapritje of gewoon wandelen (is voor mijzelf ook goedElla's opleiding tot handpaard 453664 )

Ik ben er ook van overtuigd dat beweging ook voor jonge paarden helemaal niet verkeerd is maar ik heb liever dat ze zelf kan bepalen hoe veel, hoe lang en hoe hard dan dat ze het op een "gedwongen" manier (tempo en afstand moet) omdat ik dan bang ben inderdaad over mogelijke grenzen heen te gaan.

Op dit moment moet ze het helemaal maar even zelf bepalen want ze heeft nog een vacht die gemaakt is voor -40 en met de huidige temperaturen staat ze eigenlijk continu te zweten. Gelukkig begint het verharen een beetje op gang te komen en vindt ze het heerlijk om geborsteld te worden, dus daar gaat nu de meeste tijd en aandacht naar uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptydo 1 maa 2012 - 23:52

een collega van me heeft jaren (17jr) bij het land van ooit gewerkt.
Zij gingen veel met de jaarlingen en 2 jarige fietsen, rechte lijnen, om zo hun pezen sterk te maken.
hier is het ook geen dagelijkse kost, maar jonge paarden neem ik gerust mee voor een ritje van een half uur tot een uur.
variërend van stappen en in gang, zeg maar draf tempo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyvr 2 maa 2012 - 4:46

Natural Horsetrainer schreef:
In de vrije natuur trekken paarden ook voortdurend van hier naar daar. Het is voor een paard dus heel gewoon om dagelijks kilometers te lopen. En alhoewel wij onze paarden in een PP houden, denk ik dat ze toch nog altijd minder lopen dan in de vrije natuur, oftewel: minder dan waar ze op gebouwd zijn.

ik moet effies zoeken Marja maar er is hier ergens nog een link geplaatst, misschien weet je naamgenoot het wel knipoog Het is een duitse site die ook PP heeft en diverse paarden met gps hadden voorzien en daarmee werd duidelijk dat sommige paarden echt veel km maakten. Het verschilde wel per paard natuurlijk maar je zal zien dat ze echt veel meer lopen als jij denkt in een PP.

Ik zelf merk het verschil heeeeel duidelijk. tov een gewone vierkante wei en nu een PP.
Nog niet met gps gewerkt maar ik ben overtuigd dat ze veel km maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyvr 2 maa 2012 - 6:21

Ja ik zie ook al wel dat mijn paarden meer lopen nu ze een looppad hebben. Een PP wil ik het nog niet noemen, want het is gewoon een looppad om de wei, zonder 'lokkertjes' onderweg. Nou ja, er staat gras op het heel pad, en achteraan lopen de buurpaarden, vooralsnog is dat genoeg motivatie om in beweging te komen. grijns

Hoeveel km's de paarden daadwerkelijk maken zal denk ik ook erg afhangen van de grootte van je PP, en ook van hoeveel paarden er zijn (om elkaar te stimuleren tot beweging). Wel leuk zo'n experiment met een GPS, ik ben wel benieuwd of Marja die link nog weet te vinden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyvr 2 maa 2012 - 12:19

Natural Horsetrainer schreef:
Wel leuk zo'n experiment met een GPS, ik ben wel benieuwd of Marja die link nog weet te vinden!
Ik moest even zoeken hoor (stond wel in mijn favorieten maar in welke map :<?) maar hier is de link, de pagina met de GPS-metingen: http://www.offenstallkonzepte.com/gps-messungen . N.B. ze geeft hier het paddockparadijs aan als 'paddock trail'. De hele site is trouwens de moeite waard!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyvr 2 maa 2012 - 19:01

Ik ben weer trots op mijn kleutertje. Gisteren samen met een kennisje met Ella en Trix gaan wandelen. Kleine 45 minuten ondereweg geweest. Ella liep steeds stoer voorop en was nergens van onder de indruk. Vrachtwagens die vrij dichtbij langs kwamen razen waren wel een beetje spannend (merk ik aan de ademhaling van Ella), maar ze bleef keurig naast me lopen en de meegebrachte worteltjes waren voldoende afleiding om de vrachtwagen weer te negerenElla's opleiding tot handpaard 453664

En toen we bij een houten bruggetje kwamen wilde ik daar natuurlijk over (wordt later namelijk een oefening bij de TREC wedstrijden). Eerst Trix voorop en Ella er achteraan. Geen probleem, alsof ze al jaren dagelijks over houten bruggetjes loopt. Daarna terug over het bruggetje en nu Ella voorop. Ging ook weer zonder blikken of blozen. Knappe Ella.

De 45 minuten wandelen hield ze ook prima vol. Tot nu toe had ik af en toe max 20 minuten gewandeld, maar nu dus een keer wat verder. Ze heeft echt een vlotte ruime gang en loopt lekker door. Bij thuiskomst had ze nog energie voor 10 en ging ze nog even in de bak rennen en bokkenElla's opleiding tot handpaard 957611
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyza 3 maa 2012 - 0:11

Ella wordt vast het ultieme TREC-paard Berith compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Emptyza 3 maa 2012 - 2:31

Dank je wel voor de link Marja!
En nog in het Duits ook, goede oefening voor mij. ;-)
De paarden lopen inderdaad best veel. Ben wel benieuwd hoeveel de mijne lopen, helaas heb ik geen GPS tot mijn beschikking...

Op die site vond ik trouwens ook nog een leuk stukje over kruidentuinen voor je paard!
Dus dubbel dank voor de link. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Gesponsorde inhoud





Ella's opleiding tot handpaard Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ella's opleiding tot handpaard   Ella's opleiding tot handpaard Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ella's opleiding tot handpaard
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Handpaard, aanleren en ervaringen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: