Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 rapport over verschillende manieren van paardenhouden

Ga naar beneden 
+6
Wieteke
Mai
Joyce
Cat
franslj
MoniqueBuu
10 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptywo 18 jan 2012 - 3:04

De universiteit van Wageningen heeft een nieuw rapport gepubliceert over de verschillende paardenhouderijsystemen, inclusief paddockparadijs.
http://edepot.wur.nl/191940
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptywo 18 jan 2012 - 4:25

Bedankt voor de link, MoniqueBuu.. Ik heb het deel over Paddock Paradijs opgeslagen en uitgeprint en kan handig zijn op onze Paddock, zodat elke eigenaar er een blik in kan werpen, mochten er onduidelijkheden zijn en het discussiëert makkelijker onderling.

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptywo 18 jan 2012 - 7:51

Wow dank je wel Monique!
Dit ga ik zeker eens doornemen glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptywo 18 jan 2012 - 8:45

interessant artikel, ik dacht op bokt ook al iets soorgelijk te hebben gezien, heb dat nog niet geopend.
Hopelijk gaat het meer doordringen bij paardenhouders dat paarden niet standaard in een box te hoeven worden gezet en alleen eruit gehaald te worden als ze moeten werken.
ik heb ooit eens op een stal gewerkt waar dat zo ging, of een uurtje rijden, of uurtje in je eentje, in een paddock, echt heel gezellig voor een paard verwarring
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptywo 18 jan 2012 - 11:41

Ik had hem inderdaad ook gezien, en opgeslagen. Dank voor het hier plaatsen Monique glimlach.
Er zitten trouwens een paar pagina's omgewisseld volgens mij, aan het eind van het PP-stuk begint een stuk over een andere stalvorm en dan komt er ineens weer een pagina over PP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptywo 18 jan 2012 - 21:13

Bedankt voor de link, ik kende het rapport nog niet. Heb hem gelijk op Facebook geplaatst compliment .

Vond vooral deze alinea wel relevant:

"Daarnaast zijn er mensen die de individuele huisvesting als norm
accepteren en ervan uitgaan dat de paarden zo vooral comfortabel en welzijnsvriendelijk gehouden
worden. De paarden zijn in de traditionele individuele houderij maar deels zichtbaar voor de
maatschappij. Groepshuisvesting is vanuit het paard gezien een welzijnsvriendelijk systeem, ook
onder voor de mens minder aantrekkelijke temperaturen of weersomstandigheden. In de groep
kunnen paarden door interactie met elkaar (vooral) kleine schrammen en/of onthaarde plekken
oplopen. Daarnaast zullen de paarden over het algemeen er minder schoon uitzien. Door voorlichting
(zie figuur 18) zal de maatschappelijke acceptatie toenemen.""

Moest wel :< bij de tekst "Daarnaast zullen de paarden over het algemeen er minder schoon uitzien"... Al moet ik zeggen dat Dibble er ook altijd als een varken uitzag toen ze nog werd opgestald (minder dan ideale combinatie van pony met een groot lichaamsoppervlak + enorme mestproductie + box van 3x3 m...)
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptydo 19 jan 2012 - 1:43

Marja schreef:
Er zitten trouwens een paar pagina's omgewisseld volgens mij, aan het eind van het PP-stuk begint een stuk over een andere stalvorm en dan komt er ineens weer een pagina over PP.
Klopt Marja, dankjewel voor de vermelding. Ik had het tijdens het lezen ook gemerkt, maar tijdens het plaatsen van de link vergeten te vermelden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptydo 19 jan 2012 - 7:27

Ik kwam het ook net tegen. Goed dat ze dit soort dingen eens onderzoeken en onder de aandacht brengen.
Dit geeft stof tot nadenken hoop ik bij vele mensen met paarden of dit nu prive gehouden wordt of dat er geld mee verdiend moet worden zoals een pensionstal of manege. Nog niet alles gelezen even kort stukje over de PP zag ook dat er wat bladzijdes verwisseld waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptyza 21 jan 2012 - 2:07

** Haha, dacht ik iets leuks op de groep te gooien, is Monique me al een slag voor!
Anyhow, toch leuke kost. Ik vind het zelf wel erg grappig dat heel veel dingen die wij al lang zo gewoon en logisch vinden, in dit rapport als "nieuw" worden gepresenteerd.
Wij hebben geen onderzoek nodig hoor, onze pony's hebben het zelf al lang bewezen hoe goed het werkt! Modder of geen modder, ze voelen zich prima in het PP.

Dit vind ik ook wel een leuke:

"De filosofie is dat een Paddockparadijs zich in de loop der jaren, gestuurd vanuit de behoeften van de paarden, verder ontwikkelt".

Waarheid als een koe, en de starters op dit forum hebben het al van alle kanten over zich heen horen komen. Zie hier... zelfs de wetenschap geeft aan dat geduld een schone zaak is in
een PP!!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Marlies sanders

Marlies sanders


Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nieuwdorp Zeeland

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptyza 21 jan 2012 - 4:06

Ik zal m ook ff op Paard Natuurlijk zetten, wellicht voor enkelen daar ook interessant.
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Emptyzo 22 jan 2012 - 4:35

Weet iemand misschien waar PTV voor staat? (Van PTV stal)
Interessant artikel. Ik vind de ontwerpen die in ontwikkeling zijn wel erg weinig oppervlak per paard bieden. Maar ze moeten natuurlij ook concurreren met het huidige systeem... helaas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty
BerichtOnderwerp: Re: rapport over verschillende manieren van paardenhouden   rapport over verschillende manieren van paardenhouden Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
rapport over verschillende manieren van paardenhouden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Goede manieren
» manieren om een touw te vlechten?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Media-
Ga naar: