Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?

Ga naar beneden 
+6
franslj
MoniqueBuu
Marlies sanders
Mai
helma
Zin-inn
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?   Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Emptyvr 19 mei 2017 - 2:21

LindavanEverdink schreef:
Maar ik ben het met je eens dat alleen koeienmest ook eenzijdig is.

Dat heb ik niet gezegd knipoog . Ik denk dat dierlijke mest een compleet product is en dus niet eenzijdig; in de natuur is er tenslotte geen andere bemesting dan die van dieren. Wel is vaste mest (liefst ook nog met stroresten) altijd beter dan dunne gier (zoals die geïnjecteerd wordt) omdat de vaste, vezelige bestanddelen de structuur van de grond verbeteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?   Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Emptyvr 19 mei 2017 - 3:03

Ik zie inderdaad dat ik te snel gelezen had, mijn excuus. Het is inderdaad de bedoeling dat er een humusrijke grond ontstaat en daar speelt vaste mest een grote rol in. Ik ben heel benieuwd wat mijn ervaringen gaan worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?   Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Emptyvr 19 mei 2017 - 4:05

Ik hoop voor je dat je een biologische boer zult vinden voor de mest glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?   Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe hooinet veilig ophangen in stal of andere slowfeeder voor stal?
» Even van ons laten horen !
» Individuele stal of groepsschuilstal
» Laten & doen van bodem onderzoek
» 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: