Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn eerste 'hooikussen' is klaar

Ga naar beneden 
+10
yvonnedejong
Nina
fojoe
Marina
tessad
marion
Lettie
Irene
MoniqueBuu
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5
AuteurBericht
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptydi 1 maa 2011 - 22:59

Oh ja, je hebt gelijk, maar van die draadmatten konden we hier in Frankrijk niet vinden, daar begon het mee. Toen hebben we dus van buis een raamwerk proberen te maken met een net daarin gespannen... Waar koop je in Nederland die draadmatten (en welke 'maaswijdte'?). We gaan binnenkort even naar Nederland, en kunnen het dan misschien meenemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptywo 2 maa 2011 - 3:02

ik dacht dat hier ooit eens de tip gepasseerd was om de buizen in een tuinslang te proppen en met tie wraps vast te zetten.
is ook goed om lawaaihinder tegen te gaan grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptywo 2 maa 2011 - 3:34

Anneke schreef:
Waar koop je in Nederland die draadmatten (en welke 'maaswijdte'?). We gaan binnenkort even naar Nederland, en kunnen het dan misschien meenemen.
Op deze pagina heb ik laatst wat websites toegevoegd van bedrijven waar je draadmatten kunt kopen. Misschien heb je er iets aan glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptywo 2 maa 2011 - 9:52

Het is mij wel gelukt met cv-buis, maar we hebben dan ook zelf buigijzers in verschillende maten. Ik heb 1 frame met buis 22 en 1 frame met buis 15 gemaakt. Dan heb je alleen in het midden een gewone knelkoppeling nodig, die houden het prima. Allemaal hier afgekeken, handig zo'n forum.
Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Hooikratmetnet

Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptywo 2 maa 2011 - 22:23

Tsja, zo'n buigijzer heb ik niet en knelkoppelingen kan je hier ook al niet krijgen. Binnenkort in Nederland maar eens boodschappen doen!

@Marja: thx voor de verwijzing naar die pagina over de roosters! (inderdaad superhandig zo'n forum).

Oh ja, nog een vraag (hoewel wel tamelijk off topic allemaal): onderin mijn houten hooibakken, die op pallets zijn gemaakt, wil ik graag iets maken zodat het hooi er niet zo onderuit valt. Ik had een soort plastic gaatjesspul gekocht (lekker duidelijk glimlach ) dat voor afrasteringen wordt gebruikt, maar dat was dus niet sterk genoeg en na één nacht helemaal kapot. Hebben jullie daar ook oplossingen voor gevonden of kennen jullie het probleem niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptydo 3 maa 2011 - 1:32

Anneke schreef:
onderin mijn houten hooibakken, die op pallets zijn gemaakt, wil ik graag iets maken zodat het hooi er niet zo onderuit valt. Ik had een soort plastic gaatjesspul gekocht (lekker duidelijk glimlach ) dat voor afrasteringen wordt gebruikt, maar dat was dus niet sterk genoeg en na één nacht helemaal kapot. Hebben jullie daar ook oplossingen voor gevonden of kennen jullie het probleem niet?
Ik gebruik kunststof palletbakken. Daar zitten onderin wel sleufjes maar daar gaat eigenlijk alleen de hele fijne pulp doorheen, dus dat is een kwestie van eens in de zoveel tijd de bak even kantelen, de pulp eronderuit harken en klaar is kees.
Mijn man heeft laatst ons kelderraam (of eigenlijk: het gat waar een kelderraam hoort te zitten knipoog) afgedekt met een dunne metalen plaat met allemaal heel kleine gaatjes erin. De gaatjes zijn zo klein dat er geen dikke spinnen meer doorheen kunnen paniek. Ik zal wel eens vragen hoe het heet en waar hij het vandaan heeft want ik denk dat het heel geschikt zou zijn voor onderin je bak (tenzij het in een mum van tijd wegroest...; maar misschien is het aluminium... zoals gezegd: vragen dus knipoog!).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptydo 3 maa 2011 - 6:53

Oh, heel graag, dat klinkt als iets dat beter zou kunnen werken...
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptydo 3 maa 2011 - 8:14

Ik heb mijn hooikisten ook op pallets, maar vind het niet zo erg dat er wat doorheen valt. Na verloop van tijd ligt er een laag onder en kan er niets meer bij... is-ie ook dicht. Ik haal die laag wel af en toe weg, maar ik vind het wel meevallen hoeveel erdoorheen valt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptydo 3 maa 2011 - 8:28

marion schreef:
Ik heb mijn hooikisten ook op pallets, maar vind het niet zo erg dat er wat doorheen valt. Na verloop van tijd ligt er een laag onder en kan er niets meer bij... is-ie ook dicht. Ik haal die laag wel af en toe weg, maar ik vind het wel meevallen hoeveel erdoorheen valt.

Hi Marion,

Ik dacht ook niet dat er een probleem was, maar toen ik na twee maanden die kisten een keertje optilde, lag er een dikke laag beschimmeld hooi onder. Nu keer ik ze elke ochtend om en één van onze paardjes maakt er dankbaar gebruik van om lekker rustig te ontbijten ipv aan de hooiruif, waar het voor haar nooit relaxed is omdat ze de laagste in rang is. Best prima te doen hoor, maar ik dacht dat het toch handiger zou zijn als ik het grootste deel van het hooi in de bak zou kunnen houden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptyvr 4 maa 2011 - 1:05

Anneke schreef:
marion schreef:
Ik heb mijn hooikisten ook op pallets, maar vind het niet zo erg dat er wat doorheen valt. Na verloop van tijd ligt er een laag onder en kan er niets meer bij... is-ie ook dicht. Ik haal die laag wel af en toe weg, maar ik vind het wel meevallen hoeveel erdoorheen valt.

Hi Marion,

Ik dacht ook niet dat er een probleem was, maar toen ik na twee maanden die kisten een keertje optilde, lag er een dikke laag beschimmeld hooi onder.
Ja precies, dat is ook mijn ervaring, héél vies wordt dat, ideaal broeiklimaatje afkeer...

Ik heb het even nagevraagd van die metalen plaat. Het is geperforeerd aluminium (roest dus niet!) en het is gekocht bij de Gamma (maar ja, die hebben ze bij jullie vast niet nee; misschien ook effe meenemen in je Nederlandse shopronde?). Er zitten hele kleine vierkante gaatjes in. De plaat kostte wel een paar tientjes (voor nog geen m²) want aluminium is duur. Maar ja, ook duurzaam, dus misschien toch een idee glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Emptyvr 4 maa 2011 - 6:46

OK, da's fijn om te weten en klinkt als precies wat ik nodig heb. Gaan we uit Nederland importeren! Dank je wel voor de hulp weer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn eerste 'hooikussen' is klaar
Terug naar boven 
Pagina 5 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe hooibak is klaar!
» Mijn nieuwe bospad is (bijna) klaar!
» mijn plattegrond is klaar, kunnen jullie helpen?
» Mijn eerste stukje verharding
» jeuk bij mijn eerste paardje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: