Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Plattegrond Maurits Paddock Paradise

Ga naar beneden 
+5
inge
Iris
fojoe
Mai
franslj
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydo 29 dec 2011 - 8:48

De plattegrond van het oude PP in Sweikhuizen.

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Oa7xw8

Groetjes.. frans.


Laatst aangepast door franslj op zo 19 okt 2014 - 22:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyvr 30 dec 2011 - 0:48

Leuk om je plattegrond nu eens te kunnen bestuderen Frans glimlach! Ik ben van de vragen hoor, dus hier komen ze knipoog:

1. Wat is de dikke gele kronkelende lijn?

2. Heb je drie smalle schuilstallen naast elkaar of hoe moet ik dat zien?

3. Ik zie dat de drinkpoel en zandbak door de zwarte lijnen heen lopen. Hoe zit dat in elkaar, loopt er een afrastering doorheen?

4. In het pad zie ik een zwart dwarslijntje, is het daar afgesloten?

5. Gaat het pad uiteindelijk rond het hele perceel lopen?

6. Wat zijn de roodbruine 'dotjes'?

7. Is dit nu jullie eigen terrein (zelfs aan huis misschien?) of hebben jullie dit perceel gehuurd? (Heb ik ook in je voorsteltopic gevraagd, maar past hier misschien beter knipoog)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyvr 30 dec 2011 - 3:04

Niets liever dan doorvragen, Marja.. compliment

01. De gele kronkel heeft niets met mijn hersenen te maken grijns , maar is een mogelijke optie van track/pad, rondom het paddock en een aparte 'binnendoor'.

02. Klopt, drie schuilstallen en smal kan ik ze niet noemen, maar dat heeft met de schaal van ontwerp te maken. De kleinste zal ongeveer 12 m2 meten en die andere twee zijn wel 25 m2 per stuk. 6 x 4 meter, zoiets.

03. Ja, het hele gebied is onderverdeeld in 4 percelen van 2.500 m2 en afgerasterd met buizen. Daar gaan we nog over nadenken, want we weten nu nog niet precies waar en hoe de poel en zandbak te realiseren. Een optie is, om doorgangen te creëren, maar dan moeten we de afrastering opnieuw bevestigen/schoren.

04. Klopt, waar de lijntjes met haakjes staan, zit een poortje van hout en soms van buizen, met scharnierpunten, welke we naar believen kunnen openzetten/afsluiten.

05. Dat is wel de bedoeling, dat het pad een glooiïend pad wordt, dat het gehele gebied benut en afzonderlijk nog een korte route, die paarden kunnen nemen, om de afstand 'af te snijden'. Als ik een ruwe schatting maak over de totale lengte, zal dit uitkomen op ca. 1.100 m1

06. De roodbruine dotjes staan symbool voor bomen, te weten; kersen, kastanjes en walnoten. Delen van het gebied zijn omheind met meidoornhaag.

07. Dit gebied ligt op minder dan 5 minuten van huis en is niet ons eigendom. Wij huren dit gebied, inclusief 4 paardenstallen, verlichte buitenbak, zadelkamer met wc en douche en een ruimte met infrarood lampen om spieraandoeningen van paarden eventueel te behandelen. Wij betalen 500 euro huur per maand en vragen 150 euro per maand van andere mensen, die een paard op het PP willen laten leven... een Fantastisch leven voor paard en mens kan ik je verzekeren... lol! Zie ook www.mauritspaddockparadise.nl

Dank voor je vragen..groet.. frans en willeke.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyvr 30 dec 2011 - 5:51

zijn jullie van plan om de 3 huidige 'percelen' te behouden als weide?
dan zou je perceel 3 wat kunnen inkrimpen zodat het pad er aan de buitenkant omheen kan.
perceel 1 en 2 zijn aan de rechterkant al voorzien op een pad.
voor de poel en de zandbak zou je perceel 4 kunnen gebruiken, met een pad aan weerskanten.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyvr 30 dec 2011 - 6:38

Goed gezien, fojoe.. compliment . Maakt mij oplettend, want ik vergat te vermelden dat aan het einde van perceel 1 en 2 ook een hek zit, dat open en dicht kan, waardoor we kunnen 'spelen' met de ruimte. Het liefst willen wij de pony's zoveel mogelijk laten bewegen, uitdagen tot bewegen.

Dank, groet.. frans en willeke.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyvr 30 dec 2011 - 23:41

Leuk om je plattegrond te bewonderen!

Ook ik zou gaan voor uitbreiden/verlegging van het pad. Helemaal buitenom levert je (paarden) de meeste meters op en je hebt al aan een zijde afrastering. Je hoeft dan toch alleen een opening te maken in de afrasetering bij perceel 3 naar 4? Op de andere plekken zie ik al hekken. Samen met een binnenafrastering ben je dan letterlijk en figuurlijk rond!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyza 31 dec 2011 - 0:54

Ja, Iris, dat is ook de bedoeling; zoveel mogelijk meters benutten voor het aanleggen van een pad en daarnaast een tweede pad, om er wat meer 'speelsheid en variatie' in aan te brengen.

Dank, groet.. franslj.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyza 31 dec 2011 - 6:21

Dank voor je uitgebreide antwoorden glimlach!

franslj schreef:
De gele kronkel heeft niets met mijn hersenen te maken grijns
Ach, een goeie hersenkronkel is ook nooit weg, geeft een beetje 'jeu' aan het leven zullen we maar zeggen absurd lekker puh !

Citaat :
we weten nu nog niet precies waar en hoe de poel en zandbak te realiseren.
Ik zou je willen aanraden om alle tijd te nemen om te bepalen waar je die poel en zandbak het beste kunt maken. Eerst op je gemak kijken hoe de paarden zich gedragen in hun PP, waar ze bv. uit zichzelf graag rollen, bekijken waar het het natst en het droogst is in het terrein, waar in de herfst de meeste bladeren van de bomen terechtkomen (want die wil je bij voorkeur niet te veel in je poel), wat eventueel het meest praktisch is voor jezelf etc. Meestal wijst het zich dan na een poosje vanzelf waar je het beste bepaalde elementen kunt aanleggen. Een PP is een soort 'groeiend organisme' knipoog!

Citaat :
en afzonderlijk nog een korte route, die paarden kunnen nemen, om de afstand 'af te snijden'.
Hmm... persoonlijk ben ik er juist voor om de afstanden tussen diverse elementen (bv. water en voer) zo lang mogelijk te maken, je wilt tenslotte bereiken dat je paarden zoveel mogelijk bewegen toch? Als je afsnijroutes in gaat bouwen, loop je grote kans dat je paarden bij voorkeur die afsnijroutes gaan nemen i.p.v. de lange routes. Paarden zijn namelijk (net als mensen) vreemde wezens: zoveel mogelijk bewegen is goed voor paard en mens, maar toch zullen ze allebei iedere kans op afsnij- en sluiproutes benutten.
Een ander nadeel van een tweede route is dat je weides versnipperd raken door een extra route er doorheen. Het is m.i. praktischer om je weides zoveel mogelijk aaneengesloten te houden, zodat er altijd gemakkelijk een loonwerker op kan met grote machines, voor bv. bemesten of hooien.

Citaat :
Wij betalen 500 euro huur per maand en vragen 150 euro per maand van andere mensen, die een paard op het PP willen laten leven...
Een slimme eigenaar :$! Maar zeker ook een mooie deal voor jullie, als je er nog paarden van anderen bij laat lopen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyza 31 dec 2011 - 8:28

Een PP is een soort 'groeiend organisme' Helemaal mee eens, Marja en wat het geduld opbrengen betreft; dat lukt me wel, want als man, kan ik maar één ding tegelijk... hilarisch In de jaren 80 'zat' ik in de tuinarchitectuur en tuinontwerp en herinner me ook iets over 'landschapsinrichting' Kan ik nu mooi uit putten.

Een ander nadeel van een tweede route is dat je weides versnipperd raken door een extra route er doorheen.

Goed van jou en zeker als we straks gebruik gaan maken van machines.

Precies, de eigenaar heeft er opnieuw paarden staan en wij zorgen ervoor en halen een aantal mensen met pony's binnen, zodat we samen uit de onkosten komen en mocht er iets overblijven, stoppen we dit in een potje, om later in de uitbreiding van het PP te gebruiken.

Dank voor je reactie en tips... groet.. franslj.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 5:06

oh wat heb jij mooie bomen staan in de PP, een Walnoot is zeer prettig tegen vliegen. En erg lekker grijns

Heb weinig toe te voegen aan wat Marja en de andere zeiden. En een PP moet groeien.
Je kunt soms beter wachten met bepaalde dingen om te zien wat paarden nu doen. Zo staat er bij ons op het perceel, iemand die heeft een hele mooie schuilstal
gemaakt, maar het staat op een plek waar de paarden toch liever niet staan. Ze worden wel een beetje "gedwongen" doordat er voer in gegeven wordt.
Maar echt prettig vinden ze het niet. Ze staan er zeer zelden spontaan in.

Soms kan je allerlei mooie dingen verzinnen, maar als een paard nee zegt, liever niet, mijn voorkeur is ..... Dan is al je werk voor niks geweest. Of je moet capriolen uithalen om er voor te zorgen dat ze toch dingen doen die jij van te voren bedacht had. knipoog
Ook ik moet dingen aanpassen, nou ja moeten is een groot woord, maar het is gewoon praktischer. Ik merk dat wanneer je meerdere ingangen in je binnen weide hebt
je makkelijker een ingang kan sluiten en een ander openen als er bijv door veel regenval het erg blubberig wordt.
Zo blijft het een beetje beter beloopbaar met bijv. uitmesten en zo voor ons als mens. knipoog

Weer een klusje voor komende tijd
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 5:23

Helemaal waar, Inge, een PP groeit langzaam en gestaag naar een beeld, dat ook door het gedrag van de paarden/pony's wordt meebepaald.

Wij staan pas aan het begin van dit proces... vorige donderdag kwamen de eerste twee pony's... en lezen ons vooral intensief in en bezoeken websites, gaan gesprekken aan met 'deskundigen' en zo creëren wij een PP waar mens en paard zich thuisvoelen.

Een hele klus, maar de één doet dit en de ander vult aan en ondersteunt waar mogelijk.

Helaas voor onze pony's... de schuilstallen blijven staan, waar ze staan, want het perceel is niet ons eigendom en verplaatsen? Gaan we niet aan beginnen. De rug van de schuilstallen houdt in elk geval de wester- en noordwester stormen tegen en de meeste regenslag én de paardenstallen blijven open staan voor de pony, die er gebruik van wil maken.

Vanaf gisteren staan beiden op de winterweide en niet een keer hebben zij de paardenstallen bezocht. 'Wij willen buiten'...lijken zij te hinniken.. hilarisch

Groet.. frans en willeke.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 5:47

Tuurlijk soms ontkomt je er niet aan bij vaste gebouwen en zo. Die kan je niet zo makkelijk verplaatsen grijns
In deze situatie was alles kaal zeg maar, enkel weiland en dan is keuze aan de huurder waar hij alles neer zet binnen de regels van de verhuurder natuurlijk.
Zo zijn er op ons veldje veel varianten te vinden, elk heeft zo zijn eigen ideeen al naar gelang de hoeveelheid paarden en hoe de wei zich houd bij regen en zo.
Ook dit varieert sterk op het stuk. Van heel nat, lees complete meren tot droog en niks aan het handje.

Let op straks als het bloed heet is, dan staan ze binnen knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 6:28

franslj schreef:
Helaas voor onze pony's... de schuilstallen blijven staan, waar ze staan, want het perceel is niet ons eigendom en verplaatsen? Gaan we niet aan beginnen. De rug van de schuilstallen houdt in elk geval de wester- en noordwester stormen tegen en de meeste regenslag én de paardenstallen blijven open staan voor de pony, die er gebruik van wil maken.
De paarden zullen jullie t.z.t. vast en zeker dankbaar zijn voor die stallen! Zoals Inge al zegt, waarschijnlijk vooral in de zomer zon. Dat is bij ons ook zo. Onze twee schuilstallen (een grote en een kleine) waren er trouwens ook al toen wij hier kwamen wonen. De paarden maken van allebei gebruik, hoewel de grote meer in trek is dan de kleine.

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Foto-XRYHKXIX
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 8:41

Inge schrijft: '...Let op straks als het bloed heet is, dan staan ze binnen ..'

Vandaag niet meer en deze week waarschijnlijk ook nog niet, Inge... hilarisch hilarisch

Groet.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 8:48

Dan komt de plek, waar de schuilstallen nu staan, Marja, prima uit. De opening op het oosten en in de vroege ochtend volop zon en daarna de schaduw onder de schuilstallen. Er staat nu nog een lege watertank en straks kunnen we deze vullen en eruit tappen...

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Mpp29dec201113


Het lijkt wel alsof één van je pony's een grap heeft gehoord en lacht zich te pletter... hilarisch

Groet.. frans en willeke.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyma 2 jan 2012 - 8:50

Oei, wel erg grote afmeting van de afbeelding geworden... Sorry..

Groet.. franslj.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydi 3 jan 2012 - 2:00

franslj schreef:
Het lijkt wel alsof één van je pony's een grap heeft gehoord en lacht zich te pletter... hilarisch
Ja, komisch hè grijns! Hij kijkt er ook nog bijna scheel van!

Schuilstal met de opening op het oosten is perfect! De minste kans op inslaande wind en regen. Onze grootste stal is ook open naar het oosten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydi 3 jan 2012 - 3:45

Vooral vandaag goed te merken, Marja, dat de rug van een schuilstal naar het westen/noordwesten gericht is, want de wind krijgt er nauwelijks vat op en de regen evenmin.

Bovendien zag ik de beweging van de takken van diverse bomen van de winterweide áf bewegen en de pony's zelf? Die stonden lekker naast elkaar hooi te knabbelen bij de trailer... Maar ja, die hebben ook nog niet naar het nieuws gekeken vandaag en misten daardoor de code oranje voor de weersomstandigheden... hilarisch

Groet.. franslj.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydi 3 jan 2012 - 4:50

code oranje heb ik dan zeker ook gemist. grijns
Op de fiets door het bos vanmorgen vroeg naar mijn werk, daarna door naar de pony's
vallende takken ontwijkend, zwoegen door het open weiland door de blubberplassen.
Bij de ponys aangekomen staan ze gewoon te slapen met de kontjes in de wind.
Maar eten wilde ze wel graag hebben.
En het tentje stond nog steeds...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydi 3 jan 2012 - 8:17

inge schreef:
En het tentje stond nog steeds...
Wow Inge wow, die tent van jou is z'n geld wel dubbel en dwars waard zeg!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydo 5 jan 2012 - 4:07

hmmm deze nacht was het toch wel kritiek...was ietsje te optimistisch misschien??
Nee hij is nog steeds niet stuk. Alles heel, maar.... ik heb wel het zeil weggehaald vandaag.
om dit nu niet al te veel te vervuilen de rest in mijn topicje knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptywo 25 apr 2012 - 7:18

Even van topic wisselen.. Deze afbeelding staat/stond bij Marjolein's plannen.

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Mppconceptgecoorigeerd2

Sorry, Marjolein en dank voor de opmerking, NaturalHorsetrainer.

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyza 28 apr 2012 - 23:15

Dank voor deze nieuwe plattegrond Frans, nu kan ik er al veel beter wijs uit compliment! Lekker veel hoekjes en bochtjes zitten erin.
Ik zie in perceel 4 geen afscheiding van de track; is dit perceel altijd toegankelijk?
En er zijn twee perceeltjes die je niet genummerd hebt, maar ik neem aan dat je die wel gebruikt?
Kunnen de paarden 's winters niet op de hele track (omdat je een stukje 'winterweide' hebt genoemd)? Wordt het te drassig of zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptyzo 29 apr 2012 - 4:28

De vette gele stippellijn, Marja, vanaf de trailer, is de track, het pad, waar de paarden dag en nacht kunnen rondtrekken. Waar het lijkt dat er geen doorgang is, bevinden zich hekken, die we geopend hebben en ja, ook de winterweide is en blijft bij de track betrokken.

Voor gedeelte staat er begroeiïng van meidoornhaag rond de omheining (de grijze ononderbroken streep), waardoor de paarden, zoals we al hebben kunnen zien, een mooie schuilplek vinden en uit de wind kunnen staan.

Het is een feest, te zien, hoe de paarden zich vermaken. hoera

Dank, groet... frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Emptydi 1 mei 2012 - 7:49

franslj schreef:
ook de winterweide is en blijft bij de track betrokken.
Maar waarom heet het 'winterweide'? Omdat het in de winter wel wordt afgescheiden van de track (omdat dan de track wellicht te nat is)?

En die twee perceeltjes die je niet genummerd hebt, worden die niet gebruikt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond Maurits Paddock Paradise   Plattegrond Maurits Paddock Paradise Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Plattegrond Maurits Paddock Paradise
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Maurits Paddock Paradise Koningbosch
» Maurits Paddock Paradise gaat ter ziele !
» paddock paradise op fb
» oud paard in paddock paradise
» Mijn kleine Paddock Paradise

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: