Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Experiment met vrij hangende hooinetten

Ga naar beneden 
+9
marion
inge
fojoe
Wieteke
Berith
Iris
betty
Tanja
Mai
13 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyzo 20 nov 2011 - 7:22

Eindelijk ben ik begonnen met mijn experimentje met hangende hooinetten glimlach.
We hebben een lang, stevig touw tussen twee ijzeren palen gespannen. Verdeeld over het touw zitten zeven lusjes waaraan hooinetjes (hooikussens) kunnen hangen. Om te beginnen hebben we twee hooinetjes half gevuld en aan het touw gehangen, om eens te kijken wat onze paarden ermee zouden doen en hoe het touw zich zou houden; bv. of het strak genoeg gespannen is.

De ijzeren palen zijn de palen die onze paarden al gebruikten als schuurpalen, we hebben er alleen een verplaatst. De functie van schuurpaal kunnen ze gewoon blijven behouden.
Aan een uiteinde van het touw hebben we een stukje staaldraad bevestigd met een draadspanner, zodat we het touw flink strak konden spannen. Het kan nog strakker en ik denk dat dat ook nodig zal zijn, want zelfs met maar twee halfgevulde hooinetjes hing het al behoorlijk door, laat staan als er zeven volle hooinetten aan zouden hangen. Als het touw te veel blijft uitrekken en dus doorhangen, kunnen we ook nog i.p.v. touw een staalkabel spannen en daar de netten aan hangen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Tanja

Tanja


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 12-09-11
Woonplaats : Noordoostpolder

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyzo 20 nov 2011 - 7:56

Hi hi, het lijkt wel een spelletje koekhappen, ik mis alleen de blinddoeken glimlach
Nee hoor, ik wil straks in mijn nieuwe pp ook netten op hangen aan takken van bomen,
ze kunnen zich er volgens mij heerlijk mee vermaken!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.klompenzo.net
betty

betty


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 12-11-09

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyzo 20 nov 2011 - 10:34

Dit heb ik vorig jaar ook voor het eerst gedaan. Ik heb rondom bomen langs de hele track. Dus ik kan heel makkelijk her en der een hooinet aan een lange tak binden.
Het is mij prima bevallen. Ze hebben nog nooit zoveel gelopen van net naar net. Ik heb wel ontdekt dat de maximale afstand tussen de netten zo,n 75 meter moest zijn. Anders bleven ze hangen bij het 1e net tot die leeg was.
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen hier, ik heb mooie sneeuwfoto's van de baan met de hangende netten.
Ze worden steeds slimmer ermee, die paarden. In het begin was het net veel aan het slingeren. Maar ze hadden al gauw ontdekt dat als je ieder aan een kant gaat staan met het net ertussen in geklemd, dat je dan veel lekkerder door kan eten.
En zo blijft die PP een leuk kat- en muisspelletje!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyzo 20 nov 2011 - 10:39

Leuk om te zien hoe ze zich er (samen) mee vermaken (en hoe fanatiek sommigen zijn wow )!
Het lijkt er inderdaad op dat ze de humor er van in zien, i.p.v. gefrustreerd raken door het bewegen.

Ik ben benieuwd wat ze doen als ze kunnen kiezen tussen de netten op de grond of hangend aan het touw.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyzo 20 nov 2011 - 18:23

Ziet er goed uit, zijn ze lekker bezig. Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe de draad het houdt als er zeven netten aan hangen. Misschien is een grote balk dan handiger?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyma 21 nov 2011 - 1:22

betty schreef:
Het is mij prima bevallen. Ze hebben nog nooit zoveel gelopen van net naar net. Ik heb wel ontdekt dat de maximale afstand tussen de netten zo,n 75 meter moest zijn. Anders bleven ze hangen bij het 1e net tot die leeg was.
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen hier, ik heb mooie sneeuwfoto's van de baan met de hangende netten.
Ik denk dat ik deze nettenopstelling ga gebruiken voor de laatste nachtelijke voerbeurt, zodat ik daar midden in de nacht alleen maar de netjes aan hoef te hangen, en niet nog een keer in het donker helemaal rond hoef te lopen over het pad. Ze zullen daar dan wel voornamelijk met z'n allen blijven staan zolang ze eten, maar dan mogen ze gewoon overdag weer lekker veel gaan lopen knipoog.
Waarom kan je hier geen foto's plaatsen? Heb je de foto's wel ergens op internet staan? Anders stuur me de links, dan kijk ik of ik ze wel geplaatst kan krijgen. Ben nl. wel heel benieuwd naar je foto's glimlach!

Citaat :
Ze worden steeds slimmer ermee, die paarden. In het begin was het net veel aan het slingeren. Maar ze hadden al gauw ontdekt dat als je ieder aan een kant gaat staan met het net ertussen in geklemd, dat je dan veel lekkerder door kan eten.
Haha, stelletje slimeriken idee! Toen Sefja weken op stal stond met haar beenwond had ik ook een net aan een plafondbalk gehangen. Zij had toen vrij snel door dat als ze het net een beetje aan de zijkant tussen haar hoofd en schouder klemde, ze veel makkelijker kon eten.

Berith schreef:
Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe de draad het houdt als er zeven netten aan hangen. Misschien is een grote balk dan handiger?
De afstand tussen de palen is denk ik een meter of 8, dus dat wordt dan wel een héél lange balk :<! Ik denk dat een staalkabel ook al een verbetering zou zijn omdat daar niet of nauwelijks rek in zit. Dit touw is gewoon te rekbaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyma 21 nov 2011 - 7:52

Hihi, wat leuk! Je kunt wel zien dat jouw pony's al flink bedreven zijn in het eten uit hooinetten - ze krijgen er toch nog flinke plukken uit.

Geheel terzijde: mocht je de eetsnelheid extreem willen beperken, dan moet je een keer drie netten over elkaar proberen... Ik was gisteravond zo suf geweest om de avondportie van de pony's te verpakking in 3 in plaats van 2 fijnmazige netten... Met als resultaat dat ze, na waarschijnlijk een hevig frustrerende nacht oeps , vanochtend nog een vol net in hun bak hadden liggen... Slowfeeding to the extreme dus... Voelde me wel heel schuldig. Steek het maar op de dichte mist van gisteren...

Leuk trouwens om bij jouw pony's te kunnen zien hoe Dibble eruit zal gaan zien in de stadia tot het helemaal schimmel zijn glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyma 21 nov 2011 - 22:51

Marja schreef:
Haha, stelletje slimeriken idee! Toen Sefja weken op stal stond met haar beenwond had ik ook een net aan een plafondbalk gehangen. Zij had toen vrij snel door dat als ze het net een beetje aan de zijkant tussen haar hoofd en schouder klemde, ze veel makkelijker kon eten.
haha, dat had mijn oude ruin ook al heel snel door grijns
de tinker pakt heel gefrustreerd zo'n net tussen z'n tanden, schudt zo hard als hij kan, en stofzuigt vervolgens alle gevallen hooitjes op hilarisch

betty schreef:
Ik heb wel ontdekt dat de maximale afstand tussen de netten zo,n 75 meter moest zijn. Anders bleven ze hangen bij het 1e net tot die leeg was.
ik heb nooit de precieze afstand gemeten, maar als je de netten te ver uit elkaar hangt zijn ze idd minder geneigd om naar een ander net te lopen ja
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptydi 22 nov 2011 - 4:13

Geen beweging Marja? schreef je??
Ik heb meer dan voldoende oefening gezien hoor grijns Het zijn wel niet de benen die bewegen maar de rest wel.
Jouw paardjes zijn net zo als de mijne heel handig in het lospeuteren van het hooi. Die van mij wurmen er ook hele plukken uit.
De mini's nog niet, die zijn nog niet zo handig, maar wel slim, zij gaan bij Leiknir staan die wel handig is en eten van de plukken die uitsteken mee.
Zo snoepen ze gezellig mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptydi 22 nov 2011 - 23:07

Volgens mij wordt het tijd voor hooinetten met 2cm gaten, zodat al die handige paarden er toch ietsje langer over doen voordat hun hooinet leeg is.
De little bit tas heeft kleinere gaten (2 cm) en dat scheelt echt in eettijd (duurder in aanschaf, sluit minder makkelijk en heeft geen bevestigingshaak).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptydo 24 nov 2011 - 2:27

Berith schreef:
Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe de draad het houdt als er zeven netten aan hangen. Misschien is een grote balk dan handiger?
Marja schreef:

De afstand tussen de palen is denk ik een meter of 8, dus dat wordt dan wel een héél lange balk :<! Ik denk dat een staalkabel ook al een verbetering zou zijn omdat daar niet of nauwelijks rek in zit. Dit touw is gewoon te rekbaar.

Ik heb het nog even nagemeten, mijn 'timmermansoog' bleek niet helemaal goed te hebben gegokt: de palen staan niet 8 maar 15 meter uit elkaar! Scheelt maar een beetje knipoog... Dus nee, een balk is zeker geen optie.
Waarschijnlijk hebben mijn paarden vandaag (of morgen) voor het laatst op de wei gestaan en gaan we nu over tot 3x per dag hooi voeren. Bij één van die voerbeurten ga ik dan dus 7 volle netten aan het touw hangen (eerst het touw nog maar eens heel goed strak spannen)!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptydo 24 nov 2011 - 4:30

Iris schreef:
Volgens mij wordt het tijd voor hooinetten met 2cm gaten, zodat al die handige paarden er toch ietsje langer over doen voordat hun hooinet leeg is.
De little bit tas heeft kleinere gaten (2 cm) en dat scheelt echt in eettijd (duurder in aanschaf, sluit minder makkelijk en heeft geen bevestigingshaak).

De ervaring heeft geleerd dat deze tassen nog niet echt "stabiel" zijn kwa bouw. De naden laten snel los.
Ik ga niet voor de 2 cm. Het moet wel eten met vertraging blijven een frustratie eten. Ook al zijn of worden ze steeds handiger.
Of je moet een deel los hooi geven en de netten voor later gebruiken. Ze gaan dan naw eerst naar het losse hooi om de honger te stillen en daarna gaan ze prutsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 25 nov 2011 - 7:24

Klopt als ze hongerig is en ik vul geef eerst de tas, dan loopt het kwijl over de tas. Daarom biedt ik de tas en het net tegelijk aan. Ze begint dan bij het net en gaat later (rustig) uit de tas eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 25 nov 2011 - 7:47

Het idee spreekt mij ook aan, maar ik zie ook een risico, omdat mijn Morris vorig jaar zandkoliek had en laatst weer een koliekaanval. Valt er niet vrij veel hooi op de grond, wat ze dan gaan opeten en zan meenemen?
Of zie ik nu spoken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 25 nov 2011 - 7:59

marion schreef:
Het idee spreekt mij ook aan, maar ik zie ook een risico, omdat mijn Morris vorig jaar zandkoliek had en laatst weer een koliekaanval. Valt er niet vrij veel hooi op de grond, wat ze dan gaan opeten en zan meenemen?
Of zie ik nu spoken?
Tja, ik weet het niet met zandkoliek... Ik weet alleen dat paarden in de vrije natuur ook heel veel van de grond eten, Jaime Jackson schrijft dit ook in zijn boek. Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt en er bij mijn paarden ook nog nooit problemen mee gehad. Soms zie ik mijn paarden zelfs periodiek allemaal aan de grond likken (Randver doet het ook in mijn laatste filmpje waar ze wilgentakken eten) en dat laat ik ze ook altijd gewoon doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 25 nov 2011 - 8:01

Ik denk dat dit per paard verschilt. Zou er wel voorzichtig mee zijn als een paard al zandkoliek heeft gehad.
Morsen doen ze idd. Dat is denk ik niet te voorkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptydi 20 dec 2011 - 2:33

Inmiddels zijn de paarden niet meer op de wei en hangen er drie keer per dag vijf hooinetjes aan het lange touw tussen de palen te bungelen glimlach. Ook doe ik dan nog hooi in twee bakken met draadmatten, die allebei weer een heel eind van de bungelende netten staan.
Het lijkt erop dat de paarden het erg leuk vinden om uit de bungelnetten te eten, want ook als ze met de bakken beginnen, lopen ze vaak na korte tijd toch naar de netjes toe, terwijl de bak nog lang niet leeg is. Blijkbaar houden ze wel van een beetje uitdaging.
Mijn man heeft staalkabel met een plastic mantel gekocht van 5 mm dik. Binnenkort gaan we dat tussen de palen monteren i.p.v. het touw, want daar zit toch wel erg veel rek in. De staalkabel is strakker te spannen waardoor het hopelijk niet meer zo door zal hangen.

Een paar foto's van gisteren:

Experiment met vrij hangende hooinetten GroteFoto-SDOMGHPV

Experiment met vrij hangende hooinetten GroteFoto-6ZMJJMWF

Experiment met vrij hangende hooinetten GroteFoto-CEEYBAGG

Experiment met vrij hangende hooinetten GroteFoto-VEMH6WKJ

Experiment met vrij hangende hooinetten GroteFoto-VCLGRIEY
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptywo 21 dec 2011 - 2:56

Merk ik hier ook dat ze het wel grappig vinden om iets te "prutsen" te hebben.
Ik wissel nu af door het hooi in hoopjes te verspreiden over de wei. De netten zijn even leeg.
Zo hebben ze weer even iets anders.

Hoe ga je die kabel spannen?? als je dat tussen die 2 palen doet, trek je ze dan niet te veel naar elkaar toe? Zodat ze krom worden?
Moet je dan niet een stuk overspannen? Dus vanaf de grond aan de andere kant van de paal, over de paal heen naar de andere en van die paal weer naar de grond.
Kan je mij volgen? zodat je meer stabiliteit krijgt om het geheel aan te spannen??
Of ga je dan een ongewenste obstakel maken voor je paarden??
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptywo 21 dec 2011 - 4:09

inge schreef:
Hoe ga je die kabel spannen?? als je dat tussen die 2 palen doet, trek je ze dan niet te veel naar elkaar toe? Zodat ze krom worden?
Moet je dan niet een stuk overspannen? Dus vanaf de grond aan de andere kant van de paal, over de paal heen naar de andere en van die paal weer naar de grond.
Kan je mij volgen? zodat je meer stabiliteit krijgt om het geheel aan te spannen??
Of ga je dan een ongewenste obstakel maken voor je paarden??
Ja, ik kan je volgen knipoog. Maar dat lijkt me inderdaad een nogal gevaarlijk obstakel waar paarden met hun benen achter gaan blijven haken. De palen zijn gelukkig behoorlijk zwaar en dikwandig dus zomaar krom trekken zal denk ik niet gebeuren. Ik denk ook niet dat de kabel met netjes eraan helemaal horizontaal strak zal blijven maar waarschijnlijk wel een stuk strakker dan het touw, wat toch in het midden behoorlijk laag komt te hangen als er netjes aan hangen.
We gaan eerst maar eens experimenteren, ik houd je natuurlijk hier op de hoogte grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptywo 21 dec 2011 - 11:24

Kan je misschien niet één of twee palen extra tussen die palen plaatsen om de afstand wat te verkorten?
Zo hangt de kabel niet fel door en hangen je hooinetten niet meer tegen de grond...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptywo 21 dec 2011 - 11:59

Cat schreef:
Kan je misschien niet één of twee palen extra tussen die palen plaatsen om de afstand wat te verkorten?
Dat kan op zich wel, maar ik wil alleen van die gladde stalen palen (zijn eigenlijk gasleidingpijpen) gebruiken - vanwege een schurende eczemer - en die zijn erg duur!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptydo 22 dec 2011 - 23:18

Marja schreef:
Dat kan op zich wel, maar ik wil alleen van die gladde stalen palen (zijn eigenlijk gasleidingpijpen) gebruiken - vanwege een schurende eczemer - en die zijn erg duur!
Jammer dat ze zo duur zijn. Ik vind het wel een schitterend systeem hoor compliment
Geweldig hoe ze ermee omgaan, de slimmerikken grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 23 dec 2011 - 7:34

t is goed te zien ja dat het doorzakt.
ik hoor het wel knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 23 dec 2011 - 10:14

inge schreef:
t is goed te zien ja dat het doorzakt.
Op zich is het niet eens zo erg dat het touw doorhangt, want de paarden doen verder niets met het touw (het hooi is veel te interessant knipoog). Het is alleen jammer dat de hooinetjes in het midden dan soms door het zand (of op dit moment modder) slepen omdat ze zo laag hangen.
Mijn mannie heeft nu vakantie, dus we kunnen de komende weken er een beetje aan knutselen en zien hoe het uitpakt glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Emptyvr 30 dec 2011 - 9:28

Zo te zien, Marja, oefenen de ijslanders tijdens het 'plukken' flink de nekspieren.. glimlach

Een andere optie kan zijn, om een paar bomen te benutten, die sowieso bescherming om de stam hebben en in de mazen van het gaas, één of meerder hooinetten te hangen.

Wij gebruiken de boomstammen én de afrastering van elk perceel, bestaande uit holle buizen of misschien wel aan de hekken, die het ene perceel met het andere verbindt.

Groet.. franslj.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Gesponsorde inhoud





Experiment met vrij hangende hooinetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Experiment met vrij hangende hooinetten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hooinetten met metselkoord
» hooinetten los op de grond!
» ervaringen met hooinetten van dit type?
» Hooinetten van Huck > Verkocht!
» Hooinetten buiten bevestigen.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: