Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Gezocht: een drachtige merrie

Ga naar beneden 
AuteurBericht
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Gezocht: een drachtige merrie Empty
BerichtOnderwerp: Gezocht: een drachtige merrie   Gezocht: een drachtige merrie Emptyza 5 nov 2011 - 8:28

Misschien is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik ga het toch proberen.
Wij hebben in ons paddockparadijs aan huis (Luttelgeest, Noordoostpolder) een gemengde kudde pony’s staan, waarvan er één drachtig is. Vorig jaar zijn hier twee veulens geboren en ik heb gezien hoe leuk zij het met elkaar hebben. Daarom ben ik op zoek naar nog een drachtige merrie, die hier in pension komt staan.
We hebben al een paar pony’s in pension, en samen met onze eigen pony’s vormen zij een kudde van 12. Volwassen merries en ruinen van 4 tot 19 jaar, en 2 veulens van 2011. Het zijn sobere dieren, vnl (kruising) IJslanders, Haflingers, Welsh.

Ik zoek een merrie met een stokmaat tussen de 1,20 en 1.60 m, met een niet al te dominant karakter. De kudde heeft namelijk al 2 goede leiders, een merrie en een ruin. .
Mijn idee is de drachtige merrie een paar maanden voor de uitgerekende datum bij de kudde te voegen, zodat ze gewend is in de kudde voor ze bevalt. Ongeveer een maand voor de datum zet ik haar apart naast de kudde, met een merrie die ervaren is met veulens, en met mijn eigen drachtige merrie. Zo hebben ze rust voor de laatste loodjes en kunnen ze onbeperkt hooi krijgen. Ik probeer natuurlijk bij de bevalling te zijn. Als het veulen dan een week of 2 / 3 is, gaan ze weer de kudde in.
Het zou het mooist zijn als deze merrie ook ongeveer eind mei moet bevallen en als ze mag blijven tot het veulen minimaal een half jaar is.

Heb je een drachtige merrie die je wel een tijdje uit handen wilt geven, en wiens veulen je een speelmaatje gunt? Heb je een pony die in onze kudde zou kunnen passen, of weet je er één van iemand anders? Pb me dan voor meer info.

Gezocht: een drachtige merrie Foto-ZP6GVOWZ


Gezocht: een drachtige merrie Foto-V8DQY3G7

Gezocht: een drachtige merrie Foto-KTD7YPE4

Gezocht: een drachtige merrie Foto-TC83O83T
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gezocht: een drachtige merrie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verzorg(st)er gezocht
» Mooie Welsh Cob merrie 1.45 cm 10 jaar
» onwijs lieve merrie, Mangalarga marchador
» PP gezocht in Noord-Holland
» Gezocht weidegang

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Aangeboden en gezocht :: Stalling, weidegang, verzorging, bijrijders-
Ga naar: