Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 En zo wordt mijn poel nu gebruikt

Ga naar beneden 
+13
veernr1
fojoe
adelinee
Tanja
Iris
marion
Joyce
Dyonne
Wieteke
inge
MoniqueBuu
Cat
Mai
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptyma 2 jan 2012 - 6:15

inge schreef:
Tenzij ze omkomen van de honger knipoog Dan kunnen ze nog wel eens gokjes nemen die verkeerd uitvallen. (Lelystad vorig jaar)
Ja, uiteraard, als onze eerste levensbehoeftes in het gedrang komen worden we allemaal ontoerekeningsvatbaar knipoog.
Wat is er vorig jaar in Lelystad gebeurd?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptydi 3 jan 2012 - 4:44

is je dat ontgaan dan?? heeft zelfs het nieuws gehaald.
Dat er vele paarden en herten overleden waren doordat ze o.a door het ijs gezakt waren omdat ze op zoek waren naar voedsel.
om het heel verhaal even kort te houden.
Een aantal hebben de overkant gehaald maar een flink aantal niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptydi 3 jan 2012 - 8:15

Dat verhaal is me inderdaad ontgaan (ik houd het nieuws niet altijd even goed bij knipoog), maar ik heb even gegoogled (leve Google hoera!). Waarschijnlijk bedoel je dit verhaal? Als het inderdaad over dit voorval gaat, zit het toch anders in elkaar dan jij het beschrijft; de paarden hebben allemaal de overkant bereikt, alleen was één dier zo verzwakt dat het afgemaakt moest worden. Het was ook niet door gebrek aan voedsel dat ze over het ijs gingen, want ze waren allemaal in prima conditie.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptydo 5 jan 2012 - 3:57

ja zo werd het toen gebracht ja....
maar er zijn daarna een heleboel andere beelden naar buiten gekomen en er is toen een hele discussie losgebarsten tot aan den haag toe
over hoe en wat enz..enz...
Er zijn daar letterlijk honderden dieren dood gegaan van de honger, echt honger. Maar ja je poot stijf houden en zeggen dat dat de natuur is is typisch natuurbeheerderij a la nederland.
Oer natuur kan niet in ons landje en kan je ook niet nabootsen binnen een omheining. Maar ja...zei zeggen van wel.... absurd
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptydo 5 jan 2012 - 8:30

inge schreef:
Er zijn daar letterlijk honderden dieren dood gegaan van de honger, echt honger. Maar ja je poot stijf houden en zeggen dat dat de natuur is is typisch natuurbeheerderij a la nederland.
Oer natuur kan niet in ons landje en kan je ook niet nabootsen binnen een omheining.
Ja, dat heb ik wel gehoord, dat er zoveel paarden van de honger zijn omgekomen. Ik vind het ook belachelijk dat er dan niet ingegrepen wordt! Zodra je er een hek omheen zet is het geen natuur meer, dus moet je ingrijpen als er te veel dieren lopen. Zonder hek waren ze immers al lang verder getrokken, op zoek naar betere graasgebieden.
Niet ingrijpen is dan je reinste dierenmishandeling!
Gisteren zag ik nog in het programma 'Nederland van boven' (leuk programma trouwens!) de Oostvaardersplassen met de Koniks. Gigantische aantallen lopen daar!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptyvr 6 jan 2012 - 5:04

ja dat is leuk he? om naar te kijken
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptyzo 3 maa 2013 - 14:08

tja, sorry, ik rakel allemaal oude topics op maar vond hier dus antwoord op een van m'n vragen, paardjes maken er volop gebruik van zo te zien.
Ik word er zowat jaloers van dat ik niet komende week met een minigravertje aan de slag kan in m'n eigen paddock... Aan water geen gebrek en dan een verhoogd pad er achterlangs... lijkt me gaaf!
Wie weet, ooit, als ik later groot ben en ooit nog een huis met eigen grond kan kopen... *een mens moet wat te dromen hebben tenslotte*
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Emptyma 4 maa 2013 - 2:17

FrancisD schreef:
tja, sorry, ik rakel allemaal oude topics op maar vond hier dus antwoord op een van m'n vragen, paardjes maken er volop gebruik van zo te zien.
'Oprakelen' mag best hoor Francis knipoog.
De paarden maken soms vrij veel gebruik van de poel, in de zin van erin gaan, en soms maandenlang helemaal niet; het is onvoorspelbaar en ik zie er geen patroon in. Afgelopen week stond Kría ineens weer eens midden in de poel te plonzen glimlach. Over het algemeen is zij trouwens de enige die er echt in gaat; de anderen drinken er alleen maar uit en gaan er een héél enkele keer eens in (voorzover ik weet pas één keer gebeurd sinds we de poel hebben = 1,5 jaar).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: En zo wordt mijn poel nu gebruikt   En zo wordt mijn poel nu gebruikt - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
En zo wordt mijn poel nu gebruikt
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Poel en heuvel aanleggen
» Feest in de poel!
» Aanleg van een poel
» Roze 'spul' in mijn poel
» onze poel en wat overzicht over de rest van het paardenverblijf.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: