Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Kado's aan onszelf

Ga naar beneden 
+7
veernr1
fojoe
Cat
Mai
Iris
marion
MoniqueBuu
11 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 20 okt 2011 - 6:51

Al behoorlijk snel nadat onze paarden in het PP zijn gaan wonen stond er geen gras meer op de track. We zaten al een tijdje te dubben hoe we het pad nog wat zouden kunnen verbeteren. Het was wel een graszode, die nu toch slecht het water door wilde laten zakken. Vooral na de afgelopen natte zomer wilden we er toch wel heel graag iets aan doen. Na nog wat discussieren of het zand opbrengen zou worden, of omkeren, hebben we gekozen voor het laatste. En wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben. Zowel voor de paarden als voor ons is het een genot.
Kado's aan onszelf Foto-JN8ZBDHE-D
Maar nu heeft Bert pasgeleden een poosje last gehad van z'n rug, waardoor ik er een poosje helemaal alleen voor stond. En ondanks dat het pad door dit omkeren zo verbeterd is, is het toch nog best zwaar om steeds met de volle kruiwagens in de weer te zijn. Ook over een gator zaten we al een tijdje na te denken. Nu hebben we ook deze knoop doorgehakt, en onszelf een gator kado gedaan.
Kado's aan onszelf Foto-3CMK3TV6-D
Hondje Wendy vind het geweldig om mee te liften in Krocky (zo we de gator gedoopt hebben)
Kado's aan onszelf Foto-SXICFQFG-D
Krocky kan alle mest in 1 keer houden (tegen 2-3 volle kruiwagens voorheen). Vervolgens rijden we hem achterwaarts naar de mestbult, drukken op een knopje waardoor de laadbad hydraulisch gaat kiepen, en klaar zijn Kees en Klara.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 20 okt 2011 - 7:05

Wauw, luxe hoor!
Wij lopen hier nog steeds met emmertjes en handschoenen aan de mest met de hand van de grond te rapen. Wordt nu toch wel wat veel met 12 paarden...
Maar zo'n quad-achtig ding zal er wel niet komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 20 okt 2011 - 7:33

Wat een strakke actie om deze kado's aan jullie zelf te geven! Ik kan me de dagelijkse grijns helemaal voorstellen bij het legen van het bakkie met een druk op de knop grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 20 okt 2011 - 10:53

Jee Monique, da's een mooi ding zeg, die Gator compliment! Ik hoop nog heel lang zelf te kunnen lopen met mijn kruiwagentje, maar met mijn niet al te sterke lijf zie ik zo'n ding er ook nog wel eens komen hoor. Ik durf het bíjna niet te vragen, maar wat kost zo'n 'kadootje' nou?

Hebben jullie het pad over de totale lengte laten omkeren? Als dat zo is, zal dat een flinke klus zijn geweest zweep! Hoe diep moest er gegraven worden voor het witte zand?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 20 okt 2011 - 11:38

Waaw super zo'n Gator! compliment
Zoiets kunnen wij ook gebruiken op onze lange paden!
Waar kan je dit kopen? En ja, ik zou ook graag weten wat dit mag kosten oeps bescheiden
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 20 okt 2011 - 20:31

We hebben hem 2e hands via Marktplaats op de kop kunnen tikken voor 4800 euro. Nieuw zijn ze geloof ik rond de 10.000.

Het omkeren hebben we alleen de slechtste stukken gedaan. Nu zijn dus de beste stukken het slechtst, en we zitten er al over te denken om die stukken volgend jaar ook nog te doen. Nu zijn ze dik anderhalve dag bezig geweest. Ik denk dan nog een keer een dag.
Het gele zand ligt bij ons op ongeveer 50 cm.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyvr 21 okt 2011 - 1:40

wow, zo wil ik er ook eentje wow
mest scheppen is niet zo erg, maar mijn rug, heupen en knieën protesteren behoorlijk als ik met volle kruiwagens door de modder moet sleuren.
ik had me al zitten afvragen wat voor hulpmiddel hierbij handig zou zijn (quad of 4x4 met aanhanger, compactlader, ...), maar dit is echt perfect ja

alleen die prijs oeps
de paarden zijn MIJN hobby, niet die van manlief :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyvr 21 okt 2011 - 6:07

MoniqueBuu schreef:
We hebben hem 2e hands via Marktplaats op de kop kunnen tikken voor 4800 euro. Nieuw zijn ze geloof ik rond de 10.000.
Dat gaat 'em dan toch nog even niet worden voor ons kritisch. Eerst moeten we maar eens wat van onze bijgebouwen op gaan knappen, voordat alle verrotte dakbalken instorten verontwaardiging...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyvr 21 okt 2011 - 7:26

Wat een mooi ding, zeg. Kende ik niet. Kan je er ook 'hulpstukken' aan koppelen (sleep, maaibalkje, aanhanger e.d.)? Ik lonk ook nog steeds naar een trekkertje o.i.d., moet nu altijd iemand anders vragen. Ben nu met kruiwagentjes bezig om 40 m3 houtsnippers in de bak te verspreiden..... Gelukkig kon de vrachtwagen wel lossen direct naast de bak, dus ik hoef er niet heel ver mee te lopen, maar toch ben je er wel behoorlijk zoet mee.

@Marja: zo'n bijgebouw hadden wij ook, stond al op instorten toen wij het huis kochten 10 jaar geleden. Afgelopen voorjaar hebben we eindelijk alle rotte staanders en liggers vervangen en een nieuw dak erop gemaakt. Schuifdeuren voor de achterkant gaan we binnenkort nog aanbrengen. Maar wat zijn we er blij mee dat ie eindelijk is opgeknapt.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyvr 21 okt 2011 - 7:38

Bij ons is het met het rusthuis nu iets méér geworden dan een hobby. knipoog Hoewel je voor mij ook kunt zeggen dat ik van m'n hobby m'n werk heb kunnen maken.
Bert is altijd melkveehouder geweest, en was van plan het hier wat rustiger aan te gaan doen. Maar lichamelijk was het hier bijna zwaarder, doordat hij gewent was heel veel machinaal te doen.

Aan onze Krocky zit zowel aan de voor- als aan de achterkant een trekhaak, maar ik geloof dat de vorige eigenaar die eraan gezet heeft. Maar hij heeft geen hefinrichting, wat lastig word voor sommige hulpstukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyvr 21 okt 2011 - 7:46

Als het graafwerk rechttoe-rechtaan is, valt het qua tijd wel mee. Het wordt lastiger als er bomen in de weg staan waar ze omheen moeten ed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyvr 21 okt 2011 - 21:35

gaaf monique, voelt vast fijn om jezelf eens te verwennen knipoog

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptyzo 23 okt 2011 - 2:53

gaaf ding hoor, en wat mooi dat ie ook kan kiepen, dat scheelt gigantisch veel werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptywo 26 okt 2011 - 20:42

Wow, daar zullen jullie inderdaad wel enorm veel gemak van hebben! Ideaal dat je er een tweedehands hebt kunnen vinden.

Het pad is ook wel heel erg mooi geworden, al ziet het er inderdaad wel uit alsof het enorm zwaar zou zijn om daar met een volle kruiwagen overeen te rijden (vooral met zware, doorweekte mest op regenachtige dagen). Gelukkig is dat nu verleden tijd voor jullie!

Terug naar boven Ga naar beneden
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Emptydo 27 okt 2011 - 6:23

Zozo, op die manier wordt zelfs mesten leuk! grijns hilarisch
Ben wel blij dat ik maar 1 pony heb die het braaf in 1 hoek doet (alleen spijtig dat deze hoek net aan de overkant van de uitgang/mesthoop is, moet ik nog het hele pad af absurd ), heb het pas door omstandigheden 3 dagen moeten laten liggen en toen begon het wat veel te worden.. Maar als ik het elke dag bijhoudt is het hier goed te doen, al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik nog geen modder heb meegemaakt :< hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kado's aan onszelf Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kado's aan onszelf   Kado's aan onszelf Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kado's aan onszelf
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: