Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Is een PP haalbaar?

Ga naar beneden 
+4
fojoe
Mai
inge
Bienie
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptydi 18 okt 2011 - 7:12

Ja, de foto's zijn gelukt grijns

Stalletje inclusief modder clown
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018172524bordermak

De hooibak, lekker nat, maar er zat nog in! grijns
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018172531bordermak

De hoek bij de hooibak (dat stuk gaat toch wel modderig worden :< )
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018172549bordermak

Het pad (inclusief pisplek lekker puh )
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018172604bordermak

De andere paddock
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018172629bordermakl

En ... last but not least ... de slowfeeder grijns

Het idee
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018173242bordermak

En na 5 minuten creativiteit hilarisch
Is een PP haalbaar? - Pagina 2 20111018174254bordermak

Moet dus nog wat afwerken cool
Moet nog eens uitvogelen of het mogelijk is om (zonder te moeten boren) gaten in die bak te krijgen ...

Maar we zijn dus vertrokken grijns
Hoop dat ik het mij niet ga beklagen denken (volgens mensen op stal creeër je juist zo meer modder & minder gras dan wanneer je het gewoon open laat .. maarja, zij zeggen ook van 'in het voorjaar afsluiten' maar dat krijg ik nooit verkocht bij die van mij clown ).
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptydi 18 okt 2011 - 7:19

Misschien kun je met een hete metalen staaf gaten smelten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptydi 18 okt 2011 - 11:22

Zo, jij bent actief geweest Sabine wow! Wel grappig hoor, om 'mijn ontwerp' nu uitgevoerd te zien grijns.
Heb je nu op dit draadje wel stroom staan? Want anders ben ik bang dat het toch een kwestie van tijd is voor hij er lekker doorheen zal gaan.
Grappig, dat je op je laatste foto van het diagonale pad al kunt zien dat je paard er op en neer heeft gelopen (vaag donkerder spoor).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptywo 19 okt 2011 - 5:44

Haha ja, als ik éénmaal iets in mijn hoofd heb .. haha.
Vind het echt een erg leuk ontwerp! Zou ik zelf nooit opgekomen zijn, dus dank je wel grijns

Neen, staat geen stroom op .. Hij gaat er ook niet doorheen of onderdoor gaan, ben ik 99% zeker van (ja, ik heb echt een brave pony lekker puh ) maar hij gaat er wel onderdoor eten, daar ben ik 100% zeker van, haha. Maar dat doet hij ook als er stroom op staat absurd Moest het echt nodig zijn kan ik misschien wel wat veranderen, maar ze vinden het van de pensionstal uit leuker als je zoveel mogelijk binnen de weide zonder stroom doet (zodat de stroom kan gebruikt worden voor de echte buitenomheiningen zeg maar).

Cobe en de buurvrouw hebben wel mooi samen de onderste draad gemold heb ik ontdekt .. Die hing aan 1 kant al los (maar hing niet echt in de weg) en nu had de andere kant het ook begeven .. Heb hem er dan maar uitgehaald, vond ik toch wat gevaarlijk liggen .. Dus nu hebben ze ruimte zat om met elkaar te neuzen en samen de grensgrasjes op te knabbelen clown

En Cobe heeft mijn slowfeeder al gemold cool
Naja, echt kapot is die niet, maar toch .. Ik kwam aan en hij stond al aan de ingang (etenstijd hé clown ) en ik ging binnen en hij bekeek me en ik dacht: hier klopt iets niet ... Stal ok, hooibak ok, speciekuip stond nog in de weide, ... en toen kwam in de achterste paddock en toen was het *aha*. Die langwerpige bak lag ondersteboven in het midden van de paddock en de deurmat lag een paar meter verder clown (en ja, dat hing vast kritisch ). Ik heb nu dus de bak maar mee naar huis, toch maar eerst echt klaarmaken voor ik hem er terugzet. Vrees alleen dat ik op geen enkele manier gaten ga krijgen en toch ga moeten boren .. Weet alleen niet of we nog een boormachine hebben hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyzo 23 okt 2011 - 3:17

Bienie schreef:

Hij blijft achter zo'n lullig draadje staan cool Hij is opgevoed hoor, haha lekker puh
Tijdje terug bleef hij zelfs in z'n weide toen de onderste draad van z'n poort kapot was (lag wel op de grond maar als hij had gewild... ) en de bovenste draad staat op 1.50m ofzo denk ik, en hij is ... 1.45m shock Toen ik aankwam en dat zag vroeg ik aan de stalhulp (die was toevallig in de buurt) 'heb je gezien dat die draad stuk is?'. En zij: 'ja hoor, dat is al de hele dag, ga ik zo maken' .. Hij heeft dus de hele dag achter zo 1 draadje gestaan, waarbij hij niet eens moeite moest doen om er onderdoor te gaan, terwijl tegenover hem een héél groot stuk gras gewoon open ligt ... Gek hé clown

Nou dat zou die van mij zeker niet doen hoor hihihi...die kruipt er al onder door, stroom of niet bij een hoogte van 40 cm.
Dus ik heb 4 x breed lint de onderste op ong een cm of 25 a 30 en de bovenste op een 120 ongeveer.
enuh mijn houdini is ong 1.38 groot. voor 40 cm hoogte even op de knietjes en hopla er onder door.

Gras bij de buren is altijd groener en dat je dan helemaal alleen staat interesseert hem echt niet. Ik moet ook echt geen draadje vergeten of zo. Dan is wandelen de ideale optie voor hem grijns
Ik doe aan strip begrazing en dat doe ik met prikpaaltjes met zo'n krul boven in. Nou meneer kan daar net overheen het draadje zit dan thv zijn boeg. Dat er dan zo af en toe wat stroom doorheen komt neemt hij voor lief, dus hij graas ook over het draadje heen als het moet.
Nu is dat niet zo erg ik houd er rekening mee, zo hebben de kleintjes in elk geval niet te veel en hij net genoeg
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptywo 26 okt 2011 - 20:50

En, hoe bevalt je nieuwe PP nu na een week of wat? Wel handig om eerst prikpaaltjes te gebruiken en uit te proberen of het goed werkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptydo 27 okt 2011 - 6:26

Het uh .. staat er nog? clown
Al hing er toevallig vandaag wel een stukje draad slap, was uit 1 paaltje geraakt .. dus dat moet ik nog even in de gaten houden glimlach
Maar het PP zelf bevalt ons super denk ik. Poon vind het wel leuk, als ik achterin bezig ben zie je hem altijd al eens de verschillende plaatsen af gaan, eens neuzen of er al wat in zit enzo. Erg leuk om te zien grijns (anders bleef hij gewoon aan de draad wachten totdat ik eindelijk met dat eten aankwam, als het hem nu wat te lang duurt gaat hij gewoon wat rondwandelen glimlach ). Heb wel het idee dat het hem bevalt, ben nu volop bezig met de voerplaatsen in orde te maken en dan zien we wel hoe het loopt glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyvr 11 nov 2011 - 10:51

Wat zag mijn oog vandaag?
Op de plaats waar hij in no time een eigen track had gemaakt hing vandaag precies een groene waas.
En toen ik beter keek zag ik het ... héle kleine grasjes hyper

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 P1060333bordermaker

Verder gaat het nog steeds super met het PP, hij voelt zich er helemaal thuis grijns
Moet wel een oplossing vinden voor mijn draden, want die hangen meer slap dan strak absurd
En z'n slowfeeders vast zetten zou misschien ook een idee zijn, al vindt hij het feit dat hij ermee op wandel kan gaan wel een leuk extraatje denk ik hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyvr 11 nov 2011 - 12:14

Bienie schreef:
Moet wel een oplossing vinden voor mijn draden, want die hangen meer slap dan strak absurd
Daarvoor was dus het advies van de vaste, houten palen op de hoeken knipoog. Dan kun je de draden goed aanspannen. Met prikpaaltjes gaat dat echt niet lukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyvr 11 nov 2011 - 12:39

I know, maar moet nog even zien of dat wel mag, het is tenslotte net niet helemaal mijn weide knipoog
Je kan die palen er wel weer uithalen als het moet, maar houd je dan geen irriante gaten over ofzo? :<

Het zijn trouwens de inhammen die het grootste probleem zijn.
Dan zou ik dus de inhammen ook uit houten palen moeten laten bestaan? Krijg je wel veel houten palen clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyza 12 nov 2011 - 0:33

Bienie schreef:
I know, maar moet nog even zien of dat wel mag, het is tenslotte net niet helemaal mijn weide knipoog
Je kan die palen er wel weer uithalen als het moet, maar houd je dan geen irriante gaten over ofzo? :<
Dan gooi je die gaten toch weer dicht lekker puh? Ik heb al zo vaak palen weer uit de grond getrokken om iets te veranderen, en de gaten weer dichtgegooid. Gewoon even wat grond in de omgeving van de paal bij elkaar schrapen en die weer in het gat gooien.

Citaat :
Het zijn trouwens de inhammen die het grootste probleem zijn.
Dan zou ik dus de inhammen ook uit houten palen moeten laten bestaan?
Precies grijns. Maar houten palen zijn toch ook niet lelijk? Ik vind ze persoonlijk mooier dan prikpaaltjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyza 12 nov 2011 - 0:56

Misschien, idd.
Maar op het kleine stukje weide wat ik heb vrees ik dat het nogal veel hout word :< clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptyzo 13 nov 2011 - 6:05

Bienie schreef:
Misschien, idd.
Maar op het kleine stukje weide wat ik heb vrees ik dat het nogal veel hout word :< clown
Ik begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt. Houten palen vallen juist minder op dan plastic prikpaaltjes omdat ze een natuurlijke kleur hebben, terwijl prikpalen vaak wit zijn. Dan wordt het met hout juist toch alleen maar mooier en minder opvallend?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Emptydo 24 nov 2011 - 7:53

Sorry, was even van de aardbodem verdwenen clown
Ik heb blauwe prikpalen trouwens cool
Maar omdat de weides niet zo heel groot zijn en alle weides uit houten palen bestaan (logisch) lijkt het me niet meteen wat als je in die weide ook nog eens een bende houten palen gaat zetten. Dan weet je niet meer wat bij welke weide hoort denk ik denken En ze verdwalen nu al in mijn paradijs heb ik te horen gekregen (paar dagen ziek geweest, hebben anderen hem gevoerd) hilarisch

Ik heb trouwens vandaag de inhammen laten verdwijnen, Cobe keek me toch een partij beteuterd zeg troost
Maar ik had het even gehad met elke dag 'alles' te moeten herstellen en wilde wat anders proberen waardoor ik die bakken die daar stonden even nodig heb, dus als ik daar toch niks zou voeren kon ik net zo goed eens proberen of het beter zou houden met een gewoon recht pad glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is een PP haalbaar?   Is een PP haalbaar? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Is een PP haalbaar?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: