IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Moi! Ik ben Angela....

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Angela1958

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 59

BerichtOnderwerp: Moi! Ik ben Angela....   wo 21 sep 2011 - 23:34

Ook ik wil me even voorstellen!

Ik ben Angela en ben 53 jaar.
Ben in 2008 van Tilburg naar de provincie Groningen verhuisd omdat mijn man hier woonde.
We zijn afgelopen mei getrouwd en wonen nu in Duitsland.
Net over de grens bij Bellingwolde.

Ik ben gek van paarden, maar ze kosten me te veel, dus een eigen paard zit er niet in jammer genoeg!

Ik had al van PP gehoord via een meisje op Clubs.nl die haar paard ook op zo'n stal geplaats heeft.
Ik heb hier een behoorlijk stuk gras en bos ter beschikking, ongeveer 100 bij 11 m.
waar ik 2 Tinkers, Fjorden of IJslanders van iemand anders wil plaatsen.
Ze hoeven dan niks te betalen voor de stalling en verzorging, als wij er ook op mogen rijden.
'Wij' zijn het dochtertje van mijn man van 9 jaar en ikke.........
De kosten van hooi, brokken, DA en hoefsmid zijn uiteraard wel voor de eigenaar zelf.

Maar omdat ik niet wil dat ze zich gaan vervelen, vind ik zo'n PP een prachtige oplossing.
Wij gaan volgende maand het bos voor een groot deel omkappen, want de naaldbomen die er staan zijn in slechte conditie.
Ook staan veel (loof) bomen te dicht op elkaar.
Zo creeër ik meteen een leuk terrein waar de pony's beschutting vinden tegen regen en zon,
maar ook waar ze tussen de bomen kunnen lopen en eten.

Ik heb een inloopstalletje van 2.5 bij 2.5 m, wat nu nog houtopslag is voor onze speksteenkachel.

Ik kan op deze site genoeg ideeën opdoen en via het forum hopelijk tips en advies krijgen als ik werkelijk ga beginnen!

Vragen? Stel ze gerust!
Terug naar boven Go down
marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   do 22 sep 2011 - 0:53

Welkom.
Ik dacht "moi!", dat moet Groningen zijn, en ja hoor!
Leuk dat je een lekker stuk bos hebt en een pp wilt maken.
Zou het een optie zijn om een pensionpony wel te laten betalen, en dan daarvan je eigen pony te onderhouden? De aanschafprijs van een pony is momenteel erg laag, en de onderhoudskosten kun je zo gek maken als je wilt. (ik ben gemiddeld zo'n 50 euro per maand kwijt per pony, afgezien van onvoorziene kosten van de veearts dus)
Eerlijk gezegd zou ik mijn pony niet zomaar uitlenen aan een ander, en als berijder moet je je maar afvragen wat voor pony je onder je hebt. Misschien zou je zelf zo'n karakter niet uitgekozen hebben.
Terug naar boven Go down
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   do 22 sep 2011 - 2:30

Moi Marion,

je hebt wel gelijk, maar juist die onvoorziene uitgaven voor DA zijn een probleem.
Ik heb het vroeger meegemaakt en nu pas weer met het paard van de moeder van mijn stiefdochtertje............
Een ongeluk zit in een klein hoekje en dan ben je klauwen vol geld kwijt.

Ik heb nog meer verlangens, ik wil kleinvee houden in de voortuin en die diertjes kosten ook geld...........

Heb net ook 2 zwerfkatjes, die waarschijnlijk uit de auto gezet zijn, opgenomen in huis.

Dus daarom liever geen eigen pony.

Maar ik zie om me heen vaker dat ze hun pony/paard aanbieden als leasepaard, en het hoeft ook niet meteen!
Eerst vertrouwen krijgen in elkaar mag ook!

Mijn stiefdochtertje krijgt nu priveles op een pony bij een mevrouw die vroeger les gegeven heeft bij de manege in Blijham en nu werkt op een revalidatiecentrum voor paarden in Ter Apel, ze woont net 5 min. van ons vandaag, en woont al langer in Duitsland als wij.............
Ze geeft meer kinderen uit de buurt les, dus wie weet............
Terug naar boven Go down
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   do 22 sep 2011 - 7:19

Klinkt goed, leuk dat je al potentiële klanten hebt. Vergis je alleen niet in het werk, ('s winters water, meerdere keren per dag hooi voeren, poep scheppen, omheining op orde houden enz.). Zou ik wel goed afspraken over maken en evt. toch stallingsgeld voor vragen.
Maar dat van die dierenartskosten klopt wel, je weet het gewoon nooit van tevoren, en als je dat niet op kan brengen op het juiste moment, is dat wel erg moeilijk. Het ene jaar heb je niks, maar het andere jaar kun je een heel maandsalaris wegbrengen. En dat kan natuurlijk nog verder uit de klauwen lopen als je pech hebt.

Ik wens je wel veel plezier bij het opdoen van ideeën, en bij de uitvoer ervan. Is een heel leuk project, waar je rustig de tijd voor moet nemen.

En moi zeggen we hier in Drenthe ook ;-)
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3200
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   zo 25 sep 2011 - 10:58

Hoi Angela, welkom op het forum :-). Ik hoop dat je hier veel ideeën zult opdoen.
Dat is inderdaad ook een manier, zoals jij het je voorstelt, om op je pensionpaarden te kunnen rijden. Ben inderdaad wel benieuwd hoeveel mensen dit willen met hun eigen paarden.
Klopt de afmeting die je noemde van je stuk grond wel? 100 bij 11 m? Die 11 meter is wel héél erg smal, daar kun je geen PP op maken ben ik bang knipoog. Ben je misschien een nulletje vergeten?

http://www.paddockparadijs.nl
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   zo 25 sep 2011 - 19:49

Marja schreef:
Hoi Angela, welkom op het forum :-). Ik hoop dat je hier veel ideeën zult opdoen.
Dat is inderdaad ook een manier, zoals jij het je voorstelt, om op je pensionpaarden te kunnen rijden. Ben inderdaad wel benieuwd hoeveel mensen dit willen met hun eigen paarden.
Klopt de afmeting die je noemde van je stuk grond wel? 100 bij 11 m? Die 11 meter is wel héél erg smal, daar kun je geen PP op maken ben ik bang knipoog. Ben je misschien een nulletje vergeten?

Euhhh, snap het effe niet, waarom zouden mensen dat niet willen?
Ik zeg toch niet dat ze dan niet meer op haar eigen paarden mag rijden?????
En mensen die een bijrijder hebben dan?
Dat is toch hetzelfde?
Of hun paard laten leasen?
Word hier toch echt gedaan hoor, las pas nog een advertentie.............. grijns

En wat die afmetingen betreft, nee, dat klopt echt, maar dan vraag ik je............waarom zou ik op een lang stuk geen PP kunnen maken, echt wel!
Misschien niet zoals jullie gedaan hebben, maar let maar op, als ik zover ben, hihihihi.
EN het is maar voor 2 paarden, eventueel 1 grotere pony en een kleintje voor gezelschap!
Trouwens, ik kan misschien ook nog een groot stuk wei pachten van een boer, en die wei ligt dwars achter mijn bos(je)............
Pachten kost hier haast niks.

@Veernr1:
Ik heb een eigen paard gehad en woonde zowat op de manege, elke dag helpen, en dat vanaf mijn 8ste.
Dus ik weet echt wel wat het inhoudt om een paard te hebben, en te verzorgen!
Ik heb verder geen verplichtingen en wil juist dat mijn hobby (het houden van beesies) mijn dagtaak word!!!

Laatst aangepast door Angela1958 op ma 26 sep 2011 - 7:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 6:58

volgens mij staan ze hier op het forum, erg open voor alles wat in het welzijn van de paarden past, je pp hoeft echt niet volgens het boekje te zijn, dat is die van ons ook niet, wij hebben een pad naar een stukje bos, maar geen pad terug, dus niet zoals het officeel zou moeten, maar we hebben het hier zo ingericht dat de paarden erg gestimuleerd worden in meer beweging. en meer afwisseling.

maar los daarvan, welkom hier op het forum, het is altijd leuk om ideeen en ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren, volgens mij is dat ook 1 van de redenen van een forum.
Terug naar boven Go down
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 7:22

Hoi Angela,

Leuk dat je dit forum hebt gevonden. Ik ben benieuwd hoe je jullie land gaat indelen. Het is sowieso het proberen waard om een paar pension-/bijrijdpaardjes te zoeken, vooral als je geen haast hebt. Wil je eerst alles in orde maken of pas met de aanleg beginnen als je zeker weet dat er paarden komen?

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Go down
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 8:25

@Joyce: we beginnen pas als we de bomen uit het bos, die weg moeten, gekapt hebben.
Want de bomen moeten op de wei klein gezagen worden.
Waarschijnlijk oktober/november.
En dan moeten we de wei helemaal omploegen en opnieuw inzaaien met gras geschikt voor paarden.
Dat gaat dan pas in het voorjaar, neem ik aan!
(Eigenlijk zijn we dan dus al bezig, hihi)

Maar we hebben overal van dat harmonicagaas met daarop nog een stroomdraad, maar ik wil eigenlijk liever van die larixplanken en dan schapengaas er tegen aan, zodat ook de honden er niet door kunnen.
Dat kost natuurlijk best veel, je praat dan tenslotte over zo'n 250 m.
Wel kan ik het harmonicagaas wat dan 'over' is, gebruiken voor de voortuin, waar de kleine diertjes komen te lopen, zoals dwerggeitjes, bokjes, schaapjes, kippetjes, konijntjes en varkentjes.

Ik heb inderdaad geen haast, maar we gaan pas zoeken naar pensiongasten als de wei en het bos toegankelijk zijn voor paarden.
En dan gaan we ook meteen de aanpassingen maken die ik wil en die op dit terrein mogelijk zijn!

@Wieteke: Tja, wat is officieel??? Ik heb al zoveel verschillende PP gezien, ik weet zeker dat allerlei varianten mogelijk zijn, dus ook die ik bedenk!
Het gaat er tenslotte om, dat de paarden van hot naar her moeten lopen voor eten en drinken en dat ze geestelijk en lichamelijk bezig gehouden worden.
En of dat via een pad gaat of gewoon door de hele dag ergens anders eten neer te hangen of leggen, en speelgoed, takken of wat dan ook.............
Ik ben de hele dag thuis, en heb 2 honden die een kleine speelhoek/uitlaatplek krijgen achter het gedeelte van de paarden, dus moet ik zowiezo tig keer per dag naar achteren...........en dan kan ik meteen ook iets voor de paarden meenemen en mest scheppen............
Weet zeker dat het gaat lukken!
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 9:55

Angela1958 schreef:
Euhhh, snap het effe niet, waarom zouden mensen dat niet willen?
Ik zeg toch niet dat ze dan niet meer op haar eigen paarden mag rijden?????
Ik bedoelde er niks mee hoor knipoog, alleen de meeste mensen die ik ken met eigen paarden laten er niet zomaar anderen op rijden, maar natuurlijk zijn er ook genoeg die het juist fijn vinden dat hun paarden meer beweging krijgen.

Citaat :
En wat die afmetingen betreft, nee, dat klopt echt, maar dan vraag ik je............waarom zou ik op een lang stuk geen PP kunnen maken, echt wel!
Misschien niet zoals jullie gedaan hebben, maar let maar op, als ik zover ben, hihihihi.
Nou, ik ben heel benieuwd wat voor creatiefs je ervan gaat maken Angela, krijgen we tegen die tijd een plattegrond en foto's grijns?

Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 10:06

Tuurlijk! compliment

Hier alvast een simpele plattegrond.
Wat oranje omlijnt is, is ons grondstuk.
Het groene omlijnde stuk is het bos van 4 buren tesamen.
Recht, waar de afmetingen staan, is wei......(wat ik eventeel kan pachten.)

Laatst aangepast door Marja op di 27 sep 2011 - 11:02; in totaal 4 keer bewerkt (Reden van aanpassing : tag gerepareerd om afbeelding zichtbaar te maken)
Terug naar boven Go down
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 10:19

Marja schreef:
Ik bedoelde er niks mee hoor knipoog, alleen de meeste mensen die ik ken met eigen paarden laten er niet zomaar anderen op rijden, maar natuurlijk zijn er ook genoeg die het juist fijn vinden dat hun paarden meer beweging krijgen.

Op de stal waar Dibble en Thyler stonden zijn ook geregeld mensen op zoek naar bijrijders. Op mijn eerste pony liet ik ook wel eens iemand rijden toen ik door m'n studie weinig tijd had, maar ik vond het altijd vreselijk. Deed het puur omdat de pony anders zo veel op stal zou staan. Heb nog wel eens huilend op m'n kamertje gezeten toen dat meisje met MIJN pony langs kwam rijden... Wist eerder niet dat ik zo bezitterig kon zijn, hihi.

Dat is trouwens de laatste jaren steeds erger geworden oeps. Roep ook altijd dat het maar goed is dat ik geen kinderen heb. Zie mezelf er nog voor aan om die dan te willen 'homeschoolen' om zo zelf alles in de hand te kunnen houden :< .
Terug naar boven Go down
Joyce

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 18:59

wat betreft andere op je paarden rijden: ik ben daar ook nooit heel happig op, heb wel 1 heel braaf paard die soms meegaat voor mensen met een proefrit, maar ik ben er dan altijd zelf bij. Verder heb ik sinds enkele maanden een berijdster voor 1 van onze paarden, die merrie kwam ooit naar ons met het idee haar een beter leven te bieden en tzt te verkopen, maar wij zijn watjes en zijn zo gesteld op haar geraakt, dat ze niet meer weggaat, onder zadel heb ik niet heel veel met haar, en per toeval kwam er iemand op mijn pad, die ik al wel een tijdje kende, die 2 hebben een grote klik samen en ze hebben veel plezier samen, dus ik kan daar alleen maar van genieten.
we hebben gewoon duidelijke heldere afspraken gemaakt.

de andere paarden worden ook niet door andere gereden, zijn gewoon lekker van mij, egoistisch he knipoog

wat betreft bomen kappen, wij hebben juist een stukje bos gelaten achter de wei, ze vinden het zalig om hierin te staan en te bezig te zijn, weer even anders dan op de padock of in de loopstal.
Dankzij marja, komt er hier straks ook een vijvertje en het zand word een bult, we offeren een klein stukje wei op hiervoor, lees, een stukje wei wat ik 3 weken laat groeien en wat de paarden dan binnen een uur op hebben, dus prima geschikt om een vijver/poel, te graven.
Eerst gaan we naar het land van herkomst van het paardenras wat we hebben, na de vakantie komen de vijverplannen, gelukkig komen goede vrienden van ons, hier wonen tijdens de vakantie, om de dieren te verzorgen.
Terug naar boven Go down
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   ma 26 sep 2011 - 19:12

@Joyce:
De bomen die wij kappen zijn dood of onderweg................dat zijn de naaldbomen,
ook staan veel loofbomen te dicht tegen elkaar aan en daardoor groeien ze niet goed.
Wij wonen hier pas vanaf eind april en mogen er niet eerder in werken, door de broedtijd!
Vandaag dat we in oktober pas kunnen gaan uitdunnen!
Met die wind hoorde ik de laatste tijd meerdere bomen gewoon vallen en afbreken, dus het is er nog gevaarlijk ook! bleek
Gelukkig heb je hier geen kapvergunning nodig, want vergunningen in Duitsland aanvragen duurt lang, heb ik begrepen! denken

Jij trouwens een prettige vakantie toegewenst! compliment
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   di 27 sep 2011 - 11:20

Leuk om alvast een plattegrondje te zien, ben benieuwd naar het vervolg glimlach!
Er is trouwens een rubriek 'Plattegronden' waar je straks je plannen in kwijt kunt knipoog.

Joyce

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   di 27 sep 2011 - 18:44

wat betreft kappen, wij hebben het stukje paardenbos, ook eerst uitgedunt, later zijn we maar bomen in gaan pakken, het begon iets te hard uit te dunne dankzij de paarden.
die knaagde wat af, met name de jonge dieren.
Terug naar boven Go down
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   di 27 sep 2011 - 21:14

Hihihi, ja dat ben ik ook van plan, want onder de bomen die blijven staat, zijn veel berken, en die lusten ze maar al te graag!
Ik leg wel wat stammetjes om te kluiven ergens neer........... grijns
Terug naar boven Go down
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   di 27 sep 2011 - 21:18

Marja schreef:
Leuk om alvast een plattegrondje te zien, ben benieuwd naar het vervolg glimlach!
Er is trouwens een rubriek 'Plattegronden' waar je straks je plannen in kwijt kunt knipoog.

Ja, dat had ik al gezien!
Ga ik doen! compliment
Terug naar boven Go down
Angela1958

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   do 29 sep 2011 - 21:38

Kan iemand mij helpen om een Avatar te plaatsen?
Weet niet hoe dat moet?????????? verwarring

edit: Is al gelukt, zoals jullie zien.............(was een beetje blond.......... blond )
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Moi! Ik ben Angela....   za 1 okt 2011 - 1:07

Mooie avatar Angela compliment!

Moi! Ik ben Angela....
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1