Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Dagje schriktraining

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptydi 24 nov 2009 - 1:33

Ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan een dag 'Schriktraining', georganiseerd door Sunnanvindur, onze regionale IJslandervereniging. De schriktrainingen worden aangeboden door www.schriktraining.nl (Stichting Het Paniekvrije Paard) en zijn ontzettend leuk om te doen.
Ik had Kría meegenomen, mijn 6-jarige merrie die sinds februari van dit jaar onder het zadel is. Ik had wel verwacht dat zij behoorlijk 'cool' zou zijn, maar ze overtrof al mijn verwachtingen!
Dit waren de uitdagingen:
  • zeil
  • slingergordijnen
  • een kronkelende 'luchtslang'
  • een bak met PET-flessen
  • een kliko waarvan het deksel automatisch open en dicht ging, met daarin een grote pompoenkop
  • een bladblazer
  • bekogeld worden met zachte balletjes
  • een rookmachine
  • matrassen
  • paraplu's
  • een bal van 1,50 m doorsnee
  • een ratel
  • een soort draaimolen met slierten waar de paarden tegenaan moesten duwen
  • een brug die later veranderde in een wip
  • een grote vlag

In drie groepen van 8 ruiters/paarden waren we steeds zo'n anderhalf uur aan het oefenen met al deze uitdagingen. De meeste paarden waren redelijk dapper maar een enkeling was aan het eind nog steeds niet over het zeil gestapt. Dus ook onder de IJslanders zijn er dappere dodo's en bangebroeken, hoewel de begeleiders de IJslanders duidelijk dapperder vonden dan de gemiddelde KWPN'er.

Kría vond het helemaal geweldig! Ik had verwacht dat het haar na korte tijd wel zou gaan vervelen, maar nee hoor, ze bleef alles even leuk vinden en iedere keer dat er iets nieuws werd aangeboden stapte ze er zeer geïnteresseerd op af. Het engst vond ze eigenlijk nog de bewegende luchtslang, maar ook daar ging ze toch al redelijk snel overheen. De grote pompoenkop in de kliko had ze het liefst op willen vreten. De grote vlag liet ze helemaal over haar hoofd heen leggen. Ik heb het hele parcours ook nog met een paraplu in mijn hand afgelegd en ook dat vond ze helemaal prima.
Kortom: superpaard compliment!

Ik heb een heleboel foto's gemaakt en was ze aan het uploaden in 'mijnalbum' maar dat ging ineens uit de lucht wegens 'technisch onderhoud', grrrrrrrr boos. Zodra de foto's erop staan, zet ik de link hier neer.

Edit: na wat trubbels met 'mijnalbum' staan de foto's er eindelijk in glimlach. De foto's zijn erg 'korrelig' omdat het nogal donker was in de bak en ik dus met hoge ISO heb gefotografeerd. Hieronder wat leuke plaatjes van mezelf en Kría:

Dagje schriktraining Foto-K7ZKX4BB
Kría onderzoekt de matrassen met haar hoef

Dagje schriktraining Foto-UQHK8UTA
Vréééselijk eng hoor :<...

Dagje schriktraining Foto-EWE4OLN4
Kría krijgt een nieuw kapsel met de bladblazer

Dagje schriktraining Foto-Z87U7PT3
Een enge vlag? Waar, ik zie niks hilarisch?

Dagje schriktraining Foto-UYZZ3KUY
Eindelijk over de luchtslang, want die was toch best een klein beetje griezelig

Dagje schriktraining Foto-4VBZMIU6
Het regent, het regent...

Dagje schriktraining Foto-CJ3ARD7Z
Cool paard compliment!

Dagje schriktraining Foto-YWEYC8QW
De enorme bal

Dagje schriktraining Foto-GJQBUHMG
De draaimolen

Dagje schriktraining Foto-YRAJZUF8
Van voor naar achter op de wip

En voor wie het geduld heeft voor álle foto's (een dikke 300 !): bekijk het hele album


Laatst aangepast door Marja op di 24 nov 2009 - 22:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptydi 24 nov 2009 - 6:38

Lijkt me een geweldig leuke ervaring! Ben erg benieuwd naar de foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
jorien




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 13-11-09
Leeftijd : 68
Woonplaats : Raalte

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptydi 24 nov 2009 - 10:44

Ehhhh, is erg leuk maar pas op!!! Twee jaar geleden was ik op vakantie met mijn man en onze twee arabieren [ in Laag Soeren]. Op de camping werd ook zo'n middag georganiseerd. En wij wilden dat ook wel eens mee maken. Onze paarden deden het geweldig. Eigenlijk deden ze gewoon wat ze hoorden te doen, met ons mee lopen en niet zeuren. Tot dat de middag was afgelopen en de spullen opgeruimd werden. De aandacht verslapte [ van mij] en mijn paard liep mij zo omver en ik belande met een beschadigde rode neus en een gebroken rib in het ziekenhuis ...einde vakantie....[ dit was de tweede vak dag]. Dus dat wil ik iedereen meegeven die zo'n training doet........ blijf met de gedachten bij je "werk" DE GEVAARLIJKSTE PAARDEN ZIJN EIGENLIJK DE RUSTIGE je verwacht het niet meer van ze maar het blijven VLUCHT DIEREN. gr Jorien
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.trekkersteam.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptydi 24 nov 2009 - 22:17

Het blijven inderdaad vluchtdieren, daarom moet je ook altijd alert blijven. Er was wel een goed voorbereidend praatje voordat we begonnen en er was ook een logische opbouw, zodat we makkelijk begonnen en de moeilijkheidsgraad steeds iets werd opgevoerd.

N.B.: ik heb inmiddels foto's en de link naar het hele fotoalbum toegevoegd aan mijn startpost glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
tessa




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 14-11-09
Woonplaats : America, Noord Limburg

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: schriktraining   Dagje schriktraining Emptydo 21 jan 2010 - 8:58

Wat een leuke foto's Marja,

je had me verteld van de dag maar om haar interesse zo te zien is wel heel leuk en stoer!! Als ik zoiets doe met mijn paarden merk ik dat ik het zelf moeilijk vind ontspannen te blijven en niet te verkrampen in de verwachting dat ze wel zullen schrikken en het dan natuurlijk ook doen dus eigenlijk vind ik het ook heel dapper van jullie samen!!

groetjes Tessa
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptyvr 22 jan 2010 - 2:16

Oh, maar Kría zou ook jou er probleemloos doorheen gesleurd hebben hoor grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptydo 11 maa 2010 - 5:30

Wat een leuke foto's en wat een geweldig paard glimlach

Onze Keila lijkt wel erg op jullie Kria. We hadden vroeger een overbuurvrouw met shetties en die noemde een van haar bonte merries: "Bontekopje".
Sindsdien noemen we Keila ook wel zo hyper

Dagje schriktraining DSC_3592
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptyvr 12 maa 2010 - 9:10

Lettie schreef:
Onze Keila lijkt wel erg op jullie Kria.
Nou, inderdaad, 't zou haar tweelingzus kunnen zijn grijns! Wat is haar afstamming? Kría heeft haar kleurtje van haar vader, Álfskjóni von Roetgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptyza 13 maa 2010 - 10:53

Marja schreef:
Lettie schreef:
Onze Keila lijkt wel erg op jullie Kria.
Nou, inderdaad, 't zou haar tweelingzus kunnen zijn grijns! Wat is haar afstamming? Kría heeft haar kleurtje van haar vader, Álfskjóni von Roetgen.
Keila's vader is Demantur frá Sauđarkroki
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Emptyzo 14 maa 2010 - 0:17

Lettie schreef:
Keila's vader is Demantur frá Sauđarkroki
Da's inderdaad ook een bonte grijns. Grappig dat Keila dan precies dezelfde tekening heeft als Kría, inclusief de zwarte pluk in haar staart (al zie je die bij Kría niet altijd even goed).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Dagje schriktraining Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagje schriktraining   Dagje schriktraining Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dagje schriktraining
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: