Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Even voorstellen: Lotte

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Lotte

Lotte


Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 27-07-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Groningen

Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Emptywo 27 jul 2011 - 2:00

Hallo allemaal,

Ik ben Lotte, 19 jaar oud en sinds enkele maanden woonachtig in het zuiden van Groningen. Ik heb afgelopen jaar mijn HAVO-diploma behaald en ben nu eerst een jaar fulltime aan het werk voordat ik verder wil met een studie. Op dit moment werk ik in de fast-food, maar stiekem ben ik hard op zoek naar iets anders. Veel mensen vinden mij een typisch paardenmeisje, maar eigenlijk berust het vooral op Tinkers, ik heb erop leren rijden en ben er sindsdien aan verslaafd geraakt. Naast Tinkers kan ik me ook kostelijk vermaken met fotograferen en bewerken. Al ontbreekt momenteel helaas de geschikte camera.

Sinds februari dit jaar ben ik in het bezit van Luna, voluit Hija de la Luna (dochter van de maan) genaamd. Luna is een Tinkermerrie van twee jaar oud. Vanaf moment één had ik het gevoel een klik met haar te hebben, en sinds korte tijd heb ik het gevoel dat we ook steeds meer een eenheid beginnen te vormen, dat we echt op elkaar beginnen te vertrouwen. Ik wil haar helemaal zelf opleiden, voornamelijk met een natuurlijke benadering. Met lichaamstaal, vertrouwen en respect. Uiteindelijk hoop ik met haar de bossen onveilig te kunnen maken, maar ook Horse Agility begin ik steeds interessanter te vinden en zou ik graag meer over willen leren.

Naast Luna heb ik ook nog een tweetal verzorg-Tinkers, eveneens twee Tinkermerries, Kyra en Kira genaamd. Kyra is net als Luna 2 jaar oud. Ik ken Kyra al vanaf dat ze vier maanden is. Totdat haar moeder overleed in mei 2010 heb ik op moeders gereden, met haar waren mijn eerste ervaringen met bitloos rijden, gewoon met een stalhalstertje en zonder zadel in galop de heide over, geweldige ervaring! Toen Lady overleed ben ik verder gegaan met Kyra. Kyra en ik zijn inmiddels twee handen op een buik, de basis zit er lekker in, al hebben we nog een boel te leren. Momenteel zie ik haar niet zo vaak vanwege beperkte (financiele) mogelijkheden, Kyra staat een half uur treinen en 40 min fietsen bij mij vandaan.

Kira is een 3-jarige Tinkermerrie die ik sinds een aantal weekjes twee keer per week mag rijden. Ik had een advertentie op marktplaats staan dat ik wel tijd en moivatie had voor een bijrijdpaardje, en Kira bleek nog wel een amazone te kunnen gebruiken gezien de eigenaresse nog niet zo heel veel ervaring heeft, en Kira evenmin. En toen ook nog bleek dat als ik naar Luna ga praktisch langs haar kom was er voor mij geen twijfel meer mogelijk. Tot nu toe ervaar ik Kira als een vreselijk lief en makkelijk paardje, doet nergens moeilijk over en is bomproof. Ze is alleen soms wat eigenwijs, maar ach, dat ben ik ook.

Het lijkt me erg gezellig om hier mee te kletsen, ik denk dat ik nog een boel kan leren van velen van jullie!

En oh, over PP, stiekem heb ik al plattegrondjes klaarliggen, Kyra en Luna samen op een stukje land lijkt me een mooie droom, maar voorlopig staat Luna gewoon nog op een pensionstalling dus heb ik helaas niet zoveel in te brengen. Momenteel staat ze 24/7 in een kudde van 12 paarden (voorn, Tinkers, leeftijd- en geslachtsgemengd) en hebben ze een droogliggende greppel in de weide, voor haar misschien leuk, maar ik schrok gisteren wel even toen ik haar niet in de wei zag staan!


Luna
Even voorstellen: Lotte GroteFoto-EQPVZ6W6

Even voorstellen: Lotte GroteFoto-RNCYKVDG

Even voorstellen: Lotte GroteFoto-T4APNBIJ

Kyra (en ik)
Even voorstellen: Lotte GroteFoto-4PDAIAZJ

Even voorstellen: Lotte GroteFoto-XRZLIL8G

Even voorstellen: Lotte GroteFoto-8XV6IYKG

Kira
Even voorstellen: Lotte GroteFoto-HXUGUTLG
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Emptywo 27 jul 2011 - 2:48

Hoi Lotte, welkom op het forum en leuk dat je jezelf zo uitgebreid voorstelt compliment!
Twee Ky(i)ra's, da's wel toevallig zeg. Ik vroeg me al af hoe het kon op je foto's dat Kira ineens anders getekend was en een andere bles had knipoog.
Ik hoop dat je droom van een PP ooit waarheid wordt, lekker door blijven dromen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lotte

Lotte


Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 27-07-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Groningen

Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Emptywo 27 jul 2011 - 3:06

Ja, ik vond het ook erg toevallig! Kira heeft ook een zwarte staart, ideaal, dat missen de andere twee...

Waar een wil is, is een weg, dus die PP gaat er ooit wel komen.
Ik zou over een X aantal jaar graag een paar Tinkermerries (waaronder Luna en Kyra) hebben om kleinschalig mee te fokken, daarnaast gewoon recreatief bezig te zijn. Eigen hengst (of twee), en daarnaast een kleinschalige opfok voor Tinkerjeugd, gewoon kleine groepjes dat het wel persoonlijk kan blijven. Dus dat betekend vier stukken PP: merries (met veulens), hengsten, opfok merrie's en opfok hengsten/ruintjes. Lijkt me geweldig. Maargoed, we gaan eerst gewoon lekker dromen, een heleboel leren en een heleboel genieten van Luna! Volgend jaar Kyra onder het zadel brengen, en dan kan ik hopelijk, net als met haar moeder, heerlijke ritten maken over het Dwingelderveld!
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Emptywo 27 jul 2011 - 5:31

hoi Lotte, welkom op het forum!
ik heb zelf een tinker, dus je hoeft me niet te vertellen hoe eigenwijs die zijn :<
hij staat te koop omdat ik nog 2 paardjes heb maar jammer genoeg te weinig tijd, en met hem klikt het niet zoals het zou moeten.
hij zou het perfect doen als opvoed-oom om de opfokjeugd manieren bij te brengen, dat heeft hij met mijn jonkie ook prima gedaan grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Emptydo 28 jul 2011 - 5:11

welkom op het forum, leuk te lezen wat je allemaal doet en dat je zoveel plezier hebt met de paardjes. mooie foto's van ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Emptyzo 31 jul 2011 - 8:35

Hoi Lotte,

Leuk dat je het forum gevonden hebt.

Dat PP komt er vast wel, gewoon goed je ogen en oren open houden. Lekker dat je pony in elk geval nu al 24/7 in een kudde buiten staat. Bij mij in de buurt is geen pensionstal te vinden die dat aanbiedt voor het gehele jaar. Maar het is natuurlijk hoe dan ook een droom om ooit iets van jezelf te hebben, helemaal als je wilt gaan fokken. Je kunt de plattegrond maar alvast klaar hebben liggen, he grijns .

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Even voorstellen: Lotte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen: Lotte   Even voorstellen: Lotte Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Even voorstellen: Lotte
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voorstellen: Lotte
» ff voorstellen
» Even voorstellen...
» Even voorstellen :)
» Even voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: