IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Aanhanger net

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
helma

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 50

BerichtOnderwerp: Aanhanger net   ma 23 nov 2009 - 10:23

Hoi allemaal,

Ik heb ook al wel eens gekeken naar de hooinetten, maar vind ze aardig prijzig eigenlijk. Nu zijn tegenwoordig de netten over een aanhanger achter
de auto verplicht, en deze zijn van een hele andere prijscategorie. Scheelt zeker de helft! Iedere keer als ik een auto zie passeren met aanhanger en net erover,
vraag ik me af of deze ook niet te gebruiken zijn?? Zo op het oog is het van hetzelfde materiaal.
Had iemand dit ook al bedacht, en misschien inmiddels geprobeerd? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Groetjes
Helma
Terug naar boven Go down
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin

Aantal berichten : 3200
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   di 24 nov 2009 - 1:16

Maar zijn de mazen van die aanhangernetten niet erg groot? www.huck.nl heeft ze bijvoorbeeld ook, maar de mazen daarvan zijn 10 cm en dan heeft een hooinet geen 'slow-feeding' effect meer.
Ik heb bij Huck een poos geleden een heel groot stuk net besteld met mazen van 4,5 cm (je kunt daar net bestellen in iedere gewenste maat, hoe groter aan één stuk, hoe goedkoper, de korting kan oplopen tot 50%!) en touw in dezelfde kleur. Dun touw (3 mm) om de netten aan elkaar te 'punniken' en dikker touw (6 mm) om de netten op te hangen. Ik heb uit het grote stuk nu twee grotere netten gemaakt en wil nog een heleboel kleintjes maken (ik had iets van 15 m x 2 m besteld :<). Het net wordt geleverd met afgewerkte randen, maar als je het verdeelt in kleinere stukken moet je daarvan natuurlijk zelf de randen weer afwerken.
Op deze manier ben je ook veel goedkoper uit dan de kant en klare netten van b.v. www.hooinet.nl. Maar je moet wel zin en tijd hebben om zelf te gaan fröbelen knipoog.

http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   do 4 maa 2010 - 11:12

Ha helma,

Onlangs heb ik twee netjes gemaakt van trailernet.
Eigenlijk voldoen ze prima.
Het net dat ik had liggen was maasweidte 4 1/2 x 4 1/2 cm.
Klein nadeel vind ik dat het draad waar het van gemaakt is vrij dun is. Heb de indruk dat het net wat Marja heeft gebruikt dikker materiaal is. En dus sterker. Verder lijkt dat ook soepeler dan het stugge trailer net wat ik heb.

Maar voor iets wat toch in de schuur lag...
We hadden het eerst als groot net over het hooi in een grote bak maar 1 van de paarden had haar hoofd eronder weten te frutselen voor een laatste hap hooi. Het is goed afgelopen maar vond het dusdanig eng dat ik het toch maar weggehaald heb.
Ben nu aan het experimenteren met kliko's voor buiten omdat dan het hooi droog blijft.
(Zie ander topic, 'welke slowfeeders gebruik jij')

Gr nina
Terug naar boven Go down
http://www.zeldenrusthaystack.nl
helma

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   vr 5 maa 2010 - 10:35

Nina schreef:
Ha helma,

Onlangs heb ik twee netjes gemaakt van trailernet.
Eigenlijk voldoen ze prima.
Het net dat ik had liggen was maasweidte 4 1/2 x 4 1/2 cm.
Klein nadeel vind ik dat het draad waar het van gemaakt is vrij dun is. Heb de indruk dat het net wat Marja heeft gebruikt dikker materiaal is. En dus sterker. Verder lijkt dat ook soepeler dan het stugge trailer net wat ik heb.

Gr nina

* Hoi Nina,

Ik heb inmiddels zelf een stuk net via Huck besteld, en ook al ontvangen. Helaas zit ik altijd zo krap in mijn tijd, dat ik nog maar 1 net klaar heb om op te hangen.
Ligt dus nog te wachten...
Maar inderdaad is de kwaliteit echt beduidend dikker dan dat van een aanhangernet.
Ik heb 4 stukken van 1,5 bij 1 gemaakt, dan kan ik lekker royaal doen.
Ondertussen was mijn zwager begonnen aan een hooibak met raster, en was al lekker op weg, maar die is gisteren bij een andere klus gevallen en ligt nu met een
gebroken rib op bed. Auw..
Ponies eten voorlopig dus nog ff uit de metseltonnen

Groetjes,
Helma
Terug naar boven Go down
yvonnedejong

Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 40

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   do 15 jul 2010 - 2:08

Hoi Helma,

Heb je ondertussen je netten en hooibak al klaar?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Gr Yvonne
Terug naar boven Go down
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
helma

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   vr 16 jul 2010 - 11:07

yvonnedejong schreef:
Hoi Helma,

Heb je ondertussen je netten en hooibak al klaar?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Gr Yvonne

* Hoi Yvonne,

Ja hoor, die zijn klaar! Ik heb nu 1 grote hooibak, en 3 netten. Alleen toch niet van aanhangernet, maar van Huck netten.
Ik had 6 x 2 mtr besteld, en heb daar zelf weer stukken van gemaakt.
In andere topics staan er foto's van.

Helma

ps, leuk ponieke heb je hoor!
Terug naar boven Go down
timokyana

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 10-09-10

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   zo 12 sep 2010 - 9:04

na 5grote hooizakken te hebben gemaakt van een tennisnet vandaag toch bij de bouwmarkt een aanhanger net gehaald.
Ik heb er nu 4 hooikussens uit kunnen halen, ben erg benieuwd of ze net zo degelijk zijn als het tennisnet.
het lijkt wat minder stevig,maar als proef prima om hier uit te proberen.
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   zo 12 sep 2010 - 23:29

timokyana schreef:
na 5grote hooizakken te hebben gemaakt van een tennisnet vandaag toch bij de bouwmarkt een aanhanger net gehaald.
Ik heb er nu 4 hooikussens uit kunnen halen, ben erg benieuwd of ze net zo degelijk zijn als het tennisnet.
het lijkt wat minder stevig,maar als proef prima om hier uit te proberen.
Timokyana, heb je foto's van hoe je hooizakken en hooikussens er uitzien glimlach?

timokyana

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 10-09-10

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   wo 15 sep 2010 - 22:31

ik zal morgenvroeg mijn camera eens meenemen.heb al wel ondervonden dat mijn netten eigenlijk iets te hoog hangen,maar wilde eerst eens zien wat ze er mee doen.
Ik moet ze dus nog wat aanpassen. (gelukkig simpel door er een langer koord aan te maken)
ik zie hier bij jullie eigenlijk hele mooie vlechten ter versteviging.ik heb alleen een zeiltouw erdoor gedaan om hem aan elkaar te houden.Hopelijk houd dit ook anders zal ik ook aan het haken moeten knipoog (iemand een link van het topic?)
Terug naar boven Go down
fojoe

Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 46

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   do 16 sep 2010 - 1:38

ik heb ook gewoon stevig touw door de zijkanten gehaald knipoog
vlechten is natuurlijk veel mooier, maar de simpele manier werkt ook grijns
Terug naar boven Go down
Kirsten

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   do 16 sep 2010 - 3:35

Fojoe en timokyane, ik ben erg benieuwd naar foto's. Ik wil ook met een aanhangernet aan de gang als eerste probeersel en kan wel wat inspiratie gebruiken.
Terug naar boven Go down
Lucienne

Aantal berichten : 47

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   ma 18 okt 2010 - 6:34

Timokyana, hoe bevalt het, hooikussens van aanhangernet? Hoe groot heb jij de kussens gemaakt?
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   za 23 okt 2010 - 3:57

Lucienne schreef:
Timokyana, hoe bevalt het, hooikussens van aanhangernet? Hoe groot heb jij de kussens gemaakt?
Ik denk dat Timokyana hier niet zo vaak komt Luciënne, dus misschien PM'en?

yvonnedejong

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   za 23 okt 2010 - 7:33

Ik heb ook een net gemaakt van aanhangernet.
Bevalt me goed.
Gebruik hem nu even tijdelijk niet.
Scheelt een hoop geld, 2mx2,5m 18 euro!!!
Dat zijn bijna al de verzendkosten van Huck.

Ik heb hem vastgeklikt in mijn jorisbak, zie ander topic welke slowfeeders gebruik jij!
Terug naar boven Go down
Lucienne

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   zo 24 okt 2010 - 6:59

Ik heb ook een hooikussen gemaakt van aanhangernet.

Materialen:
aanhangernet 200 x 300 bij Gamma € 21,00
Mazen 4,5 x 4,5 cm
nylon draad, 20 meter € 4,00
karabijn haken € 1,90 p/stuk
Hiervan kan ik 6 hooikussens maken, van 67 x 75 cm.

Eerste kussen is af.
De zijkanten heb ik dicht geknoopt met het nylondraad, maar dat blijkt wat onhandig met afwerken, dus daar ga ik ander, fijner draad voor kopen. De bovenkant die open is waar het hooi ingaat, wordt dmv nylondraad dat slalom door de mazen gaat met aan het uiteinde een karabijnhaak vastgehaakt aan de andere kant. Dit slalomdraad loopt van links naar rechts aan de bovenkant, als een soort rits. Er gaat een flinke plak hooi in dit kussen.

Ze gingen meteen vol belangstelling op het net af. Samen plukten ze aan het net. Mani zette af en toe een voetje erop om het vast te houden loveys.gif Het viel me mee dat ze aan het net bleven plukken ondanks dat ik op andere plekken ook hooi had neergelegd. Op zich vind ik dat ze best wat moeite mogen doen om te eten, maar het mag geen frustratie opleveren. Eten moet toch een aangename, rustige bezigheid zijn volgens mij.

hmmmmmmmm .........foto wil even niet lukken blond
Terug naar boven Go down
yvonnedejong

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   zo 24 okt 2010 - 18:56

Lucienne schreef:

Eerste kussen is af.
De zijkanten heb ik dicht geknoopt met het nylondraad, maar dat blijkt wat onhandig met afwerken, dus daar ga ik ander, fijner draad voor kopen.
Ik maak het dicht met metselkoord! is dun maar heel stevig draad. En heel makkelijk af te werken.En je hebt het in heel veel verschillende kleuren.
Terug naar boven Go down
Lucienne

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   ma 25 okt 2010 - 7:27

Dank voor de tip, Yvonne, dat heb ik ook gekocht. Ben er nu mee bezig. Ik krijg overigens toch wel verontrustende reacties op mijn hooinet, zo los in de wei. teleurstelling Paarden die de boel stuk trokken en toen alsnog met hun been verstrikt raakten en dat het snijdende nylondraad lelijke wonden veroorzaakte...... Dit temptert mijn enthousiasme wel wat, moet ik zeggen. Horen jullie dit soort waarschuwingen?
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Aanhanger net   di 26 okt 2010 - 0:44

Luciënne, ik heb geprobeerd om je afbeelding op de juiste manier weer te geven (met de link die jij had geplaatst) maar er komt een kruisje, dus ik denk dat je misschien de verkeerde link hebt gebruikt? Volgens mij moet die ook altijd eindigen op '.jpg'.
Ben wel benieuwd naar je foto hoor glimlach!

Lucienne schreef:
Op zich vind ik dat ze best wat moeite mogen doen om te eten, maar het mag geen frustratie opleveren. Eten moet toch een aangename, rustige bezigheid zijn volgens mij.
Maar vergeet niet dat ze vaak wel wat tijd nodig hebben om te wennen aan een slowfeeder en dat er in die periode dus best wat frustratie op kan treden (ze moeten immers iets nieuws leren). Meestal verdwijnt die frustratie dan na verloop van tijd vanzelf.

Aanhanger net
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: