IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Het vosjes paradijs

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   ma 27 jun 2011 - 21:20

inge schreef:
kostte mij ook wat moeite in het begin hoor, maar nu weet ik het. Dan is foto's plaatsen lang niet zo moeilijk meer. knipoog
Marja had je nog een tip gegeven las ik
En er is altijd nog dit topic: http://paddockparadijs.actieforum.com/t117-foto-s-plaatsen knipoog. Effe uitprinten, naast je PC leggen, en stap voor stap uitvoeren. Dan kan het niet misgaan toch? Zulke dingen zijn meestal een kwestie van gewoon dóen zweep en niet denken dat het vast allemaal véél te ingewikkeld zal zijn knipoog. Succes Joyce, ben wel benieuwd naar je foto's!

http://www.paddockparadijs.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   za 2 jul 2011 - 8:59

ja ja het vosjes paradijs heeft een nieuwe bezoekster erbij gekregen.
Ze is er wel geen 24/7 maar op de tijden dat het vrouwtje er ook is.
Onze nieuwe gezinsuitbreiding. Ze is ontzettend lief en zeer slim. Zo wat leert dat snel zeg, ik heb al een slimme pony maar dit is bijna wel te vergelijken.

Ze helpt fanatiek mee met poep scheppen, ze weet ze wel te vinden hoor en opruimen is ook geen probleem. Stinkt wel daarna knipoog
Tussen door spelen we regelmatig. En ze is al 2 keer mee geweest met de kar en vandaag is ze mee geweest (naast) onder het zadel.
Ze moet nog wel wat leren hoe en wat de regeltjes zijn en practisch is maar we komen er wel.
Naast de kar heb ik meer gelegenheid om te trainen dan onder het zadel.
Dus we moeten nog even wat oefenen.

Mijn ponys zijn echt weergaloos, zij helpen super mee, zo geduldig en braaf, schrikken van niks en laten zich ook niet van hun stuk brengen.
Zulke fijne beestjes waar je echt op kunt bouwen.
Ze sprong zelfs vandaag van enthousiasme tegen Leiknir aan tot 2x toe hij schrok de eerste keer wel, maar rende niet weg of wat dan ook.
Zo gaaaafff....hij kreeg wel 3 koekjes als dank hiervoor.

hier staan wat fotos van haar op mijn site http://www.bitloosrijden.nl/website/over/onze-hond
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   ma 4 jul 2011 - 11:30

Wat een leuke hond Inge compliment!
Is het nog een bepaald ras, of gewoon een heel leuke bastaard knipoog?

inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   vr 28 okt 2011 - 7:16

ik had nog een foto beloofd van de paden die in de track ontstaan.
Vandaag even de tijd genomen voor een kiekje

ik zag ook nog dat ik een vraag niet had beantwoord oeps
het is geen bepaald ras Marja, maar het is genaamd een Thuringse shaferhund.
Een mixje dus knipoog Als ik zeg van Toril dan gaan er waarschijnlijk wel belletjes rinkelen bij sommige mensen.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   di 1 nov 2011 - 2:47

Ik zie hier ook van die 'tracks in de track', terwijl mijn paden veel smaller zijn dan die van jou Inge. Maakt blijkbaar niet uit, ze maken hoe dan ook een smal spoor dat ze steeds weer gebruiken.

inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   di 1 nov 2011 - 5:22

je ziet het in de vrije natuur ook, dat ze steeds gebruik maken van dezelfde paden.
ik zag het in de New Forest, Dartmoor, Exmoor (UK) en in IJsland ook. Daar hebben ze geen eens tracks maar gewoon veel vrijheid met hekwerk waar je naar moet zoeken zeg maar. Ook daar liepen ze op dezelfde routes en aten langs deze routes, trokken naar een volgende plek via de vaste route en vandaar uit verdeelden ze zich weer.
Mijn gras is op de track bijna op. Dus ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Weer hergroeperen of blijft het zo?? de tijd zal het leren.
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   di 1 nov 2011 - 7:49

Wij hebben idd ook paden binnen de track. Op sommige plaatsen liggen ze in de binnenbocht, en op ander plaatsen juist weer aan de buitenzijde. En heel af en toe lopen zo ook over het roosterpad, hihi. Dat ligt precies in het midden van de track.
inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   wo 2 nov 2011 - 7:15

Je kan idd heel goed zien of ze de bocht afsnijden of niet. Als je vanaf de andere kant kijkt, viel mij vanmorgen op.
Dan zie je zelfs een stuk drie sporen twee rechtuit, welke je ook op dit plaatje ziet en eentje gaat de bocht om en die loopt dan naar het middenstuk waar ze gras krijgen. Nu is het afgesloten dus dat paadje zal wel weer langzaam aan dichtgroeien.
Zeker met deze temperaturen knipoog
inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   vr 9 dec 2011 - 5:00

Ik had bij Jasja haar topic geschreven dat ik nog wat info over mijn tent zou schrijven.
Hij is ondanks de storm van gisteren en de dag ervoor gewoon blijven staan. Op de plek hiervoor had ik meer beschutting van omstaande bomen etc.
Nu staat hij op een geheel open vlakte en is het wel een beetje anders dan op de vorige plek.

De tent kan de storm idd goed hebben maar de schuilfunctie is nu een stuk minder.
omdat hij nu geheel open is waait het flink door, dus beschutting voor de wind is er niet echt meer. Er achter staan doen ze niet zo snel omdat het te veel beweegt op die momenten. En dat geeft een klein piepgeluidje, dus niet zo fijn voor de pony's.
Is het windstil of weinig wind gaat het heel goed, als het regent, ze kunnen er mooi droog in staan. En dit doen de kleintjes dan ook wel regelmatig.
Mijn grotere pony niet zo gauw. Die blijft liever buiten staan.
Bij veel wind zoals gisteren en regen dan sta je er ietsje buiten droger dan binnen in. Dit komt omdat de wind de regen een heel stuk "meeneemt" zeg maar.
De schuilfunctie dan is in mijn optiek weg.

In de zomer blijft het een super ideaal ding paarden kunnen slecht tegen de volle zon. Ze staan er dan ook graag in zodat ze in de schaduw staan. Doordat het een tunnelvormpje heeft blijft er ook een beetje wind staan wat voor verkoeling zorgt. Kortom erg aangenaam, ik zit er dan ook graag knipoog
Heb je geen bomen en zo welke voor schaduw zorgen dan is het een heel fijn ding.
Moet nog even wat fotos van mijn camera halen heb een paar plaatjes gemaakt van de tent.

Omdat de tent beweegt bij veel wind doet hij wat wiebelen en wrikt het een beetje. De tent wordt op zijn plek gehouden door lange metalen pennen. Deze hebben een geribbeld uiterlijk, door het wrikken en de ribbels komen ze heel langzaam een stukje omhoog. Niet allemaal maar enkele.
Je drukt ze makkelijk met je voet weer terug. Maar het gebeurd wel, dus je moet op dat soort dagen even opletten en je rondje lopen.

Op de vier hoekpunten heb ik een paar palen staan, dit omdat er een pony was (is er inmiddels niet meer) die veel schuurde mij ietsje te veel tegen de tent.
Palen er neer gezet en daar was haar nieuwe schuurplek. De palen staan er nog steeds.
fotos' komen er aan.
inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   vr 9 dec 2011 - 5:18

plaatje van de pennen
je ziet dat enkele pennen vrij veel omhoog zijn gekomen en andere minder.
Aan de andere kant niet op de foto te zien waren ze er niet of nauwelijks naar boven gekomen.
De kant die je nu ziet staat de meeste wind op.
De pennen zijn ong 1/4 omhoog gekomen, er steekt dus nog voldoende in de grond.

helma

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 51

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   vr 9 dec 2011 - 7:42

inge schreef:
Ik had bij Jasja haar topic geschreven dat ik nog wat info over mijn tent zou schrijven.

** Wat goed Inge, zo'n uitgebreid verslag! Ik heb deze tent ook al meerdere keren in mijn hoofd gehad, omdat ik hier nog zo veel wil, maar zo weinig mag. kritisch
Gisterenavond laat, tijdens de laatste voer ronde, vond ik het hele PP ineens een stuk minder leuk hoor, arme pony's! Falcor en Diablo hebben dan wel een regendeken op, anders raken ze echt doorweekt en erg koud.
Gelukkig hebben wij door de (al aanwezige) begroeiing op veel plaatsen beschutting, anders kun je m.i. je paarden niett maar zo buiten laten.
Vorig jaar zag ik op vakantie in Februari in Drenthe, ergens onderweg een enorm, en kaal perceel, met een kudde pony's. De ZW storm gierde ze om de oren, en de regen sloeg hard neer. Nergens een huis / boerderij in de verste verte te zien, en het zag er uit alsof de kudde hier idd gewoon altijd woont.
Aan alle kanten open veld, en vrij spel voor de wind. Alles met de kont in de wind, en de hoofdjes laag. Ik vond het er niet fijn uit zien hoor! Al sta ik nog zo achter het hele 24/7 buiten houden, dit was echt te gek!
Gelukkig hebben wij die natuurlijke beschutting wel, en ligt ons stuk ook nog es tegen het talud van de grote weg aan waar ze ahw ook een beetje 'achter' staan. Maar deze tent is zeker al meerdere keren in mijn idee-en naar voren gekomen.

Vind het wel erg jammer dat deze schuilstal niet meer in het groen leverbaar is, en dat je er dan een apart zeil bij moet kopen. Wit is voor mij geen optie ivm de zichtbaarheid, en ik vind het eigenlijk een beetje te dol om er voor 55,00 euro een zeil bij te moeten kopen omdat een groene tent niet leverbaar is.
Ik weet niet of Muriel nog meeleest? Is er al zicht op wanneer de tent weer in het groen leverbaar is??

Ben ook wel bang dat mijn Arabier het echt niet in zijn hoofd zal halen om in een wapperende tent te gaan staan, al is die dan nog net zo lekker winddicht.

Groetjes
Helma
http://www.dogwise.nl
inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   vr 9 dec 2011 - 20:31

Ik denk niet dat het nog in het groen komt knipoog
De nieuwe zeilen zijn trouwens wel beter dubbele afwerking bij de randen en zo, daardoor steviger. En dat is zeker merkbaar!! Mijn oude zeil gebruik ik nu als afdekzeil voor hooi en mijn karretje.

Ik zou het liefst ook natuurlijke beschutting hebben maar ja.....als ik eens had wat ik zou willen.....dannnnn.....
En daarna...wil ik vast nog weer iets anders grijns grijns grijns je moet blijven dromen.

Het allergrootste voordeel van zo'n tent is dat je het altijd snel weg kan halen en weer op kunt zetten. Het is duidelijk aantoonbaar tijdelijk iets.
Dit maakt het voor vergunningen stukken makkelijker. Nu de wet aangepast gaat worden komen er ook weer wat gaten in zeg maar.
En zou of is de gemeente verplicht iets te doen omdat dit nu eenmaal een landelijke regel wordt. Zo kunnen er nieuwe opties geboren worden.
Nieuwe geniale ideeen komen dan vanzelf.

inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   do 5 jan 2012 - 4:14

Ik schreef in het topic van fransj dat mijn tent ondanks te heftige wind of storm nog steeds overeind stond.
En dat klopt. Maar vandaag toch het zeil verwijderd.
Er is zo veel water gevallen dat er een soort van mini meertje is ontstaan rond de tent. Ook vlak bij eten de pony's en daar is veel blubber.
Nu staat de tent vast met pennen in de grond. Deze pennen hebben nu door het vele water geen hou vast meer en komen een soort van los te staan.
Doordat de wind niet continu waait maar in harde vlagen komt jutterd dit flink. Als gevolg hiervan komen de pennen steeds een stukje meer uit de grond.
Toen ik vanmorgen aankwam zat er een dikke 10 cm ruimte tussen de onderbalk en de grond. De pennen zaten niet zo ver meer in de grond.
Terug duwen ging erg lastig, veel te veel druk op de tent voor dit kleine meisje. Daarom het zeil los gemaakt en opgeborgen.
Al was dat ook een hele klus en koste veel kracht, maar het is gelukt.
Nu staat er een stokken bos in het land. Hopelijk schuren ze er niet te veel aan de stokken.

ga toch een andere consturctie bedenken. Ze lopen nu rond de keet zodat ze toch uit de wind kunnen staan als ze dat zouden willen.
Voor nood gaat dit wel hoop ik. morgen zien we wel verder
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   do 5 jan 2012 - 7:43

Heb je niet het gevoel dat die keet ook de lucht in zou kunnen vliegen met deze harde wind? Toen wij in onze stacaravan woonden (alweer ruim een jaar geleden glimlach ) hebben we die met een storm eens extra verankerd. We zaten te schudden in ons huisje, en waren af en toe bang dat we mee zouden gaan de lucht in.
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   do 5 jan 2012 - 8:40

inge schreef:
ga toch een andere consturctie bedenken.
Inge, is dit misschien een idee: http://www.alpacabytes.com/2009/09/21/economy-horse-run-in-sheltershed/
Het staat met palen in de grond, dus toch alweer een stuk steviger denk ik.

inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   vr 6 jan 2012 - 5:13

Ja het keetje schudde wel wat, maar niet zo dat ik dacht dat hij om zou vallen. Gelukkig niet.
Ik ken de link Marja...Ik heb er wel over na zitten denken. Moet nog wat broeien denk ik.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   za 7 jan 2012 - 2:10

inge schreef:
Moet nog wat broeien denk ik.
Ja, 'sudderen' noem ik dat altijd grijns.

inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   za 7 jan 2012 - 3:22

vandaag druk bezig geweest met herstellen van de gebroken palen door de wind. Manlief was mee. En we hebben nog eens gekeken naar de tent en de palen constructie besproken. Ook hij moet er even over sudderen knipoog Er gaat wel wat komen denk ik.
Denk dat het een soort tussen oplossing wordt voorlopig. De gebroken palen geven wel wat hulp in dit geval.
helma

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   za 7 jan 2012 - 5:36

Marja schreef:
Ja, 'sudderen' noem ik dat altijd grijns.

** Haha, da's een goeie! En we sudderen wat af he, zo met een PP!!
Leuk dat zo ondertussen er een groepje ontstaat die al even bezig zijn, en een groepje die net starten. En unaniem krijgen deze starters van de die-hards het advies vooral
eerst veel te "sudderen' voor je definitieve stappen maakt!
Ik sudder ook nog steeds over van alles en nog wat, bijna dagelijks zelfs.... knipoog

Grts.
helma
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   za 7 jan 2012 - 6:41

inge schreef:
Ook hij moet er even over sudderen knipoog

helma schreef:
Ik sudder ook nog steeds over van alles en nog wat
Aha, dus jullie sudderen zélf! Bij mij ligt dat dan toch nog iets anders: ik laat de ideeën sudderen grijns!

helma

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   za 7 jan 2012 - 7:04

Marja schreef:
inge schreef:
Ook hij moet er even over sudderen knipoog

helma schreef:
Ik sudder ook nog steeds over van alles en nog wat
Aha, dus jullie sudderen zélf! Bij mij ligt dat dan toch nog iets anders: ik laat de ideeën sudderen grijns!

** hilarisch
Nou, ondertussen gaat het zo in het systeem, gedachten en leefwijze zitten, dat ik inderdaad bijna zelf sudder!
Geen gek idee hoor, we hebben immers een bubbelbad hier, geen slechte plek om met dit weer te vertoeven, en dan komen de idee-en vanzelf!
Scherp gevonden Marja...

Helma
inge

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   zo 8 jan 2012 - 2:34

helma schreef:
Nou, ondertussen gaat het zo in het systeem, gedachten en leefwijze zitten, dat ik inderdaad bijna zelf sudder!
Geen gek idee hoor, we hebben immers een bubbelbad hier, geen slechte plek om met dit weer te vertoeven, en dan komen de idee-en vanzelf!
Scherp gevonden Marja...

Helma

Helemaal mee eens, liggen in een heerlijke plens heet water met veel heel veel bubbels en sudderen hihihi...
heel leuk gevonden Marja. Ik sudder dus in een heet badje en de ideeen komen voorbij grijns

Vandaag de tussen oplossing gemaakt, de wind is gaan liggen en ik wil toch dat de beestjes zo snel mogelijk weer droog kunnen staan indien ze dat willen.
We hadden nog wat korte stukjes paal liggen afgezaagd van de omheiding, deze hebben we in de grond geslagen op diverse plekken langs de tent.
Daar touw omheen geslagen en knoopjes en nu hopen dat dit meer stevigheid geeft.
Voorlopig staat het weer tot de volgende storm en dan maar weer kijken.

Langzaam aan zakt het water, de plassen of eigenlijk meren bij de buren zijn al kleiner aan het worden. Het stukje bij mij is nu alleen nog blubber je ziet er geen water meer op liggen. ik ben wel erg blij dat de rest van het landje heel droog is. Nooit geen water gestaan je ziet wel in de bochten wat sporen die de ponys gemaakt hebben. En meneer mol is erg actief >) dus ook daar het nodige zand en gaten.

Van het voorjaar een zakje zaad en het is weer weg
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het vosjes paradijs   

Het vosjes paradijs
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: