Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hallo enthousiastelingen

Ga naar beneden 
+3
Joyce
Mai
veernr1
7 plaatsers
AuteurBericht
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptywo 16 feb 2011 - 9:28

Ik lees sinds begin dit jaar zo'n beetje mee op het forum en heb me kort geleden ook maar aangemeld maar nog niet voorgesteld. Zal ik bij deze goedmaken. Ik ben Veronique, heb mijn rijpaard al 20 jaar (hij is bijna 23), ben 10 jaar geleden naar Drenthe verhuisd om paard bij huis te kunnen hebben, en inmiddels is de veestapel iets uitgebreid met een dartmoortje (merrie, en een echt monster) en een haflingermerrie (die helaas zomereczeem bleek te hebben toe we haar net hadden). Ondanks dat ik er altijd al erg alert op ben, zijn zowel de haflingermerrie als het dartmoortje toch al een keer hoefbevangen geweest, dus ik doe nog meer mijn best om het te voorkomen. Ik kwam dus begin dit jaar op deze site terecht, en ik dacht, dat is wat voor ons. Ben ook al heel hard aan de slag geweest, eerste track hebben we 1 1/2 week geleden (met die storm) aangelegd. Kwestie van hele dag met oorkleppen oplopen, anders werd je gestoord van het lawaai van de wind. Maar goed, nou staat er wel wat. Het perceel is (incl. erf van rondom het huis) 3 hectare, dus groot genoeg om eigen hooi af te halen (en altijd weer een afnemer zien te vinden voor het overige hooi, is altijd meer dan ik zelf nodig heb, luxeprobleem zullen we maar zeggen). Ik heb net vanmiddag nog wat palen in de grond gezet voor de 2e lus.

Ik heb al erg veel gehad aan alle ervaringen die hier op het forum te vinden zijn, en ik heb dan ook al 4 hooinetjes en 2 kratten met prachtige netten met een frame van cv-buis in gebruik. Net heb ik bij Huck besteld, bedankt voor al die handige links en tips!

Ik zal binnenkort mijn plattegrond en wat foto's plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptywo 16 feb 2011 - 9:48

Leuk dat je je alsnog even voorstelt Veronique, welkom hier glimlach!
Groot perceel zeg, 3 ha, daar kun je een flink paradijs van maken! Zo te lezen heb je er al hard aan gewerkt, ik ben heel benieuwd naar je plattegrond en foto's!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptywo 16 feb 2011 - 19:38

welkom hier, klinkt erg leuk wat je omschrijft, jou paarden hebben het zo slecht nog niet, zo te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptydo 17 feb 2011 - 1:26

Leuk, alweer een Drent. Welkom Veronique.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptydo 17 feb 2011 - 8:02

Ja, het mooie Drenthe. Heerlijk om hier te wonen. Ik kom uit de omgeving van Utrecht, en daar had je of klei of veen, allebei niet makkelijk. En hier leg ik voor 400,- een superbak aan door alleen maar de grond om te laten keren, en wat een prachtig zand!
Ik doe erg mijn best om het voor de paardjes zo goed mogelijk te doen, maar helaas is dat nog niet altijd goed genoeg. Hoefbevangenheid is echt enorm pijnlijk, en die van mij hebben het nog behoorlijk ernstig gehad ook. Die haflinger heeft toen zo'n 4 maanden op de pijnstillers gestaan, en dat ging met heel kleine stapjes afbouwen uiteindelijk weer goed. Bij het kleine monster hebben we 3x op het punt gestaan om er maar een eind aan te maken, maar telkens als de dierenarts kwam, zagen we toch nog een lichtpuntje. Bah, wat een k-periode. En dat terwijl ik al een behoorlijk beperkt graasregime had, en 4 a 5x in de week laten werken, werden ze toch nog te dik en in een riskante periode dus hoefbevangen. Ik hoop dat het paddockparadijs meehelpt met het nog beter te doen. Morgen nog meer spul halen (roestvrijstalen poortgrepen e.d.), nog wat paaltjes zetten en op naar het afmaken van de 2e lus. Wat handig dat ik zoveel af kan kijken.... Ik zal snel mijn plattegrond bijwerken (klopt niet meer helemaal met hoe ik het nu aan het uitvoeren ben) en deze plaatsen + foto's maken. Vind ik zelf ook altijd erg leuk om van anderen te bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptydo 17 feb 2011 - 9:32

Hoi Veronique,

Wat een perceel! Daar kan je wel wat creativiteit op kwijt knipoog .

Wel vervelend, van die paardjes die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. Hopelijk kun je hier veel tips vinden die je kunnen helpen.

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptydo 17 feb 2011 - 20:26

een vriendin van me heeft ook een ponietje die een paar keer bevangen is geweest, echt een ellende.
Inmiddels is ze goed opgeknapt en zijn we blij dat er is doorgezet met behandelen, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf enorm rot voelt in zo'n periode.
via www.paardnatuurlijk.nl is ook veel te lezen over hoefbevangenheid en gras/fructaan enzo.
Ik vond het heel interessant en ik hanteer bij twijfel, altijd ff het schema, of ik wel of niet een paard op het gras durf te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptyvr 18 feb 2011 - 2:11

veernr1 schreef:
Ik doe erg mijn best om het voor de paardjes zo goed mogelijk te doen, maar helaas is dat nog niet altijd goed genoeg. Hoefbevangenheid is echt enorm pijnlijk, en die van mij hebben het nog behoorlijk ernstig gehad ook. Die haflinger heeft toen zo'n 4 maanden op de pijnstillers gestaan, en dat ging met heel kleine stapjes afbouwen uiteindelijk weer goed. Bij het kleine monster hebben we 3x op het punt gestaan om er maar een eind aan te maken, maar telkens als de dierenarts kwam, zagen we toch nog een lichtpuntje. Bah, wat een k-periode. En dat terwijl ik al een behoorlijk beperkt graasregime had, en 4 a 5x in de week laten werken, werden ze toch nog te dik en in een riskante periode dus hoefbevangen. .

Ook hier hebben we een groot probleem met overgevoelig voor hoefbevangenheid. Het is echt een ramp en vreselijk omte zien!
Op het moment dat ik dit schrijf zit mijn merrie er ook weer tegen aan. Bijna geen gras gegeten en alleen maar goed hooi en toch...
Ik ben weer begonnen aan de magnesium (www.paardnatuurlijk.nl) en hier heb ik al goede ervaringen mee.
Verder jah kan ik alleen als advies geven helemaal geen gras meer.
Dat heb ik vorig voorjaar gedaan en dat ging prima.
Nu hebben ze een periode van uitbreken en elke dag zet ik ze weer op de tegels/zand maar de volgende dag begint het weer van voren af aan.
Hier door heeft ze waarschijnlijk toch weer te veel gehad. kritisch

Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptyvr 18 feb 2011 - 3:12

Ik hou inderdaad de fructaanindex van paardnatuurlijk goed in de gaten. Op dagen zoals vandaag mogen ze niet in de wei, op dagen dat het risico lager is laat ik ze wel een paar uurtjes met de grasmaskers op in de wei. Het aparte is dat ik ze allebei in de winterperiode hoefbevangen heb gehad, komt waarschijnlijk door hoge risico en minder mogelijkheden (als de bak bevroren is) om ze goed aan het werk te houden.
Magnesium heb ik de afgelopen winter ook een paar weken gegeven, omdat die haflinger er ook weer tegenaan hing, maar ik zag helemaal geen resultaat. Ik had een emmertje met een kilo gekocht, daar heb ik zo'n 250 gram van gebruikt. Marleen, heb je nog interesse om de rest van de emmer over te nemen? Je kunt me wel een pm sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zin-inn

Zin-inn


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 31-10-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Stadskanaal

Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Emptydi 1 nov 2011 - 6:54

Hoi Veernr1,
Ik heb me gisteren aangemeld bij het PP forum en toen kwam ik jou tegen.
Leuk om te lezen dat je vanuit omgeving Utrecht naar Drenthe bent verhuisd.
Wij komen ook uit Utrecht en wonen op de grens van Drenthe/Groningen.
Moest vooral lachen om je stukje over grond omkeren en een superbak hebben voor 400eurie.
Het Noorden van het land is zo slecht nog niet hè?
Groetjes, Marieke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hallo enthousiastelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hallo enthousiastelingen   Hallo enthousiastelingen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hallo enthousiastelingen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hallo PP'ers
» Hallo, dit ben ik.
» Hallo allemaal!
» Hallo ook even voorstellen
» Hallo allemaal!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: