IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Voorstelronde van mij!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Sietske

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 14-02-11

BerichtOnderwerp: Voorstelronde van mij!   ma 14 feb 2011 - 8:57

Hallo alle mede forummers!

Mijn naam is niet Sietske, maar zo heet mijn vroegere verzorgpaardje. Mijn eigen naam is Sara, en ik ben op zoek naar allerlei informatie over paddocks, indelingen van weides, etc. Ik heb mijn oog laten vallen op een stukje grond, waar ik mijn toekomstige paardje zou willen stallen, uiteraard niet alleen. knipoog

Dat was het zo'n beetje wel!
Terug naar boven Go down
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   ma 14 feb 2011 - 20:27

Hoi Sara,

Leuk dat je het forum hebt gevonden, je zal hier vast een hoop inspiratie vandaan kunnen halen!

Heb je ook al een paardje op het oog, of wil je eerst het weiland 'paardklaar' hebben en dan pas op zoek gaan naar een bewoner?

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Go down
Sietske

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   ma 14 feb 2011 - 22:58

Ja, ik heb gisteravond al een hoop info gezocht. Het stukje land dat ik op het oog heb is niet zo groot, dus ik moet het wel zo interessant mogelijk kunnen maken. Heel erg leuk om allemaal te zien hoor! Krijg ik heel veel zin van. Heb inderdaad al naar paardjes gezocht, maar nog niet wezen kijken. Eerst de zekerheid van een stukje land, want ik wil hem/haar niet op een pensionstal hier zetten, daar hebben ze naar mijn zin te weinig ruimte. Wel gek dat het nu ineens toch een stukje dichterbij komt, hoor!
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3198
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   di 15 feb 2011 - 2:02

Welkom op het forum Sara glimlach!
Wat goed dat je nu al zo goed nadenkt over hoe je je paard wilt gaan houden, terwijl je nog niet eens een paard hebt. Dat zouden meer mensen moeten doen!
Je schrijft dat het stukje grond dat je op het oog hebt niet zo groot is, maar hoe groot is het?

Ik hoop dat je hier veel informatie zult vinden slimmerik!

http://www.paddockparadijs.nl
Sietske

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   di 15 feb 2011 - 2:11

Ja, ik ben aardig nuchter daarin, gelukkig! Al zit ik wel elke dag even op marktplaats te kijken of er nog leuke paardjes te koop staan, hahah. Het is een stuk grond van 70 bij 30, met een iets afgeronde hoek, dus 2000 vierkante meter. Dat is klein, maar daarom wil ik er ook een track van maken, paddock etc. Op deze manier zijn ze een stuk beter af dan bij de pensionstallen bij ons in de buurt. (Lees: swinters paar uurtjes naar buiten, zomers snachts binnen) Bak hoeft er niet bij, want die is daar op 5/10 minuten lopen. Heb al een aantal dingetjes bedacht, die probeer ik zo bij 'Plattegronden' te zetten als het lukt.
Terug naar boven Go down
Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   di 15 feb 2011 - 2:25

Ideaal, als je het zo kunt plannen. Ik wilde eigenlijk ook eerst een stuk grond hebben en dan pas voor een pony gaan kijken, maar dat liep even anders.... (had een keer foto's gezien van een pony waar ik helemaal weg van was, en toen kwam een maand later die pony te koop... Oeps!).

Hier zitten we op kleigrond, en alle boeren en paardenhouders zijn panisch dat hun weiland de vernieling in gelopen wordt kritisch . Wel logisch natuurlijk, maar een weiland huren is daardoor niet gelukt. Er kwam ook weinig te koop dat geschikt was, dus een pensionstal was de enige mogelijkheid. Elke winterperiode kreeg ik alleen meer en meer last van mijn geweten, omdat ik ook moeite heb met de vele uren op stal en de kleine paddockjes voor overdag. Gelukkig kwam er een tijdje terug een weiland te koop, en kan ik nu ook dankzij een sponsor van wie ik kan lenen eindelijk een PP gaan inrichten.

Heb je al een idee wanneer je zeker zult weten of dit stuk grond doorgaat?
Terug naar boven Go down
Sietske

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   di 15 feb 2011 - 2:28

Hier ook kleigrond... Dus hetzelfde probleem helaas. Momenteel verzorg ik een paard op een pensionstal, maar hoe meer ik erbij nadenk, hoe erger ik het vind. Ik heb een lieve broer die mij wil sponsoren, aan wie ik dan de 'huur' ga betalen. Ik moest eerst uitzoeken wat de kosten ongeveer zouden zijn voor het aanpassen van het weilandje.
Terug naar boven Go down
Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   di 15 feb 2011 - 2:35

Wat dat betreft is het wel gunstig dat er nog geen paard is - dat maakt het makkelijker om de aanpassingen geleidelijk te doen en dus de kosten daarvoor wat te spreiden.

Ik zal even verder typen in je topic met de plattegrond (was al bijna je voorsteltopic aan het 'vervuilen' :< ).
Terug naar boven Go down
marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Voorstelronde van mij!   di 15 feb 2011 - 8:36

Het is wel een goede tijd (lees: goedkoop) om een pony te kopen grijns
Veel plezier en succes met de plannen en opbouw. De voorpret is al hardstikke leuk!
Terug naar boven Go down

Voorstelronde van mij!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: