Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De heuvel als hang- en speelplek

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Emptywo 9 feb 2011 - 8:57

De heuvel is op het ogenblik erg in trek hier. De paarden zijn daar graag.

Nilam, als jongste bewoner hier, is zeer sociaal, en ontfermt zich over onze 'nieuwste', en tevens oudste bewoner Doruto.
De heuvel als hang- en speelplek Dscn2748d
De heuvel als hang- en speelplek Dscn2761q
En vanmiddag heb ik Jake en Dean kunnen betrappen op volle actie, met de camera in m'n hand
De heuvel als hang- en speelplek Dscn2753d
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Emptywo 9 feb 2011 - 9:36

Geweldige foto's Monique, vooral die laatste is SUPER compliment! Volgens mij geniet jij je helemaal gek in je PP hyper!
Ik krijg steeds meer zin om hier ook ergens een heuvel aan te leggen. Ik weet ook wel een goede plek: het hoekpaddockje links achterin. Daar is het met regenachtig weer nog wel eens snel nat, dus een heuveltje zou daar goed van pas komen. Ook is het er vrij open en winderig en ik zie daar in gedachten al een paard bovenop de heuvel staan, neus in de wind en turend in de verte glimlach.
Maar waar haal ik eigenlijk goedkope (en niet vervuilde) grond vandaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Emptywo 9 feb 2011 - 19:19

Marja schreef:
Maar waar haal ik eigenlijk goedkope (en niet vervuilde) grond vandaan?

Heb je geen behoefte aan een veedrinkput ergens in je PP? Zo zijn mijn ouders en hun buren aan een flinke geluidswal op de rand van hun perceel gekomen (toen - 20 jaar geleden - kreeg je volgens mij voor het hele aanlegbedrag voor de poel nog subsidie) knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Emptydo 10 feb 2011 - 1:36

Wieteke schreef:
Heb je geen behoefte aan een veedrinkput ergens in je PP? Zo zijn mijn ouders en hun buren aan een flinke geluidswal op de rand van hun perceel gekomen (toen - 20 jaar geleden - kreeg je volgens mij voor het hele aanlegbedrag voor de poel nog subsidie) knipoog.
Ja, dat lijkt me wel een keer wat, een poel. Niet zozeer om uit te drinken (hoewel ze dat toch wel zullen doen) maar ook voor 's zomers, om lekker in te pootjebaden glimlach. Maar dat zal nog even duren want die zouden we dan het liefst in het PP achter het bos willen hebben omdat die het laagst ligt en je daar dus het snelst bij het grondwater bent. Maar dat PP gaat als het goed is komend najaar gehalveerd worden i.v.m. het beekproject (en dan krijgen we die helft die weggaat gecompenseerd op een andere plek) dus daar gaan we nu nog maar even niets nieuws aanleggen.
Ik denk trouwens niet dat ik dan ga proberen om er subsidie voor te krijgen want meestal moet je dan ook meteen aan allerlei voorwaarden voldoen qua plaats, grootte, etc. en ik bepaal het allemaal liever zelf knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Emptyvr 11 feb 2011 - 3:12

Marja schreef:
Wieteke schreef:
Heb je geen behoefte aan een veedrinkput ergens in je PP? Zo zijn mijn ouders en hun buren aan een flinke geluidswal op de rand van hun perceel gekomen (toen - 20 jaar geleden - kreeg je volgens mij voor het hele aanlegbedrag voor de poel nog subsidie) knipoog.
Ja, dat lijkt me wel een keer wat, een poel. Niet zozeer om uit te drinken (hoewel ze dat toch wel zullen doen) maar ook voor 's zomers, om lekker in te pootjebaden glimlach. Maar dat zal nog even duren want die zouden we dan het liefst in het PP achter het bos willen hebben omdat die het laagst ligt en je daar dus het snelst bij het grondwater bent. Maar dat PP gaat als het goed is komend najaar gehalveerd worden i.v.m. het beekproject (en dan krijgen we die helft die weggaat gecompenseerd op een andere plek) dus daar gaan we nu nog maar even niets nieuws aanleggen.
Ik denk trouwens niet dat ik dan ga proberen om er subsidie voor te krijgen want meestal moet je dan ook meteen aan allerlei voorwaarden voldoen qua plaats, grootte, etc. en ik bepaal het allemaal liever zelf knipoog.

** Hoihoi,

Wij gaan dit ook doen, omdat ik het opgegeven een bepaalde natte plek in de voorste track te willen verbeteren door die op te hogen. Dat blijkt niet afdoende te werken.
Nu heb ik bedacht die juist uit te diepen, zodat het als een soort van verzamelbekken gaat dienen, en de track er om heen juist beter droog blijft. Dus, waar ik vorig jaar
zand gestort heb, ga ik het nu weer uitgraven om er een stukje verder een mooi bultje van te maken. Poeh, zo blijven we bezig.... knipoog

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Emptyza 12 feb 2011 - 2:57

Ik zie de gezichten van voorbijgangers al voor me...
Huh? eerst storten ze zand, nu zijn ze het weer aan het afgraven...
Maar wel leuke plannen! Mijn oude merrie deed ook niets liever dan op een berg grond staan en klimmen.
Die lag toen nog in de huidige rijbak. Helaas is nu alles weer vlak...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Gesponsorde inhoud





De heuvel als hang- en speelplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: De heuvel als hang- en speelplek   De heuvel als hang- en speelplek Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De heuvel als hang- en speelplek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Plaats heuvel
» 'Verplichte' heuvel
» een verplaatsbare heuvel maken
» Poel en heuvel aanleggen
» En zo vermaken ze zich met de heuvel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: