Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 even voorstellen inge en haar vosjes

Ga naar beneden 
+4
MoniqueBuu
Wieteke
Mai
inge
8 plaatsers
AuteurBericht
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptydo 20 jan 2011 - 8:40

Hallo,

Ik zal mij eerst maar eens voorstellen, ik lees al een tijdje mee. Maar gebrek aan tijd en zo, wat iedereen wel kent. Nog nooit aangemeld.
Nu vond ik het tijd om het maar eens te gaan doen.

Ik ben Inge van Bitloosrijden. Ik heb een webshop met bitlozehoofdstellen, paarden-speelgoed en nog meer.
Mijn mini kudde bestaat uit allemaal voskleurige pony's. De eerste twee was toeval dat het net copieetjes waren in het groot en klein.
De derde (laatste aanwinst) is ook een vosje, maar zij is eigenlijk een klein beetje op kleur uitgekozen.
Het is de bedoeling dat het een twee spannetje gaat worden in de toekomst.
Zij leven geheel ijzerloos, dus blote voeten, geen bit, toevallig ook een boomlooszadel.

Nu zijn we vooral bezig met lekker samen zijn, spelen, knuffelen, veel heel veel wandelen en zo af en toe maken we een ritje.
Het rijden is voor mij geen eerste vereiste. Het samen dingen ondernemen en onderzoeken is ontzettend leuk.
Ik doe aan Horseagility met mijn ponys en dat vinden ze heel erg leuk.

Hopelijk als het weer beter gaat worden komen hier ook filmpjes van. Heb hard gespaard voor een digicam. om onze dagelijkse beslommeringen op te nemen zodat mensen kunnen meekijken in onze minikudde.

Voor de rest maak ik een mixje van allerlei bekende mensen en hun technieken. Ik probeer die dingen er uit te halen die voor mijn situatie toepasbaar is. En wij dus mijn ponys en ik samen kunnen verwerken. (of de juiste compromis kunnen sluiten, wat door eentje heel belangrijk wordt gevonden)
Carolyn Resnick is daar 1 van en daar ken ik Marja weer van ;-)

Mijn paddockparadijsje is nog niet helemaal klaar, maar hopelijk komt het dit jaar eindelijk goed.

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptydo 20 jan 2011 - 11:33

Ha Inge, wat leuk dat je lid bent geworden van het forum, welkom glimlach!
Wat voor pony's heb je? Grote, kleine, ras of rasloos?
Horse agility, wat leuk! Ik heb daar wel eens filmpjes van gezien (Finse filmpjes geloof ik?) en dat zag er ontzettend leuk uit. Ik ben heel benieuwd naar jouw filmpjes!
Ook ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar jouw PP of de plannen daarvoor, maar daar ga je vast nog wel meer over vertellen elders op het forum knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 1:14

Hoi Inge,

Ik ben ook erg benieuwd naar je pony's.

Waarschijnlijk heb ik jou dit jaar bij Paard & Koets gezien, toen ik naar een mooie sidepull van je aan het kijken was.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 2:50

hoi hoi Marja en Wieteke,

Marja toch....wat dat je van een ijsje?? Nou ja wel redelijk aan de maat het oude type, breed, maar wel redelijk groot. Exacte maat zou ik niet weten.
En twee shetty van ong tussen de 93 en 95 cm, dus vrij klein.
Ik geef niet zo om raspapieren. De inhoud is belangrijker glimlach

Als je naar sidepulls heb gekeken op P&K dan zal het ongetwijfeld grijns We hebben daar inderdaad met een stand gestaan.
Misschien dit jaar weer?

Onze eerste planning met een stand is op de dag van het aangespannen paard en de Equiday er vlak na.

Deze bedoel je zeker Marja? Er zijn er nog meer hoor.
Maar dit doe ik met mijn pony's. Ga dit jaar ook workshops geven in horseagility.

https://www.youtube.com/watch?v=XqVLY8YfbEo

Ontzettend leuk om te doen, als je niet wilt rijden, of kunt rijden, eens iets anders wil doen, voor grote en kleine mensen en grote en kleine paarden.
Of als je paard door omstandigheden niet meer bereden kan worden maar nog wel actief is. Tenslotte kan je het ook op een langzaam tempo doen.
Tijdens een filmpje moet het snel gaan omdat je anders spectakel mist .
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 4:13

inge schreef:
Maar dit doe ik met mijn pony's. Ga dit jaar ook workshops geven in horseagility.

https://www.youtube.com/watch?v=XqVLY8YfbEo

Ontzettend leuk om te doen, als je niet wilt rijden, of kunt rijden, eens iets anders wil doen, voor grote en kleine mensen en grote en kleine paarden.
Of als je paard door omstandigheden niet meer bereden kan worden maar nog wel actief is. Tenslotte kan je het ook op een langzaam tempo doen.
Tijdens een filmpje moet het snel gaan omdat je anders spectakel mist .

Wow, dat ziet er leuk uit! En wat zou ik graag al die obstakels in m'n wei willen hebben (waar op het moment nog niet eens een afrastering staat, hihi)
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 4:56

Ik ga binnenkort bouwtekeningen maken hoe je diverse obstakels kan maken. Op een vrij simpele en goedkope manier.
komt op mijn site te staan.
Ook ik heb niet al deze bouwsels in de wei staan hoor grijns ik zou wel willen.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 8:20

Welkom Inge.
Wat leuk zeg wat je met je paarden doet. Had ik nog nooit van gehoord, maar ik ga me er zeker eens meer in verdiepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 8:26

Welkom Inge,

Leuk dat horsagility. Mocht je inderdaad workshops gaan geven hou ik me aanbevolen, ik ben altijd wel in voor leuke nieuwe dingen compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyvr 21 jan 2011 - 10:52

Genoeg toekomstplannen Inge!
En... schandalig dat ik was vergeten dat je een IJslander hebt oeps !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyza 22 jan 2011 - 2:05

Ik laat het weten zodra de eerste workshops weer gaan starten.
Ben al druk aan het knutselen geslagen, gisteren spullen gekocht. En dan foto's maken van elke knutselhandeling.
Alleen even wachten op iets mooier weer voor de foto's en de resultaten daarvan.

Ach marja ik vergeef en vergeet snel knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyza 22 jan 2011 - 2:44

haha, ik heb dat ook ooit eens met mijn hond gedaan grijns
Is eigenlijk nooit in me op gekomen dat je dat ook met paarden kan doen.
Helemaal leuk aanbidding
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyza 22 jan 2011 - 4:19

leuk zeg, enorm gaaf, ik heb het net mijn man laten zien, zo van, heej kijk eens, ow zegt hij, das gaaf, leuk zeg, dus tja, tandje dr bij, iets voor jou om met ons vosje te doen? ehm, volgens hem moet je dan hard kunnen lopen, lijkt hij niet zo'n ambitie in te hebben. lol.

ik houd me ook aanbevolen voor een workshop glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyza 22 jan 2011 - 4:23

Op mijn site ga ik uitleggen hoe je het kan doen, van maken van een obstakel tot het nemen van een obstakel.
De site is gemaakt uit vaste pagina's en een blog gedeelte. Hier komen steeds de nieuwe berichtjes in te staan.
Vandaag had ik weer even tijd en heb een startje gemaakt met hoe je begint met clickertraning. Welke kan helpen aan het beginnen van horseagility.
Tuurlijk kan je het ook doen met enkel gebruik maken van lichaamstaal maar niet iedereen is hier even "handig" in of bewust van dat zij bepaalde dingen steeds herhalen of doen. Het paard heeft dit wel door, maar de mens soms niet. Dan kan clickertraining een manier zijn om te beginnen met horseagility.

Ik zelf doe beide, heb drie pony's die alle drie weer anders zijn. En de een pikt het ene nu makkelijker op dan het andere. En zowel zij als ik moeten het leuk vinden. Anders stop ik er onmiddelijk mee.
Als je dit al eerder hebt gedaan met je hond dan zal je merken dat er weinig verschil in zit, met het aanleren. De reacties zijn wel anders en de uitvoering. Een paard neemt de zigzag niet zoals een hond. Maar ze doen het wel degelijk en met plezier.

Mijn eerste testje zal met een bekende groep gedaan worden en zal ik ook gaan filmen. Zodra het beter weer is gaan we beginnen.
De grond moet voldoende droog zijn als ik met andere paarden aan de slag ga. Ik ken mijn eigen ponys van haver tot gort en weet hoe ver ik kan gaan. Bij andere paarden weet ik dat niet, en weet niet of de eigenaar zijn paard wel goed kent. Dus neem geen overbodige risico's.

Maareh als er mensen zijn die interesse hebben, wat ik al een beetje vernomen had. Ik kom op locatie als je een groepje bij elkaar kan krijgen.
Bij mij wordt het wat lastig, ik heb geen bak of weide die ik kan gebruiken. Laat staan parkeer ruimte. knipoog
Ik droom nog steeds van HET lot uit de loterij....maar ja wie niet??? grijns

hey joyce we schreven op het zelfde moment, zie hierboven...tuurlijk leuk!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyza 22 jan 2011 - 5:44

stereo schrijven haha.

Leuk om er meer over te weten, leuk om als afwisseling te doen met je paardjes.
Zelf werk ik dagelijks met de clicker vanwege mijn werk als hondentrainer, met de paarden gebruik ik de clicker bijna nooit. Mijn vosje kent de clicker, heb ik jaren terug een demo mee moeten geven voor een programma.
tja, die hindernissen knutselen zal wel wat handigheid kosten, als ik naar het filmpje kijk denk ik meteen, hellup, waar laat ik alles, zoveel ruimte hebben we hier niet.
Maar kan vast klein beginnen knipoog.
een snuffelmiddag is wel leuk, ik weet al welk paard (ehm, pony) ik dan mee zal nemen, sinds ik ook gangenpaarden heb, gaat hij minder vaak mee dan de andere, omdat het vaak iets is wat met gangenpaarden te maken heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Hilde

Hilde


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-09-10
Leeftijd : 41
Woonplaats : België

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyza 29 jan 2011 - 2:01

Hoi Inge, wat leuk dat jij je nu ook lid hebt gemaakt van dit super gezellige en interessante forum! We kennen elkaar al langer dan vandaag en het is alijd keileuk om bekenden tegen te komen op het forum!
Zoals gezegd op de mail, ben ook ik erg enthousiast over je horse agility plannen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Emptyzo 6 feb 2011 - 5:20

hey meid jij ook hier?? Wat leuk!! hahaha paarden wereldje is nog niet zo groot.
Ik kom hier niet zo heeeel vaak, probeer het te doen zodra ik wat tijd heb, zoals vandaag weer.
Hopelijk dit voorjaar ook mijn paradijsje...nog even van een boer afhankelijk....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





even voorstellen inge en haar vosjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen inge en haar vosjes   even voorstellen inge en haar vosjes Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
even voorstellen inge en haar vosjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook even voorstellen..
» Even voorstellen
» Even voorstellen
» Hoi hoi, even voorstellen
» voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: