Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het 'Hooinethuis'

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het 'Hooinethuis' Empty
BerichtOnderwerp: Het 'Hooinethuis'   Het 'Hooinethuis' Emptywo 15 dec 2010 - 9:27

Ik zag net dit idee voor een 'hooinethuis' op www.slowfeeding.com .

Het 'Hooinethuis' Wpb43ffc5a_0f

Het 'Hooinethuis' Wp8f783225_0f

Aan de bovenkant zitten twee bezemstelen in het net, die met de uiteinden op houten balkjes liggen. Als je het net wilt vullen hoef je alleen het deksel van de bak op te lichten en de bezemstelen wat uit elkaar te leggen en je kunt het hooi in het net doen.
Geen idee of dit in de praktijk ook allemaal handig en praktisch is, maar het ziet er op zich best goed uit en het hooi blijft toch weer een stukje droger met dat afdak erboven.

'Iemand van hier' al eens zoiets dergelijks gezien of gemaakt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Het 'Hooinethuis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het 'Hooinethuis'   Het 'Hooinethuis' Emptywo 15 dec 2010 - 19:36

nog niet gemaakt, wel een soortgelijke bak hier staan die nu nog geen functie heeft, dus je brengt me op ideeën, dank compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Het 'Hooinethuis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het 'Hooinethuis'   Het 'Hooinethuis' Emptywo 15 dec 2010 - 23:45

en ik zie al meteen een nadeel cool

de paarden kunnen zo maar aan één kant eten.
dat wordt dan meerder hooihuisjes zetten, of lange files knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Het 'Hooinethuis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het 'Hooinethuis'   Het 'Hooinethuis' Emptydo 16 dec 2010 - 0:57

fojoe (do 16 dec 2010 - 11:45) schreef:
de paarden kunnen zo maar aan één kant eten.
Ja, da's waar... Maar het zou wel een goed alternatief kunnen zijn voor een hooinet dat aan de buitenkant van de stal hangt, of buiten aan een hek. Daar kunnen de paarden ook maar van één kant bij. Door dit 'huis' zou het hooi in ieder geval wat droger blijven.

Ook zie ik wel mogelijkheden om zo'n huis te maken met twee open kanten, alleen moet je dan een gedeelte (b.v. bovenaan zo'n 30 à 40 cm) wel dichtmaken anders zit het geheel te slap in elkaar, er moet natuurlijk wel verband in zitten.
Maar als ik dan verder denk zou je ook al klaar zijn met twee palen waartussen je het net kan spannen, en op die palen een soort dakje zodat het hooi droog blijft.
Afijn, het geeft in ieder geval weer wat inspiratie voor nieuwe ideeën knipoog.

Ik zie trouwens nog wel een nadeel: mijn eczemer zou zo'n hooihuis vast geweldig vinden om aan te schuren kritisch...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Het 'Hooinethuis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het 'Hooinethuis'   Het 'Hooinethuis' Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het 'Hooinethuis'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: