Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 indeling van mijn beginnende pp tips?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyma 6 dec 2010 - 11:17

Hallo Allemaal,
ik heb een paint opstelling gemaakt zoals de paarden nu staan.
Het vriest nu waardoor ik de paarden meer vrijheid kan geven zonder dat het een modderpoel word.

Ik heb zoals jullie vorige keer aangaven de waterbakken in 1 hoek gezet. ze staan nu in de schuilstal ivm bevriezing.

De paarden kunnen een berg over naar een brede grasstrook.
Er is een plaats met gekapte wilgentenen om te eten ( en om in te spelen ?? geen idee wat voor meerwaarde dit ze geeft, maar het gebeurt)
Er zit altijd hooi in de hooiruif bij de binnenplaats waar ze minimaal gebruik van maken.
De donkerrode lijnen kan ik wisselend open zetten, dit zijn gewone graslandjes waar ze meer ruimte hebben om te rennen en te spelen.
helaas kunnen ze nog niet rondom lopen omdat er nog veel moet gebeuren aan het hekwerk, het zijn dus allemaal doodlopende paadjes.

op plein 3 staat een voerkist, deze zou ik kunnen verplaatsen omdat hij dicht bij de binnenplaats staan, maar wat lijkt jullie een goede plaats?
hebben jullie nog andere tips? vragen?

indeling van mijn beginnende pp tips? Landpaint2




Laatst aangepast door Marijke op ma 31 jan 2011 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyza 29 jan 2011 - 10:07

De track is rond,
Na wat weekendjes hard werken is het eindelijk gelukt!!
de track is rond, en is 250 meter lang.
Helaas is de linker kant nog niet open ivm het hekwerk van de buren wat niet paardproef is.
Ze kunnen nu via het middenpad, om landje 4 en 5 en naar de binnenplaats.
Ik ben zeer tevreden iig
hoera hoera
tevens heb ik in de hoek van de sloot en landje 5 een paal geplaatst met een hooinet.
dat was nog een hele klus met een bevroren ondergrond.
ijskoud
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyzo 30 jan 2011 - 12:24

Om de een of andere reden heb ik je eerste bericht nog niet eerder gezien, ik zie dat het al van begin december is, hmm vreemd... En blijkbaar hebben meer mensen het gemist, gezien het gebrek aan reacties.

Leuk dat je route nu open is Marijke! Hoe vonden je paarden het?
Heb je foto's van de 'inwijding' van je PP-route?

Zit er tussen de grasstrook (die waar op de foto de paarden lopen) en de sloot geen afrastering? Zou wat voor mijn Kría zijn haha, die zou gegarandeerd de oever afdalen en die sloot eens gaan verkennen :<

Misschien kan je de voerkist van plein 3 aan het einde van je brede middenpad zetten? Of in de bocht van de buitenroute bij land 3? Dan heb je een flinke afstand tussen voer en water.

Lekker genieten van je nieuwe PP compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyma 31 jan 2011 - 9:47

De paarden vinden het heerlijk!
Ze kunnen al veel lopen op de binnenplaats ( gemiddeld lopen ze 8,5 km per 24 uur)
maar nu met de track open.. ik ga van de week de gps op ze binden.
De track is 250meter lang.
Alleen heb ik nu een deel van de binnenplaats afgesloten omdat er een nieuwe kapschuur word gebouwd.

Binnenkort voor de duidelijkheid maar een filmpje maken.
hier wat fotos van zaterdag
dit is de kant langs de sloot

indeling van mijn beginnende pp tips? Dsc01546a
dit is de overgang van de binnenplaats naar de track.
Ik heb een grote haak met een karbijnhaak er aan ingedraaid om de hooizak te bevestigen.
deze paal staat er voor om een koeienhek tegen aan te zetten om de binneplaats af te sluiten voor als het erg nat is. Tijdelijke oplossing voor als alles gereed is.
indeling van mijn beginnende pp tips? Dsc01573a
indeling van mijn beginnende pp tips? Dsc01555a


Laatst aangepast door Marijke op ma 31 jan 2011 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyma 31 jan 2011 - 10:14

indeling van mijn beginnende pp tips? Landpaintstutus02211

Dit is zoals het er nu uit ziet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyma 31 jan 2011 - 10:22

Leuk met die foto's erbij Marijke, zo gaat het wat meer voor me leven (ben nogal visueel ingesteld grijns).
Mooi breed stuk daar langs die sloot compliment!

Ik ben benieuwd naar je GPS-bevindingen. Dat wil ik ook nog een keer gaan doen bij mijn paarden. Hoe of waar bevestig je de GPS aan het paard?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyma 31 jan 2011 - 21:27

Ik heb een i-got-u. die bevestig ik aan de halster boven op met een plakkaat tape.
gps eerst in een plastic boterham zakje, al is ie wel waterdicht maar voor de zekerheid.

De kant van de sloot is 7 meter breed ivm het schouwen.
op www.harlie.nl staan al heel wat test uitslagen.

Zo zijn wij er achter gekomen dat ( bij onze paarden) als je een paard beweging ( buitenrit of bakwerk)geeft dit compenseert met het hun vrije beweging. aantal kilometers en tijd van beweging blijven redelijk het zelfde.



Laatst aangepast door Marijke op vr 4 feb 2011 - 2:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyvr 4 feb 2011 - 1:11

Leuk zeg, die GPS-grafieken! Op de site www.paddockparadise.wetpaint.com heb ik ook ooit verschillende van zulke GPS-uitslagen gezien (of eigenlijk: links naar die uitslagen).
Harlie liep zelfs al heel veel alleen in de paddocks, meer dan 8 km op een dag is dan best aardig wat.

Citaat :
Zo zijn wij er achter gekomen dat als je een paard beweging ( buitenrit of bakwerk)geeft dit compenseert met het hun vrije beweging. aantal kilometers en tijd van beweging blijft het zelfde.

Maar dan moet je wel heel wat verschillende keren hebben gemeten om daar echt iets van te kunnen zeggen. Ik zag b.v. dat Harlie op een GPS-uitslag meer dan 8 km/dag had gelopen maar bij een andere ca. 4 km/dag. Varieert het niet heel erg per dag?

Leuke experimenten compliment!

(P.S.: ik moest trouwens ook erg lachen om het 'hamsterparadijs' grijns, geweldig!)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyvr 4 feb 2011 - 2:20

We zijn nu nog geen half jaar bezig met steekproefen.
Er lopen in totaal 5 paarden, we wisselen het af wie de gps om mag. Maar dit is ook erg weers afhankelijk.
Op dit moment staan ze weer alleen in de paddock, en kunnen niet gebruik maken van het gehele terein ivm wederopbouw van een stal. De track is nu te nat, en in de zomer kunnen ze ook de landjes in.
De uitslagen wissellen nu ook erg.Het is daarom een bevinding.
Als alles weer klaar is en loopt zoals de bedoeling is willen we echt een aantal maanden achter elkaar meten en daar proefjes mee gaan doen om te kijken of onze bevindingen "ëcht zijn".

De Hamster word idd ook betrokken hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyvr 4 feb 2011 - 2:45

Hihi, dat hamsterparadijs is inderdaad geniaal hilarisch. Krijgen de hamsters ook een gps-uitrusting?

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen over het aantal kilometers dat per dag gelopen gaat worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Emptyvr 4 feb 2011 - 3:10

Marijke schreef:
Als alles weer klaar is en loopt zoals de bedoeling is willen we echt een aantal maanden achter elkaar meten en daar proefjes mee gaan doen om te kijken of onze bevindingen "ëcht zijn".
En dat gaan we hier dan ook allemaal lezen hoop ik glimlach?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





indeling van mijn beginnende pp tips? Empty
BerichtOnderwerp: Re: indeling van mijn beginnende pp tips?   indeling van mijn beginnende pp tips? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
indeling van mijn beginnende pp tips?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ons beginnende paddock paradijs
» Indeling PP versie 2.0
» Nieuwe paarden erbij: andere indeling
» tips gevraagd, lang smal stuk
» Tips gevraagd voor de aanleg van ons eerste paradijsje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: