IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Wat nog meer op de wei behalve mest?

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
yvonnedejong

Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 41

BerichtOnderwerp: Wat nog meer op de wei behalve mest?   ma 15 nov 2010 - 21:26

Ik laat elk voorjaar mijn weiland injecteren.
Ik ben nu aan het experimenteren op een hoekje om daar mijn eigen mest op te gooien.
Wat doen jullie nog meer op de wei, ook iets van kalk ofzo?
Mijn buurman(koeienboer) liep van de week langs en zei dat mijn gras afgelopen jaar niet goed groeide omdat ik er geen extra (kunst)mest en kalk op mijn wei strooide.
Toen ik vertelde dat ik misschien mijn eigen mest erover wilde hebben, zei hij dat een weiland daar niet genoeg aan heeft.
Nu vraag ik mij af, wat doen jullie kwa bemesting op de wei, en gebruiken jullie kalk of andere dingen in de wei?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 16 nov 2010 - 3:54

Wij hebben afgelopen jaar een grondmonster laten nemen, om te laten kijken wat het weiland nodig heeft. Als je nog nooit zo'n monstering hebt laten doen is dat sowieso best handig. En vervolgens elke 5 jaar geloof ik.
Kalk is los verkrijgbaar, om dat over het land te doen. En kunstmest is in verschillende verhoudingen tussen de stoffen te krijgen. En zelfs ook sommige stoffen in hun eentje in de kunstmest (zoals bijv Magnesemon, wat alleen magnesium bevat.)
Volgens mij kan een paardenwei wel toe met alleen je eigen mest. Je zou het gras misschien ook te rijk kunnen maken als je er nog meer over doet.
Dat het afgelopen jaar niet voldoende groeide heeft misschien meer te maken met de weersomstandigheden, dan met bemesting. Het is ook niet voor niets dit jaar zo'n drama geweest met hooien, waardoor de ruwvoerprijzen zo schreeuwend omhoog zijn gegaan.
http://www.twas-tweerd.nl
marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 16 nov 2010 - 9:37

Ik heb wel gelezen laatst (maar waar ook al weer denken ) dat paardenmest een verzurende werking heeft. Dat je dan dus altijd ook moet kalken.
yvonnedejong

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 16 nov 2010 - 21:04

MoniqueBuu schreef:
Wij hebben afgelopen jaar een grondmonster laten nemen, om te laten kijken wat het weiland nodig heeft. Als je nog nooit zo'n monstering hebt laten doen is dat sowieso best handig. En vervolgens elke 5 jaar geloof ik.
Kalk is los verkrijgbaar, om dat over het land te doen. En kunstmest is in verschillende verhoudingen tussen de stoffen te krijgen. En zelfs ook sommige stoffen in hun eentje in de kunstmest (zoals bijv Magnesemon, wat alleen magnesium bevat.)
Volgens mij kan een paardenwei wel toe met alleen je eigen mest. Je zou het gras misschien ook te rijk kunnen maken als je er nog meer over doet.
Dat het afgelopen jaar niet voldoende groeide heeft misschien meer te maken met de weersomstandigheden, dan met bemesting. Het is ook niet voor niets dit jaar zo'n drama geweest met hooien, waardoor de ruwvoerprijzen zo schreeuwend omhoog zijn gegaan.
Waar kan je zo'n grondmonster laten nemen? Ik heb dit nog nooit gedaan, weet ook niet hoe het in zijn werk gaat eigenlijk. In welke periode van het jaar moet je dat laten doen?
Ik heb gehoord dat kunstmest slecht is voor paarden, vooral als ze eczeem hebben, wat hier waar van is weet ik niet. Iemand ervaring mee?(vroeger deden we niet anders)
Nu laat ik mijn wei elk voorjaar injecteren, verder doe ik er niet veel aan. Is het nodig om dan kalk of iets dergelijks te strooien?
Groeit de wei hetzelfde met paardenmest als dat je het laat injecteren?
MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   wo 17 nov 2010 - 1:15

Wij hebben het laten onderzoeken door BLGG Oosterbeek. Zie https://blgg.agroxpertus.nl/ .Zo'n grondmonster wordt vaak in de winter genomen.
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   zo 21 nov 2010 - 11:23

yvonnedejong schreef:
Waar kan je zo'n grondmonster laten nemen? Ik heb dit nog nooit gedaan, weet ook niet hoe het in zijn werk gaat eigenlijk. In welke periode van het jaar moet je dat laten doen?
Ik heb gehoord dat kunstmest slecht is voor paarden, vooral als ze eczeem hebben, wat hier waar van is weet ik niet. Iemand ervaring mee?(vroeger deden we niet anders)
Nu laat ik mijn wei elk voorjaar injecteren, verder doe ik er niet veel aan. Is het nodig om dan kalk of iets dergelijks te strooien?
Groeit de wei hetzelfde met paardenmest als dat je het laat injecteren?
Allereerst: wat een koeienboer vindt van je wei is voor mij geen graadmeter. Koeienboeren zeggen per definitie altijd dat een (paarden)wei niet goed genoeg groeit, omdat zij denken in termen van rijke monocultuurweides (allemaal snelgroeiend raaigras) die maar voor één ding goed zijn: veel melkproductie bij hun koeien. Zulke vette koeienweides zijn voor paarden heel ongezond, want veel te rijk aan eiwitten, suikers e.d. Dus over dat advies zou ik me maar niet al te druk maken.

Voor grondmonsters kun je ook terecht bij Gaia Bodemonderzoek. En ik dacht dat je meestal ook via Boerenbond e.d. grondmonsters kunt laten onderzoeken maar dat weet ik niet helemaal zeker. Wij hebben het er ook al jaren over om het eens te laten doen, maar het is er nog steeds niet van gekomen :<.

Ik heb inderdaad al verschillende keren vervelende effecten bij paarden gezien (en gehoord) n.a.v. kunstmest, vnl. in de vorm van jeukklachten. Bovendien voegt kunstmest niets toe aan de humuslaag van de bodem omdat er geen vezels in zitten. Het geeft een korte groeispurt maar put in feite de bodem uit. Ook injecteren put in feite de bodem uit omdat het totaal geen structuur toevoegt (het is tenslotte alleen maar vloeibaar). Wat dat betreft is vaste stalmest verreweg het beste, dat geeft structuur aan de grond. Persoonlijk heb ik dan in ieder geval nog liever drijfmest (injecteren) dan kunstmest, dat is toch nog iets natuurlijker. Op de site van Bio-Ron vind je vrij veel informatie over natuurlijk weidebeheer, zie hier.

Op advies van onze loonwerker laten wij zo eens in de 2 à 3 jaar kalk strooien. Vaker heeft volgens hem geen zin omdat het effect van kalk sowieso pas na langere tijd merkbaar wordt.

De wei groeit van vaste paardenmest (compost van minstens een jaar oud) minder hard dan van injecteren is mijn ervaring, maar zoals gezegd is vaste mest dus wel veel beter voor de bodem.

http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   ma 22 nov 2010 - 0:30

bedankt voor je antwoord marja,

In welke tijd van het jaar strooi jij kalk?
Ik moet dat ook nodig eens gaan doen.
Maakt het nog uit wanneer?
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 23 nov 2010 - 2:35

yvonnedejong schreef:
In welke tijd van het jaar strooi jij kalk?
Dat kun je het beste doen (wij laten het altijd doen door de loonwerker) als het gras nog kort is, dus in het vroege voorjaar. Als het gras te lang is blijft de kalk te veel op het gras liggen en dat is geloof ik niet zo best voor het gras. Ook moet je het doen als het gras zo droog mogelijk is, zodat de kalk er niet aan blijft plakken.
En windstil is ook wel handig, want het stuift verschrikkelijk! Tenzij je korrels gebruikt natuurlijk knipoog.

yvonnedejong

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 23 nov 2010 - 2:40

ik gebruikte vroeger korrels, ik deed het altijd zelf! Ik kan het niet betalen om het te laten doen. Even een avondje werk en klaar.
Ik heb er al een paar jaar niet aan gedacht om dat te doen, best dom.
Dan zou ik het moeten doen van het voorjaar voor ze komen injecteren.
Dan is de wei nog mooi kort.
Wanneer doe je het dan nog meer?in het najaar ofzo?
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 23 nov 2010 - 2:44

yvonnedejong schreef:
Nee, maar eens in de 2 à 3 jaar. Vaker schijnt geen zin te hebben.

yvonnedejong

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 23 nov 2010 - 2:48

Marja schreef:
yvonnedejong schreef:
Nee, maar eens in de 2 à 3 jaar. Vaker schijnt geen zin te hebben.
haha ik heb verkeerd gelzen, dacht 2a3 keer per jaar!!!
Marijke

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   zo 16 jan 2011 - 9:42

ik laat dit jaar ook een bodemonderzoek doen.
ik bemest mijn land met uitgespreid paardenmest, werkt prima. goede hooioogst vorig jaar.
Maar wil weten hoe de bodem er aan toe is.
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   do 10 maa 2011 - 9:30

Ik ben me ook aan het verdiepen in biologisch weidebeheer (ik heb ook een eczeempaard lopen, en 2 met risico op hoefbevangenheid). Ik liet sowieso al 1x in de 2 a 3 jaar kalk strooien (vroeg voorjaar), maar ik heb nu dus schelpenkalk laten komen (wordt volgende weer uitgereden), lost wat geleidelijker en langzamer op dan de landbouwkalk. Hoeveel en hoe vaak kalken hangt ook wel af van je grond, bij ons op de zandgrond is het wel echt nodig.

Kunstmest zou ik in geen geval doen, is echt te heftig voor paarden. Heb ik wel 1x gedaan, na het grondmonster van alweer bijna 10 jaar geleden, omdat je met kunstmest wel heel precies kan bepalen hoeveel er van wat op komt. En dat is bij drijfmest weer lastiger. Afgelopen jaren heb ik drijfmest op laten brengen (altijd maximaal de helft van wat 'normaal' is), maar daar ben ik nu dus ook mee gestopt. Heb ik wel altijd megaveel hooiopbrengst van, is elk jaar weer zoeken naar directe afnemers, ik kan het nooit allemaal zelf opslaan en heb het ook bij lange na niet nodig. Ik heb alweer met 2 buren afspraken voor komende zomer.

Moet alleen nog achter biologische compost/ruige mest aan in de buurt, is nog niet zo simpel om erachter te komen waar ik dat vandaan moet halen en hoeveel er dan op moet. En inderdaad zou een grondmonster wel helpen om dat te bepalen, ben ik ook nog steeds van plan om weer eens te doen......
Mijn eigen mestbultje is te klein om noemenswaardig van te bemesten, strooi ik wel uit, maar is dus een beetje extra. En ik ga hem dus maar eens een jaartje over laten liggen, vandaar dat ik een 2e mesthoop begonnen ben, die andere is vol maar moet dus blijven liggen. Nou ja, nog genoeg uit te zoeken dus. Jij ook succes met uitzoeken.
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   za 12 maa 2011 - 7:38

Ik zou zeker geen kunstmest gebruiken, paarden kunnen daar niet echt best tegen. Als je laat gieren krijg je idd een goede hooi opbrengst. Dit geeft gras een soort groeistuip, wat slecht is voor paarden maar wel goed voor je hooi. Je zou kunnen overwegen om het deel wat je hooit te bemesten en waar je je paarden wilt laten staan niet.

biologisch bemesten kan je zelf ook doen, je paarden produceren al mest maak een soort van composthoop.
Dit kan je op verschillende manieren opbouwen google maar eens op composthopen en zo daar vindt je veel tips over de opbouw van zo'n hoop.
Erg belangrijk omdat je een bepaalde temperatuur moet bereiken om te zorgen dat alles goed verteerd en de verkeerde bact. doodgaan.
om alle mest eitjes etc te doden moet het minimaal 60 graden zijn gedurende een bepaalde tijd (effe aantal dagen kwijt sorry)

En dan kalk strooien wat al gezegd is. Dit doe je meestal in het voorjaar, gras is dan kort en kan je dus goed verspreiden en dan een regenbui en weg is het.

Bij een pensionstal waar ik vroeger stond werd het hooiland met gier bewerkt en waar de paarden stonden werd de mest wat gedurende de winter geproduceerd was over het land verspreid. De paarden stonden er toen natuurlijk nog niet op. Hij reed het uit op 1 febr. en de week erna, de paarden mochten pas op het land rond koninginnedag. Soms later dat hing van de hoeveelheid regen af.
Op die manier was de meeste mest incl stro verteerd en het gras al flink gegroeid. Er waren maar weinig paarden die bevangen werden daar. Ook zag je langzaam allerlei kruiden komen. Het gaf dus ook de nodige variatie. Daarvoor was het namelijk gewoon koeien gras van een koeien boer knipoog

Je kunt dus best je eigen mest gebruiken en stro wat je evt gebruikt in je schuilstal.
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   za 12 maa 2011 - 21:32

wij hebben dit jaar voor het eerst, eigen, gecomposteerde, mest op het land gestrooid, veel werk, maar we zijn benieuwd of het werk.
hier werd het 1 keer per jaar geinjecteerd.
Nu hebben we niet zoveel wei dat de paarden er de hele dag op kunnen lopen, dus ik denk dat het hier niet zo'n vaart zal lopen.
In de zomermaanden hebben we de wei in 3 stukken verdeeld en komen ze een paar uur per dag op het gras.
ook hebben we vorig jaar kalk gestrooid, wij doen het meeste nog handmatig om de kosten te drukken, veel werk, maar is wel goed te doen.
Zo hebben we dat dit keer dus ook met de eigen (paarden)mest gedaan. het is wel echt een fijn gevoel als het klaar is, hihi.
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   zo 13 maa 2011 - 5:25

inge schreef:
En dan kalk strooien wat al gezegd is. Dit doe je meestal in het voorjaar, gras is dan kort en kan je dus goed verspreiden en dan een regenbui en weg is het.
Kalk heeft even tijd nodig om z'n werk te gaan doen. Het is dan met een regenbui wel weg/niet zichtbaar meer, maar dan duurt het nog een poosje voordat het echt inwerkt. Daarom doen wij kalk strooien in het najaar. Dan is het gras ook kort, en zo heeft het lekker de hele winter nog om aan het werk te gaan.
helma

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 51

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   zo 13 maa 2011 - 5:46

Joyce schreef:
wij hebben dit jaar voor het eerst, eigen, gecomposteerde, mest op het land gestrooid, veel werk, maar we zijn benieuwd of het werk.
hier werd het 1 keer per jaar geinjecteerd.
Nu hebben we niet zoveel wei dat de paarden er de hele dag op kunnen lopen, dus ik denk dat het hier niet zo'n vaart zal lopen.
In de zomermaanden hebben we de wei in 3 stukken verdeeld en komen ze een paar uur per dag op het gras.
ook hebben we vorig jaar kalk gestrooid, wij doen het meeste nog handmatig om de kosten te drukken, veel werk, maar is wel goed te doen.
Zo hebben we dat dit keer dus ook met de eigen (paarden)mest gedaan. het is wel echt een fijn gevoel als het klaar is, hihi.

** Haha, hoe heerlijk en herkenbaar om te lezen. Ook wij moeten toch altijd wel even bedenken hoe het aan te pakken, omdat je je geld nu eenmaal maar een keertje kunt uitgeven! Ik weet helemaal hoe je je voelt, Joyce, ook ik heb de afgelopen 1,5 week als een gek met kruiwagens mest lopen sjouwen, en netjes met de hand uitgespreidt. Ook bij ons voor het eerst, want tot 3.5 jaar terug was dit perceel nog niet van ons (15 jaar gehuurd gestaan) en gooide de toenmalige eigenaar in het voorjaar wat handjes kunstmest erop en dat was het dan. Nu dus voor het eerst de mest er weer overheen. Tja, hoe zou je het ook aan niet-paddock-paardenmensen kunnen uitleggen hoe heerlijk het is na die 1,5 week en bulten mest achterom te kijken naar je noeste arbeid, en daar ongelovelijk blij mee te zijn! En dan helemaal met dit weertje, daar wordt een mens toch helemaal gelukkig van?! Ik ben meer in de wei, dan in mijn huishouden bezig.... knipoog. Leef naar deze regel: "My house is clean enough to be healthy, but dirty enough to be happy....!" Laat mij maar lekker rondprutsen in de wei... heerlijk!

Zal morgen even een foto maken van het stukje waar ik me heb lopen uitsloven. De bedoeling is, dit voorste graasstuk en track nu te bemesten en slepen, en dan een tijd rust te geven met de paarden op de binnenwei. Daarna gaan ze weer op de track, en gaat de binnenwei dicht en bewerkt worden, zodat we die straks kunnen hooien. Ik overweeg nog om de pony's een maand op een andere plek hier in de buurt te zetten, maar weet niet of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Helma
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   zo 13 maa 2011 - 10:39

helma schreef:
"My house is clean enough to be healthy, but dirty enough to be happy....!"
Oooohhh hoera... die ga ik absoluut bewaren, is helemaal op mij (nou ja, mijn huis dan) van toepassing!

(P.S. Helma: ik heb je een poos geleden een PM gestuurd, is die bij jou aangekomen?)

helma

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   ma 14 maa 2011 - 0:51

Marja schreef:
helma schreef:
"My house is clean enough to be healthy, but dirty enough to be happy....!"
Oooohhh hoera... die ga ik absoluut bewaren, is helemaal op mij (nou ja, mijn huis dan) van toepassing!

(P.S. Helma: ik heb je een poos geleden een PM gestuurd, is die bij jou aangekomen?)

** Goed he?! Mag wel zeggen... works for me! Vroeger was ik veel fanatieker om de boel tiptop te houden, maar dat gaf ook de nodige stress.
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik voor lief neem het met 4 honden, een kat, twee jonge kids, en twee niet-zo-opruimerige-volwassenen bijna letterlijk dweilen met de kraan open is. Ik ben er veel gelukkiger van geworden te onderkennen en accepteren dat door onze manier van leven het geen haalbare kaart is het huis er altijd uit te laten zien als door een ringetje te halen. Jammer dan! We gaan heus niet dood aan puppyneuzen op de glazen tuindeuren of modderlaarzen in de gang hoor.... :-). Wij wonen gelukkig niet in een toonzaal, maar in een gezellig huis waarin geleefd mag en kan worden!

Euh... nee dus Marja! Weet niet eens wat een PM is, laat staan dat ik deze gezien heb??

Helma
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   ma 14 maa 2011 - 1:34

helma schreef:
Marja schreef:
Euh... nee dus Marja! Weet niet eens wat een PM is, laat staan dat ik deze gezien heb??
Een PM is een Personal Message, oftewel een privé-bericht. Je kunt een ander forumlid een privé-bericht sturen door op de knop 'PM' onder diens forumberichten te klikken.
Zo'n PM kan door niemand anders dan de geadresseerde worden gelezen (dus ook niet door de moderator van het forum, 'ik' zei de gek).

Je ziet in het menu met icoontjes (onder de Paddockparadijs-banner bovenaan het scherm) o.a. een envelopje met daarachter 'je hebt geen nieuwe berichten' of 'je hebt een nieuw bericht'. Als je op die tekst klikt ga je naar je PM's. Daar vind je dan als het goed is mijn PM aan jou glimlach! Die kun je openen en daarna eventueel ook weer beantwoorden (door op 'plaats reactie' te klikken, net als op de rest van het forum dus). Ook een antwoord op een PM is weer helemaal privé.

Normaal gesproken krijg je bericht via e-mail dat je een nieuw privé-bericht hebt ontvangen. Als dat bij jou niet zo is kun je in je profiel instellen dat je die wel krijgt:
ga naar 'Profiel' (ook weer in het menu onder de PP-banner); kies daarna 'Voorkeuren'; kijk dan bij 'Waarschuw me als ik nieuwe privé-berichten heb' en vink daarachter 'ja' aan.

Einde van deze 'PM-les' grijns.

helma

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   ma 14 maa 2011 - 2:49

Marja schreef:
helma schreef:
Marja schreef:

Einde van deze 'PM-les' grijns.

** Gevonden! Komt in orde hoor!
Helma
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   ma 14 maa 2011 - 20:02

tja, hier een huishouden met 5 honden, 6 paardjes bij huis, kippies, katten en owja, ook nog een baan.
ik heb niet echt poetsvingers, gelukkig hebben we sinds een tijdje een goede vriendin die hier 1 keer per week komt poetsen, wat een zaligheid om dan thuis te komen zeg.
Zowiezo heerlijk dat de honden dan een ochtend weer gezeldschap hebben gehad.
1 van de paardjes hier is van een vriendin van me, zij helpt ons ook bij de paarden en laat de honden uit op verzoek.

en idd, veel rust als je kan accepteren dat het niet altijd schoon en opgeruimd hoeft te zijn.
weer een andere vriendin van me was laatst hier en die zei, ik ben jaloers op jou huishouden, ikke shock , hoezo, ik heb nu niet gezogen en er ligt rondzooi, ja zegt ze, daarom juist, jij blijft relaxt en schiet niet in de stress als je bezoek krijgt terwijl je huis niet helemaal gedaan is.
tja, ik zei, als iemand er niet tegen kan en de behoefte voelt om het schoon te maken, dan wil ik ze wel een emmer sop geven en een stofzuiger.

maar goed, ondanks 5 stampende honden in huis, hier ook in de tuin molshopen, moet zeggen dat ik ze in de kippenren nog nooit ben tegengekomen, iemand daar een theorie over?
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 15 maa 2011 - 0:41

Joyce schreef:
maar goed, ondanks 5 stampende honden in huis, hier ook in de tuin molshopen, moet zeggen dat ik ze in de kippenren nog nooit ben tegengekomen, iemand daar een theorie over?

Misschien dat de kippen de lekker hapjes al hebben opgegeten of dat de grond onder de kippenren inmiddels bij de populatie bodemleven inmiddels bekend staat als gevaarlijk grijns ?
MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 15 maa 2011 - 2:31

Het wordt wel allemaal erg off-topic, maar heerlijk om op die manier tegen het huishouden aan te kijken. Nu het huis nog niet is doe ik verwoede pogingen om het nog netjes te houden. Maar de dieren gaan vóór bij mij, dus ik neem de regel van Herma ook maar over... knipoog
fojoe

Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 47

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   di 15 maa 2011 - 4:31

"My house is clean enough to be healthy, but dirty enough to be happy....!" compliment

Helma, je krijgt stilaan de status van goeroe grijns
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat nog meer op de wei behalve mest?   

Wat nog meer op de wei behalve mest?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: