IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

waterpoel - vijver

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
sandra

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 27-09-10
Leeftijd : 46

BerichtOnderwerp: waterpoel - vijver   vr 15 okt 2010 - 7:03

dag paardenvrienden,

in mijn plannen om een heus paradijsje te maken voor mijn paarden en de pensiongasten, zit ook de aanleg van een vijver/poel. Twee vliegen in één klap dacht ik: een bult om op te spelen dankzij de graafwerken, en een vijver om voetjes nat te maken, te drinken, te zwemmen.... Ik wil natuurlijk niet over één nacht ijs gaan, en probeer zoveel mogelijk info te vergaren. Zo las ik op het formum van paardnatuurlijk dat een vijver niet gezond is als drinkwater, omdat het stilstaand water is. Kent iemand een site of een bron waar ik me hierover kan informeren? Eigen ervaringen zijn ook welkom natuurlijk ! hoera
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3198
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: waterpoel - vijver   vr 15 okt 2010 - 10:36

Hoi Sandra, bij Ravon kun je een boekje bestellen over poelen.

Ik denk niet dat een vijver/poel per definitie ongezond is als drinkwater alleen maar omdat het stilstaand water is. Overal ter wereld drinken dieren in de vrije natuur uit stilstaande wateren zoals poelen en natuurlijke vennen en dan zou dat ongezond zijn denken? Ik denk wel dat hoe groter een poel/ven is hoe beter het biologische 'reinigingssysteem' zal werken en hoe frisser het water zal blijven.
Al onze jonge paarden zijn opgegroeid in natuurgebieden waar het enige drinkwater te vinden was in de natuurlijke vennen en ze zijn er allemaal kerngezond uit gekomen glimlach.

Ze drinken uit het ven, lopen er doorheen en gaan er zelfs in liggen rollen

http://www.paddockparadijs.nl

waterpoel - vijver
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: