IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

pp Nortmoor

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lettie

Lettie

Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: pp Nortmoor   do 16 sep 2010 - 21:53

Ik had twee weken geleden mijn hele verhaal met foto's klaar en wat er gebeurde weet ik niet maar alles was opeens weg verwarring Ik was het toen even zat maar nu weer een nieuwe poging grijns

We zijn de hele zomer o.a. bezig geweest ons pp klaar te maken. Natuurlijk is dat nog niet helemaal gelukt maar we zijn aardig tevreden tot nu toe.
Na een periode met prikpaaltjes te hebben gewerkt hebben we een groot deel van de omheining definitiever gemaakt (veranderen kan altijd nog)
Eerst hebben we het stuk weiland waar we de bak wilden hebben goed kaal laten eten anders was het zonde van het gras knipoog
Daarna hebben we met een kraan de bak uit laten graven en er zand op laten brengen. Helaas ligt het zand hier pas op 6? meter diepte dus keren was geen optie.

De klei die eruit gekomen is hebben we op een ander stuk wei laten opbrengen zodat daar een soort heuvelachtig landschap is ontstaan, het hoogte verschil is niet spectaculair maar het ligt toch ietsje hoger.

Hieronder een rondje door ons pp

Zo ziet het er ongeveer uit. Het gele is de loop van het pad zoals het nu is. Dat witte is zand, de bak is niet vierkant hoor maar beter kon ik het niet krijgen

Dit is de kapschuur waar we voornamelijk het hooi voeren vanwege de blubberzooi die op andere plekken ontstaat.
Andere plekken komen er nog wel maar dan moeten we daar eerst verharding maken
We hebben er nog een 'vak' bijgemaakt voor de paarden en voor de kapschuur hebben we nog een extra stuk beton gestort.

Dit was een voerplaats buiten de kapschuur maar vanwege de blubber hebben we dat net ook binnen gehangen

Als je de kapschuur uitkomt kom je in een zandplaats met daarachter de rijbak.
hier gaan we linksaf, dit pad is ook erg modderig en willen we volgend jaar uitgraven en ook zand erin

hetzelfde pad nog maar een stukje verderop langs de hooischuur

hier is aan de rechterkant van het pad een weitje en links ook, dat zwarte langs het schapenhek is het pad

hier rechtsaf om het ene weitje heen

weer rechtsaf naar de bak toe, om de bak heen loopt een uitgegraven pad met zand dus als het in de winter nergens meer begaanbaar is hopen we dat ze daar nog rondjes kunnen lopen grijns

dit is de bak met het pad aan de ene kant

weer verder het lange pad af naar de hoek, rechts van dit pad dus na de bak ligt een groter weiland

hier de hoek om

naar de volgende hoek, hier is ruimte voor een voerplaats maar dat wordt volgend jaar pas hoor.

terug naar de kapschuur, dat donkere is de opgebrachte klei uit de bak, het hoogteverschil is niet goed te zien maar is er dus wel
bij dit stuk weten we nog niet of we het pad buitenom zullen maken of tussen de twee weilanden door dus gaan we met prikpaaltjes een voorlopig pad maken om te proberen wat het beste bevalt.

de mesthoop

En weer terug bij de voerplaats die we dus gisteren hebben weg gehaald

Ik zal nog proberen vanaf de dijk wat overzicht foto's te maken maar dit geeft wel een beetje een indruk hoop ik, is het een beetje te volgen zo?

En natuurlijk kun je een rondje rijden over het pad compliment erg leuk met dat stelletje malloten op je hielen

Laatst aangepast door Lettie op za 18 sep 2010 - 4:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 948
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   vr 17 sep 2010 - 0:05

He, leuk Lettie, om het ook gelijk op foto's te zien. Tijdens het verhaaltje erbij kon ik de plattegrond op een gegeven moment niet helemaal meer volgens, maar toen kwam daar de luchtfoto nog achteraan. Ziet er allemaal leuk uit.
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene

Aantal berichten : 656

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   vr 17 sep 2010 - 1:33

Leuk om zo jouw hele PP te zien, hele duidelijke foto's! Jullie hebben heel wat werk verzet, het ziet er mooi uit.
Is de vloer (binnenkant) van de schuilstal ook van beton of is dat bestrating (kan het niet helemaal goed zien)?

Leuk ook die laatste foto, is leuk hè zo op je eigen track rijden glimlach ! Je zegt wel malloten op je hielen, maar eigenlijk is dit heel handig hoor, je traint ze allemaal tegelijk grijns .
Kirsten

Kirsten

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   vr 17 sep 2010 - 4:56

Wow, wat heb jij een mooie ruimte om het huis. Je hebt een erg mooie pp gemaakt. Jammer dat je zo ontzettend last hebt van de nattigheid, maar erg slim idee om een gedeelte van de zandbak af te zetten en zo een pad om de bak heen te creëren.
Lettie

Lettie

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   vr 17 sep 2010 - 6:17

Dank jewel allemaal, ja we hebben best hard gewerkt en het is nog lang niet klaar maar voor nu zijn we tevreden en zijn we voor onszelf in huis aan het werk. Ook dat moet gebeuren nietwaar knipoog

Irene schreef:
Leuk om zo jouw hele PP te zien, hele duidelijke foto's! Jullie hebben heel wat werk verzet, het ziet er mooi uit.
Is de vloer (binnenkant) van de schuilstal ook van beton of is dat bestrating (kan het niet helemaal goed zien)?
De vloer van de schuilstal is ook van beton, ideaal, erg goed voor de hoeven

Deze foto is achterhaald want er hangen nu netten en het stuk voor de paarden is groter geworden maar de vloer is iets duidelijker te zien.
Het is nu te laat maar ik zal binnenkort nieuwe foto's gaan maken.

Irene schreef:
Leuk ook die laatste foto, is leuk hè zo op je eigen track rijden glimlach ! Je zegt wel malloten op je hielen, maar eigenlijk is dit heel handig hoor, je traint ze allemaal tegelijk grijns .
dat is waar maar zo nu en dan maken ze het wel erg bont hoor en ik ben niet zo heldhaftig meer als toen ik 20 was verontwaardiging
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3215
Registratiedatum : 01-11-09

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   vr 17 sep 2010 - 11:15

Wat hebben jullie hard gewerkt Lettie, en wat leuk al die foto's glimlach!
Haha, ik had hetzelfde als Monique, beetje lastig om de route aan de hand van de foto's te volgen, maar toen kwam alsnog de plattegrond grijns. Als je wil kan ik hem aan het begin van de reeks foto's zetten (of jijzelf knipoog)?

Rustiek, al die mooie kastanjehouten schuttingen, hebben jullie ook schapen?

http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   za 18 sep 2010 - 4:10

Marja schreef:
Wat hebben jullie hard gewerkt Lettie, en wat leuk al die foto's glimlach!
Haha, ik had hetzelfde als Monique, beetje lastig om de route aan de hand van de foto's te volgen, maar toen kwam alsnog de plattegrond grijns. Als je wil kan ik hem aan het begin van de reeks foto's zetten (of jijzelf knipoog)?

Rustiek, al die mooie kastanjehouten schuttingen, hebben jullie ook schapen?
Foto heb ik verplaatst grijns

En nee we hebben geen schapen maar vinden schapenhek wel erg leuk, we konden een hele partij tweedehands op de kop tikken. Het is vooral bedoeld om onze honden in de tuin te houden :<
Irene

Irene

Aantal berichten : 656

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   zo 19 sep 2010 - 5:00

Lettie schreef:
De vloer van de schuilstal is ook van beton, ideaal, erg goed voor de hoeven

Dat is zeker ideaal, ziet er ook heel netjes uit. Ook makkelijk schoon te maken.

Lettie schreef:
dat is waar maar zo nu en dan maken ze het wel erg bont hoor en ik ben niet zo heldhaftig meer als toen ik 20 was verontwaardiging

Dan wordt het inderdaad lastig knipoog . Hier werkt het wel aardig, wel leuk gezicht hoor al de paarden die meelopen.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: pp Nortmoor   

pp Nortmoor
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: