IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

PP Kirsten op 5000m2

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   wo 6 okt 2010 - 1:27

Ach die arme Shet...ik zie het al helemaal voor me grijns .
Super hoor dat je echt het plezier bij de paarden ziet!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin

Aantal berichten : 3214
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   wo 6 okt 2010 - 3:09

Kirsten schreef:
De shet ging zo hard in de rondte, dat zijn beentjes het niet meer bij konden houden en hij over de kop rolde. Heel even zag je de schrik in zijn ogen waarna hij vervolgens weer vol plezier al bokkend wegscheurde. Zo ontzettend leuk dit.
Geweldig, ik zie het helemaal voor me (bij gebrek aan een filmpje moet je toch wat hè... hilarisch)!

http://www.paddockparadijs.nl
Kirsten

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   vr 22 okt 2010 - 20:51

Even een up-dateje.

Sorry Marja... nog geen filpmje, staat nog wel op de planning.

Zoals eerder vermeld is het pad rond. Nina en Zandor vinden het super. Ik heb de bakken nog niet klaar, dus verspreid nu hooi over het pad. Grappig om te zien hoe ze 's morgens als ze buiten komen eerst het hele pad rond lopen. Ze snuffelen aan elk bultje hooi en lopen vervolgens door. Tot ze een rondje hebben gehad en het lekkerste bultje hooi opzoeken.

Soms begint het 's morgens met een rondje galop en bokken. Erg leuk!

Inmiddels zijn de jongens thuis. De oudste is nu "het". De jongste nog niet. Ze staan dag en nacht in de paddock met een schuilstal. Gisteren mochten ze het pad verkennen, maar ze vonden het allemaal erg eng. Ze hebben een half jaar geen auto gezien en hier loopt de weg langs de wei/pad. Iedere keer als ze een stukje op weg waren, kwamen ze in galop weer terug naar hun "veilige" paddock.

We hebben de situatie nu zo: Merrie en shet overdag in de rijbak, ong 5 uur per dag pad erbij en 's nachts op stal. Jongens dag en nacht in paddock en overdag ook 5 uur pad (niet tegerlijk met Nina en zandor).

Ik kwam trouwens tot een handige ontdekking. Mijn hooibakken voor de wei zijn niet zo heel hoog en de shet kan tot bijna onderin de bak komen met zijn neusje. Zit er dus aan te denken om enkel met de hooibakken te gaan werken en geen Jorisbak te maken. Dan maak ik een kleine verhogen aan 1 kant van de bak zodat Zandor ook goed uit de bak kan eten.

Tot slot... Wilgen zijn geplant. Achterin de wei, tegen het pad aan.

Foto's volgen....
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   za 23 okt 2010 - 3:38

Leuk hè Kirsten, al dat 'work in progress'. In ieder geval kunnen nu al je paarden al enkele uren van het pad genieten, ze zullen die afwisseling tussen het een en het ander vast ook wel erg leuk vinden denk ik?

En nu: Foto's! Foto's! Filmpje! Filmpje! camera grijns

Kirsten

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   ma 10 jan 2011 - 22:13

Marja schreef:
Leuk hè Kirsten, al dat 'work in progress'. In ieder geval kunnen nu al je paarden al enkele uren van het pad genieten, ze zullen die afwisseling tussen het een en het ander vast ook wel erg leuk vinden denk ik?

En nu: Foto's! Foto's! Filmpje! Filmpje! camera grijns

Nou Marja, Hier dan eindelijk foto's. Door de sneeuw en vorst was mijn pad veranderd in een ijsbaan en durfde ik de paarden er niet op te laten. Ze hebben dus een tijdje in de paddock geleefd en bij mooi weer kregen ze er een weide bij. Inmiddels is door de dooi het pad weer begaanbaar. Op sommige plekken wel een beetje nat. Het ziet er in de winter allemaal een beetje triest uit. Ik verlang naar het voorjaar.

Overzichtsfoto (Nina heeft mij door en komt kijken of ik eten bij mij heb).

De paddock met 1 van de hooibakken. Achter de bak is de opening naar het pad.

Het begin van het pad. Zandor is onder de draadjes door gekropen om gras te eten... Shetjes!!

Het rechterpad (naast Zandor op vorige foto)

Het brede pad achterin (hier staan normaal 2 hooibakken, maar door de vele sneeuw heb ik ze naar de paddock gehaald). Zie links op de foto 1 van mijn geplante Wilgen. Ik hoop dat ze gaan aan slaan. Op de grond enkele wilgentakken die al bijna aan vervanging toe zijn.

Het linkerpad (langs de weg en de eiken). Deze komt uit op de geiten wei (en ik moest nog poep ruimen grijns )

Ik draai mij even om op het linkerpad, wordt achtervolgd...

Het brede pad vooraan (achter de bak en paddock)

Nog steeds achtervolgd

En weer terug in de paddock

Zodra het mooier weer wordt ga ik weer veel plannetjes uitwerken. We willen dit jaar nieuwe stallen gaan bouwen en nu ben ik erg aan het twijfelen of we indivuduele stallen met 's nachts een eigen uitloop en overdag pp, of een grote schuilstal bouwen. Ik zal hier een topic over openen.
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   di 11 jan 2011 - 2:14

Hey leuk Kirsten om het nu eens in foto's te zien glimlach!
Zo te zien valt het redelijk mee met de nattigheid in jouw paden?
Haha, ja Shetten zijn slimme rakkers! Maar ik zie dat je aan de voorkant (waar Zandor staat te grazen) 3 draden hebt en aan de lange zijkant van het pad 2? Dan is-ie zeker dáár onderdoor gekropen grijns?

Kirsten

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   di 11 jan 2011 - 3:21

Marja schreef:
Hey leuk Kirsten om het nu eens in foto's te zien glimlach!
Zo te zien valt het redelijk mee met de nattigheid in jouw paden?
Haha, ja Shetten zijn slimme rakkers! Maar ik zie dat je aan de voorkant (waar Zandor staat te grazen) 3 draden hebt en aan de lange zijkant van het pad 2? Dan is-ie zeker dáár onderdoor gekropen grijns?

Dat klopt. Mijn draad was op. Ik moet op dit stukje de onderste draad nog spannen. En kleine Zandor heeft dit snel door....
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   za 5 feb 2011 - 9:27

MoniqueBuu schreef:
Voor de slowfeeders binnen zijn wij geinspireert door de bakken buiten met draadmat, en de bakken van Hartog die zij ontwikkeld hebben voor hun eigen geperste hooipakjes. http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoer/hartogvoerbox . Onze eigen stallen zijn nog niet klaar, dus ik kan daar nog geen foto's van maken. In de voorwand van de stallen komt zo'n sleuf die lager is als de rest van de stalwand. Door die sleuf kan het paard van het gangpad eten. Maar voor die sleuf komt dan nog een bak te hangen in hetzelfde hout en metaal als de stalwanden, waar we op de 'Hartog-manier' een draadmat ik kunnen schuiven. De draadmatten zou je denk ik ook kunnen vervangen door weer net zo'n hooinet als voor buiten, die je weer in alle hoeken van de bak bevestigd.
Eindelijk zijn de bakken klaar en heb ik er een paar foto's van gemaakt:

De draadmatten hebben we er nog niet in, want de eerste 2 paarden hadden hem er binnen 5 minuten al uit. Het bovenste randje waar de draadmat achter zou moeten blijven hangen is niet breed genoeg. Als de draadmat nu iets kantelt trekt het paard hem er zo aan de bovenkant uit. Oplossingen daarvoor zijn we nog aan het uittesten.
http://www.twas-tweerd.nl
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   za 5 feb 2011 - 21:17

Jeetje, dat ziet er sjiek uit! Nu maar hopen dat er snel iets te vinden om de draadmatten in de bak te houden.

Om de een of andere reden had ik de foto's van je track gemist. Ziet er goed uit! Ik zou ervoor tekenen als mijn klei-track er in de winter zo bij zal komen te liggen...
Kirsten

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   zo 6 feb 2011 - 3:09

WOW monique... Geweldig. Wat zijn jouw stallen mooi geworden. Zoiets willen wij ook. Ik had me al suf zitten piekeren waar ik de voersleuf moest maken in de schuine wanden, maar het kan natuurlijk gewoon in de deur. Ik had alleen steeds een gesloten voersleuf in gedachten (dus zijkanten en bovenkant dicht). Heb je de stallen al in gebruik? Zijn er ook drukkere paarden die extreem door de voersleuf gaan hangen of over de deur springen? Ik stuur je ff pb.
MoniqueBuu

Aantal berichten : 945
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   zo 6 feb 2011 - 23:42

Voor het erover springen ben ik nooit bang geweest, omdat de paarden zich buiten in het PP helemaal uit kunnen leven. Ondertussen natuurlijk wel duimen dat die gedachte klopte. Iedereen waarschuwt er namelijk wel voor dat het kan gebeuren. Maar doordat er zoveel rust in de paarden gekomen is sinds ze in een PP leven gaat het inderdaad helemaal goed. Zelfs met onze beide 2-jarige jongens.
Het enige waar we rekening mee moeten houden, is dat er 2 paarden bij zijn, die absoluut niet alleen kunnen zijn. Die doen we daarom uit voorzorg niet als eerste of laatste bij het buitenbrengen en binnenhalen. Bij die beide ben ik bang dat ze anders in paniek een poging kunnen wagen om erover te springen als ze heel even alleen op stal zijn.
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   wo 9 feb 2011 - 6:56

WOW wow, wat een prachtige stallen en bakken!

yvonnedejong

Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 41

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   di 15 feb 2011 - 2:17

Bij mijn Atent zouden zulke deuren/vorebakken niet geschikt zijn.
Die wil altijd uit de stal klimmen als hij erin staat.
Gelukkig hoeft hij er maar 1 keer per jaar in en dat is met oud en nieuw.
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: PP Kirsten op 5000m2   

PP Kirsten op 5000m2
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: