Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoi, ik ben Monique

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptydi 10 nov 2009 - 23:44

Hoi, ik ben Monique. Sinds het artikel over het paddockparardijs in de Vrijruiter, en daarna deze site volledig gelezen te hebben, ben ik helemaal enthousiast.
Ik heb 4 paarden die nu nog in pension staan: Omar, 12-jarige KWPN-ruin, Jake 7-jarige Tennessee Walking Horse-ruin, Dean, 1-jarige TWH-hengst en Nilam, 1-jarige TWH-hengst. Komend voorjaar ga ik verhuizen naar Dwingeloo, en daar komen de paarden dan bij huis te staan. Daar is ruimte voor nog een paar meer paarden, en die ruimte willen we gaan benutten om een kleinschalig paardenrusthuis te starten.
In gedachten ben ik daar al een paddockparadijs aan het aanleggen. Heb al allerlei ideeen opgedaan op deze site. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 0:44

Welkom Monique glimlach!
Wat heerlijk dat je gaat verhuizen naar Dwingeloo. Ik ben daar een aantal keren op paardenvakantie geweest (bij 'Zonnetij') en ik vond de natuur er prachtig.
Een mooi idee, zo'n paardenrusthuis, ik heb daar ook wel eens over na zitten denken. Lijkt me mooi om te doen, maar ik vrees dat ik de hoeveelheid werk niet aan zou kunnen. Ik denk wel dat een Paddockparadijs bij uitstek geschikt is als huisvesting voor oude paarden, omdat je er zoveel mee kunt variëren (wel of niet in de wei b.v. en toch bij elkaar in de buurt kunnen blijven).
Leuk trouwens dat je ook gangenpaarden hebt.
Hoeveel ruimte ga je krijgen op je nieuwe stek in Dwingeloo?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 2:01

Dankjewel. Ik heb er ook ontzettend veel zin in. We gaan aan de rand van het bos wonen, en dat is toch ook nog heel dichtbij het dorp. Ik kan straks m'n paard zadelen en zo opstappen om het bos in te wandelen. Echt heerlijk!
Het huis staat op een stuk van 1,4 ha, waarbij het land in een u-vorm om het huis heen ligt. Daar kan dus een mooi lang pad omheen. En scheef aan de overkant van de straat hebben we nog 1,1 ha bijgekocht. Ik weet nog niet of we daar ook een pp van maken of dat we ze daar overdag alleen een poos weiden.
Er is een grote schuur bij waar we 10 stallen in kunnen gaan maken. Dan kunnen er dus 10 paarden op stal als de eigenaar van het paard dat graag wil. Maar in het pp willen we ook een schuilmogelijkheid maken zodat ze eventueel prima buiten kunnen blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 2:16

Wow, dat klinkt geweldig allemaal Monique :cheers:! Is het dan misschien in Lhee? Zonnetij was in Lhee en lag ook pal tegen het bos aan.
Als je ook van je tweede perceel een PP zou maken, heb je altijd de mogelijkheid om twee groepen gescheiden van elkaar te houden. Wie weet zou dat met een hoop verschillende paarden bij elkaar soms best handig zijn. En toch kun je dan de centrale wei precies zo gebruiken als je zelf wil. O jee, ik zie het al helemaal voor, sorry hoor dat ik me er zo mee bemoei :oops:, maar mijn fantasie slaat altijd meteen op hol :joker:!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 2:41

Haha, vind ik helemaal niet erg hoor! Zo kom je nog wel eens op leuke ideeen. En dit idee neem ik zeker mee.

We hebben het huis scheef tegenover het Planetron gekocht, daar zat een theeschenkerij in (Boer'n theehuis). Het is niet in Lhee, maar wel heel dicht daarbij. Ongeveer een kilometertje langs de bosrand richting het westen gaan, en dan ben je bij ons. Leuk dat je de omgeving daar kent.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 3:34

Hallo Monique,

Wij hebben elkaar ontmoet op NH-dag in Arnhem afgelopen jaar, leuk je hier weer te ontmoeten.
Als je een buitenrit (of fietsrit) maakt door het bos bij je aan de overkant en je rijdt alsmaar rechtdoor
kom je bij ons in het dorp uit. Jullie zijn altijd welkom voor een bak koffie. Leuk dat jullie TWH hebben ik heb ze een paar
jaar geleden leren kennen bij een kennis en ooit 1 maal op gereden heerlijke paarden.

groet,

Muriel
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 3:46

He, ja leuk Muriel, om je hier weer te treffen. Ik dacht het daarstraks al even toen ik jouw kennismakingsstukje las, omdat daar over de Tackroom bij stond. We komen een keertje langs om jullie pp te bewonderen. En de paarden die erin wonen natuurlijk. knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Emptywo 11 nov 2009 - 4:44

Welkom Monique. Heerlijk dat je straks ook je eigen plekje hebt met de paarden aan huis. Het al nadenken over de track en alles er omheen is leuk hè knipoog . Wij waren tijdens het plannen en later aanleggen de hele tijd ook heel enthousiast, is echt super om mee bezig te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoi, ik ben Monique Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoi, ik ben Monique   Hoi, ik ben Monique Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoi, ik ben Monique
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: