Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 25 mei 2010 - 1:43

Ik zet gisteren na 4 weken Da Laico weer bij Atent. Ze hebben altijd samen gestaan.
Wow wat schrok ik daarvan zeg, Atent ging toch achter Laicootje aan zeg.En maar happen en bespringen. En laico maar meppen en gillen om van hem af te komen.
Atent is nooit de baas geweest van Laico, leek wel of hij de baas wilde zijn. Wat ben ik blij dat hij morgen gecastreerd wordt zeg.
Ik heb het even aangekeken maar het gaat nu goed, ik merk wel dat Laico niet meer de baas is en alles doet wat Atent doet.
Laicootje zit onder de wondjes van Atent. En dan hebben ze maar 4 weken niet bij elkaar gestaan, hopelijk wordt hij na de castratie snel rustiger anders durf ik ze nooit weer bij elkaar te zetten als ze even niet samen zijn geweest.
Herkent iemand dit gedrag?



Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 25 mei 2010 - 4:45

Ja, is typisch hengstengedrag. Ik zou ze nu zeker niet zonder toezicht bij elkaar laten staan. Ook na de castratie moet je dat nog een periode goed in de gaten blijven houden (meestal 1 -2 maanden), de hormonen zijn dan nog niet uitgewerkt.
Bij sommige ruinen gaat dat zelfs nooit helemaal weg. Maar de castratie van Atent is redelijk vroeg, dus die kans is dan wel een stuk kleiner.

Sterkte morgen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 25 mei 2010 - 10:41

Het is inderdaad wel het typische fanatieke hengstenspeelgedrag, maar ik vond het eerlijk gezegd nog wel meevallen, het was geen gevecht. Je ziet ook dat Laico als Atent wegrent meteen weer achter hem aan gaat, dus zo vreselijk vond hij het niet denk ik.
Maar het is denk ik wel goed dat je Atent laat castreren, want dit soort gedrag kan wel steeds fanatieker worden bij hengsten.
Toi toi toi morgen compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 25 mei 2010 - 23:55

Het ziet er idd nog niet erg uit, is nu gewoon spelen. Maar mijn ervaring is dat dat snel kan omslaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 26 mei 2010 - 2:03

Dit filmpje is na een dag sam,en staan, het ergste was alweer weg.

Atent is nu gecastreerd, hij staat lekker met Laicootje in de wei.
De dierenarts vond dat het beste omdat hij dan meer beweegt en omdat het nu goed ging samen.
Dat hij zo dominant was is ook niet zo gek, de ballen waren erg groot en goed ontwikkeld.
Het had dus ook niet langer moeten duren zo.
Met opstaan na de castratie ging het niet zo fijn, hij werd erg sterk en viel een paar keer om omdat de achterhand erg slap is. Dan zie je pas wat voor tank het aan het worden is. Met 4 man(vrouw) sterk wisten we hem goed overeind te houden en was hij met een half uurtje weer goed op de been.
Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Foto-GEJBVDZ3

Voor degene die interesse hebben zet ik de rest van de foto's op mijn album.
http://www.mijnalbum.nl/Album=8BDLN8QV
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 26 mei 2010 - 4:23

Fijn dat het allemaal goed is gegaan glimlach.
Je bent al net zo erg als ik, uitgebreid foto's maken van zoiets grijns. Ik vind het altijd heel interessant hoor, dus ik heb ze allemaal bekeken. Ik kan wel tegen een beetje bloederigheid knipoog. Flinke jongens inderdaad, die ballen van hem!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 26 mei 2010 - 4:45

Heel fijn dat het allemaal goed is gaan!
Ik hoop dat Atent snel weer de 'oude' is, als ruin dan knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 26 mei 2010 - 8:31

Fijn dat het goed verlopen is Yvonne.
Ik wilde ook foto's maken van Dean z'n castratie, maar mocht van Bert de camera er niet bijhalen. Nou ja, uiteindelijk is het helemaal heel anders verlopen en kon ik er geen foto's van maken.
Hopen dat hij goed gaat herstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 26 mei 2010 - 23:41

Met Atent gaat alles super.
De wond ziet er goed uit en hij is vrolijk en actief.
Zo heb ik hem vanochtend eindelijk "betrapt" op het rennen met de bal en dat ik er ook nog op tijd met de camera bij stond!

Hoeplijk blijft het de komende dagen ook zo goed gaan met hem, hij beweegt in ieder geval genoeg!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptyzo 30 mei 2010 - 1:29

Haha, heerlijk filmpje! Da Laico schopt lekker van zich af glimlach. Grappig dat-ie daarna dan toch weer achter Atent aanrent, dus zo erg vindt hij het allemaal toch niet grijns.

Enneh... het begrip 'bal' heeft voor Atent gelukkig geen negatieve betekenis gekregen hilarisch!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 1 jun 2010 - 0:18

Ah leuk weer de Jollybal grijns ! Heel fijn dat Atent goed herstelt en al weer lekker speelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 1 jun 2010 - 0:49

Irene schreef:
Ah leuk weer de Jollybal grijns ! Heel fijn dat Atent goed herstelt en al weer lekker speelt.

haha die bal ja, hij doet niets anders meer als er mee spelen.
Zodra ik 's ochtends kom gaat hij altijd met Da Laico spelen, rent op een gegeven moment naar de bal pakt hem beet en gaat verder waar hij mee bezig was, Laico pesten dus.
Ik maak nu bijna elke dag wel filmpje van Atent met de bal, het wordt gewoon saai!!
Dat lieg ik, naar de paarden kijken is nooit saai en vooral niet naar zo'n lekker ding als Atent.

Hij is super hersteld van de castratie, hij had eers iets zwelling bij de koker maar dat is weggetrokken. Op de plek waar de ballen eerst zaten is het nu iets dik, maar ik maak me er niet zo druk om, hij beweegt genoeg dus zal die zwelling ook morgen wel weer weg zijn.
Das het voordeel van lekker buiten staan in de wei.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydi 1 jun 2010 - 4:54

yvonnedejong schreef:
Dat lieg ik, naar de paarden kijken is nooit saai en vooral niet naar zo'n lekker ding als Atent.

Lekker ding hilarisch

Is idd nooit saai hè, elke dag met paarden is weer een waar feest!

Het kan idd nog even wat dik blijven, maar goed dat het al wat wegtrekt. Het is zeker een heel groot voordeel dat hij lekker buiten staat glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 2 jun 2010 - 0:33

Soms kan het zelfs pas na een dag of 10 nog dik worden, maar ook dat schijnt allemaal nog binnen het normale te vallen. (Dat was zo bij mijn hengst Bjarg toen hij gecastreerd werd, de eerste 10 dagen niets en toen pas dik, maar niet dramatisch hoor.)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 2 jun 2010 - 23:50

Bij mijn vorige paard was het na een week ineens superdik en kon bijna niet meer lopen.
Bij Atent ziet het er elke dag beter uit. Hij beweegt ook lekker. Het is nu echt bijna helemaal dun.
En zo'n lieverd dat het aan het worden is, echt een lekker paardje om mee te tutten.
Tussen Laico en Atent gaat het eigenlijk ook steeds beter, ik verwonderde me erover dat Laico nog steeds de baas is.
Ik gaf Atent gisteren een stuk voerkoek en Laico jaagde hem meteen weg met de oren in de nek en Atent had echt respect voor hem.
Dat is alvast een meevaller.
Ik ben alleen erg benieuwd hoe hij op Joris zou reageren en of het wijs is om die na anderhalf jaar erbij te zetten.
Dat probeer ik in het najaar denk eens een keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 2 jun 2010 - 23:53

Fijn dat het zo goed gaat met Atent en ook tussen hem en Laico!
Waarom kan je het al niet eerder proberen met Joris erbij?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydo 3 jun 2010 - 0:57

Als ik Joris er nu bij zet is hij meteen tonnetje rond.
Atent en Laico hebben een aardige grote wei waar veel gras staat.
Joris heeft een eigen weitje met strookbegrazing. Dit ook om de eczeem een beetje in bedwang te houden
In het najaar zit er minder in het gras en wil dan eens zien hoe het gaat tussen Atent en Joris, ik heb geen zin dat Joris geplet wordt door die reus.
En voor de kinderen vind ik het nu ook leuk dat ze zo bij Joris kunnen lopen en aaien en kunnen doen wat ze willen met hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptydo 3 jun 2010 - 22:57

Dat was ik vergeten, inderdaad wel lastig als hij zo snel dik wordt knipoog en natuurlijk de exceem.
En voor de kinderen zeker handiger en veiliger.
Alleen jammer dat Joris dan minder sociaal contact heeft met de andere paarden.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptyvr 4 jun 2010 - 1:14

Irene schreef:
Dat was ik vergeten, inderdaad wel lastig als hij zo snel dik wordt knipoog en natuurlijk de exceem.
En voor de kinderen zeker handiger en veiliger.
Alleen jammer dat Joris dan minder sociaal contact heeft met de andere paarden.

Gelukkig is Joris niet zo moeilijk, en af en toe zet ik Da Laico een nachtje bij hem.
Maar het interesseerd hem allemaal niet zoveel. Hij heeft een tijdje alleen gestaan voor ik hierheen verhuisde, dat doet hem niets.
Het is echt een hele makkelijke pony.
Ik heb hem nu superslank en dat wil ik graag zo houden.
Voor de kinderen is het beter zo, die mogen niet bij Atent in de wei, Stijn durft dat zelfs niet. Lotte moet ik in de gaten houden anders klimt ze zo tussen de draadjes door en loopt ze bij Atent en Da Laico,die vindt niets eng. Dan laat ik haar liever lekker bij Joris rondbanjeren.

Over 3 weken komt mijn vriendin met haar haffies 2 weken op vakantie, dan gaan we Joris weer inspannen na 5 jaar.
Ik ben nu al lekker conditie aan het trainen met hem met de sleep erachter. Dat vind hij geweldig en loopt ook lekker nageeflijk.
Wie weet wordt het nog eens een sportshet. Ik heb daar filmpjes en foto's van. Als ik weer de andere pc aan heb zal ik ze even plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptyzo 6 jun 2010 - 23:18

Leuk, ik ben dan benieuwd naar de foto's van Joris als sportshet grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptyma 7 jun 2010 - 0:30

Als hij voor de wagen gaat ga ik zeker foto's maken.
Zijn uiterlijk heeft hij al haha.
Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Foto-WMF3AF8B
Tis zo'n lekker ding.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Emptywo 9 jun 2010 - 22:49

Ah mooi geschoren...ja, hij heeft er nu het goede uiterlijk voor grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!   Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn hengst Kahil en zijn vriend
» onverwacht gedrag
» Hengst in PaddockParadijs
» Interessant gedrag van merrie met veulen naar de rest van de kudde
» weidemaatje voor jonge hengst.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: