Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Bevestiging van voerbakken,

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptyma 24 mei 2010 - 9:36

Vanavond introduceerde ik mijn hooibakken aan de paarden. glimlach
Nadat ze erachter kwamen dat de bakken echt geen paarden eten en meer van die onzin uit zouden halen, konden ze de bakken steeds beter waarderen. grijns Een half uurtje later werd er namelijk al heerlijk tegenaan geschuurd. Ik heb van die plastic palletboxen. Nu ben ik bang dat ze zich flink uit gaan leven op die bakken en ze tegen (of nog erger; door) mijn spiksplinternieuwe draad heen duwen.
Hebben jullie je bakken vast staan aan/ in de grond? Hebben jullie paarden met jeuk en hoe doen die het? Schuren die erg veel aan de bakken?
Mijn Stet heeft een beetje jeuk, maar door weinig gras en geen jeukobjecten :< , kan ze gewoon zonder deken. Ik hoop natuurlijk wel dat dat zo kan blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptyma 24 mei 2010 - 23:08

Onze hooiruiven zijn zo zwaar, die zijn gelukkig erg moeilijk te verplaatsen. Je zou de bakken wel van achteren met 1 of 2 stevige palen kunnen verstevigen, dat die in ieder geval niet tegen het draad aan kan komen.
Voor de eventuele jeuk kan je nog ergens een schuurpaal in het PP neerzetten, dat werkt vaak erg goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptydi 25 mei 2010 - 6:18

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Ik vraag me alleen af of Stet zich niet helemaal kaal gaat schuren aan de bakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptydi 25 mei 2010 - 8:51

Dat zou misschien best kunnen, die randje zijn nou niet echt egaal. Misschien dat je daar op de een of andere manier ook zo'n tuinslangrandje aan zou kunnen maken. (net als Marja haar tip in een ander topic, rondom de draadmatten, maar dan nu om de rand van de bak) Dan zul je alleen wat gaatjes moeten boren om dat met tie-rips vast te kunnen maken, maar dat lijkt me best mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptydi 25 mei 2010 - 10:26

Bea schreef:
Hebben jullie je bakken vast staan aan/ in de grond? Hebben jullie paarden met jeuk en hoe doen die het? Schuren die erg veel aan de bakken?
Ik heb een ruin met zomereczeem en die schuurt soms wel eens aan de bakken, maar eigenlijk niet zo heel erg veel. Mijn bakken staan niet vast en worden soms een klein stukje verschoven, maar niet veel. Ze zijn blijkbaar zwaar genoeg om redelijk op hun plek te blijven staan. Ze staan bij ons wel midden in de hoekpaddockjes, dus niet vlak bij de draad. Kijk, zo:

Bevestiging van voerbakken, Foto-48T7LTVZ

Ik denk dat als ik de bakken vast zou zetten, ze juist met schuren meer kwaad zouden doen aan de paarden, omdat ze dan niet meer meegeven en wegschuiven. De randen van de bakken zijn trouwens niet scherp en ik heb nooit gemerkt dat Frosti zijn huid eraan kapot schuurde.
Dus ik zou ze niet vastzetten maar wel zo ver van de draad verwijderd plaatsen dat een beetje verschuiven geen kwaad kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptydo 3 jun 2010 - 10:58

Dank voor jullie reacties.
Gisteravond trof ik de bakken ver in het draad geschoven. Oei... ons nieuwe draad! teleurstelling
Aangezien mijn moeder ook regelmatig de paarden voert, is het voor haar egr prettig als zij met de kruiwagen aan de andere kant van de draad kan blijven lopen, en het er zo over kan kieperen.
Ik denk dat we nu toch de bakken maar vast gaan zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptydo 3 jun 2010 - 11:08

Bea schreef:
Ik denk dat we nu toch de bakken maar vast gaan zetten.
Misschien kun je dat met grondankers doen (waar ook o.a. kinderspeeltoestellen mee verankerd worden). Die draai je in de grond en aan het bovenste oog zet je dan je bak vast, bv. op alle vier de hoeken. Zo ziet zo'n ding eruit:

Bevestiging van voerbakken, Grondanker
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptydo 3 jun 2010 - 20:15

Dank je voor het meedenken Marja!
We hadden ent gister bedacht om pennen van ongeveer 10 cm onder de bakken uit te laten steken om ze zo in de grond te prikken. In de winter staan mijn paarden namelijk in een andere wei en moeten de bakken mee. Aangezien de grond van de zomerwei dan bewerkt moet worden, kan ik de andere pennen niet laten zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Emptyzo 6 jun 2010 - 11:39

Bea schreef:
Dank je voor het meedenken Marja!
We hadden ent gister bedacht om pennen van ongeveer 10 cm onder de bakken uit te laten steken om ze zo in de grond te prikken. In de winter staan mijn paarden namelijk in een andere wei en moeten de bakken mee. Aangezien de grond van de zomerwei dan bewerkt moet worden, kan ik de andere pennen niet laten zitten.
Ik ben bang dat 10 cm te kort zal zijn; een beetje tegen de bak hangen en dan wrikken ze dat zo uit de losse grond. Ik had een keer een experiment gedaan met het maken van een soort 'grondruif' voor hooi. Ik had een draadmat op de grond met op 4 hoeken palen die ca. 50 cm in de grond zaten. Nou, dat was een lachertje, tijdens het eten trokken ze het geheel zo de grond uit verontwaardiging!
Volgens mij kun je die grondankers die ik noemde ook weer vrij gemakkelijk uit de grond draaien, in feite is het een soort grote schroef. Dus je kunt ze 's zomers verwijderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Bevestiging van voerbakken, Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bevestiging van voerbakken,   Bevestiging van voerbakken, Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bevestiging van voerbakken,
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overdekte hooi-voerbakken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: