Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Weer een filmpje van mijn PP

Ga naar beneden 
+2
Irene
Mai
6 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptydo 29 apr 2010 - 7:21

Ik heb weer een filmpje gemaakt van mijn paddockparadijs. De vorige was in de sneeuw (februari 2010), maar in het nieuwe filmpje ziet het er een stuk zonniger en groener uit. Het filmpje is wel een beetje wiebelig, ik liep nogal snel :< anders werd het filmpje te lang voor YouTube (max. 10 min.!).

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyvr 30 apr 2010 - 22:48

Leuk om te zien Marja, je hebt een prachtig plekje! Vooral nu alles zo mooi groeit, alles weer meer kleur, het is echt genieten buiten.
Hé, jouw steentjes zijn verdwenen? Hebben ze dat er allemaal uitgelopen of is het weggezakt?
Ik zie dat je ook nieuwe boompjes hebt geplant, leuk! Is dat om daar ook wat schaduw te creëren?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyza 1 mei 2010 - 4:11

Irene schreef:
Hé, jouw steentjes zijn verdwenen? Hebben ze dat er allemaal uitgelopen of is het weggezakt?
Goed gezien Irene, maar het heeft nog een andere oorzaak: de paarden zijn gaan graven in de strook zand langs de grindbak en hebben op die manier een dikke laag zand over het grind heen gegooid, grrrrr boos.... Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Om het zand er weer uit te krijgen zou ik al het grind moeten gaan zeven, en dat waren geloof ik 6 of 8 kruiwagens of zo absurd! En daarna is de kans groot dat de paarden gewoon weer opnieuw gaan graven, dus mijn grindbak is helaas een behoorlijk mislukt experiment...

Citaat :
Ik zie dat je ook nieuwe boompjes hebt geplant, leuk! Is dat om daar ook wat schaduw te creëren?
Niet zozeer voor schaduw, die hebben ze overal genoeg knipoog, maar het leek me zomaar ineens leuk om zo'n bosje te planten en zo ontstaat er ook een soort afscheiding tussen de bak en de aangrenzende paddock bij de schuilstal. Ik wil dan nog een poortje maken zodat de bak ook echt afgesloten kan worden van de paddock.
De wilgjes zijn allemaal aangeslagen en beginnen al aardig uit te lopen glimlach. Ik denk dat ik de lage takken niet ga snoeien zodat het meer dichte struiken worden dan bomen. Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

Ik had trouwens ook nog een stukje pad 1 meter verbreed, het stuk pad in het voorste PP-lusje langs de bomen (vanaf ca. 0:46 in het filmpje). Eerst was dat heel erg smal en door de bomen nog smaller en nu is er veel meer ruimte.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyza 1 mei 2010 - 17:00

Ziet er prachtig uit en wat hebben ze lekker de ruimte om even een goed sprintje te trekken.

Dat pad is bij jou nu helemaal zand, was dat ooit gras en hebben de paarden dat helemaal zo gelopen of heb je er zelf ook zand overheen gedaan (lijkt me niet want het is een flinke afstand).

Leuk ook om te zien dat 2 van je paardjes de kudde verlaten en jou achterna komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyza 1 mei 2010 - 21:25

Gaaf hoor Marja! heerlijk gevarieerd met hoekjes en bochtjes en dan ook nog lange stukken voor sprintjes.
Dahab en Billy zijn jaloers. Die moeten het nu met een ´recht toe recht aan´ track doen met het langste stuk 110of 120 meter is verdriet
En nu mogen ze er ook nog eens niet onbeperkt op omdat er nog zovaal gras op staat...
Zie dat bij jou de paden niet allemaal heel breed zijn. Ik ze juist extra breed gehouden omdat Dahab hengst is en ik was bang dat hij Billy misschien anders klem zou zetten ofzo. Nadeel is wel dat het nu dus veel langer duurt voor dat het een beetje afgegraasd is hihihi!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyzo 2 mei 2010 - 8:22

Berith schreef:
Ziet er prachtig uit en wat hebben ze lekker de ruimte om even een goed sprintje te trekken.
Ja, die sprintjes willen wel lukken knipoog, alleen is het jammer dat ik vanuit ons huis alleen het kleine PP-lusje voor het huis kan zien en niet de langste paden aan de achterkant (daar staat nl. een grote schuur die het zicht wegneemt). Maar als ze voor het huis langskomen horen we ze altijd aan komen 'donderen' en kijken we gauw naar buiten grijns.

Berith schreef:
Dat pad is bij jou nu helemaal zand, was dat ooit gras en hebben de paarden dat helemaal zo gelopen of heb je er zelf ook zand overheen gedaan (lijkt me niet want het is een flinke afstand).
Dat was allemaal ooit gras, want voordat ik het PP aanlegde waren de paden allemaal wei. Er staan wel kleine sprietjes gras langs de zijkanten en daar houden ze zich overdag mee bezig, als ze geen hooi eten.
We hebben er geen zand overheen gedaan, de paarden hebben alles gewoon kaal gegeten. Als ze 's zomers in het andere PP achter het bos staan, groeien de paden, bak en paddocks van het huis-PP altijd weer helemaal vol met gras en onkruid. Als de paarden dan na een paar maanden weer terugkomen in het huis-PP, laten we de paden altijd eerst 'voor-eten' door Randver en Ánaegja, die het meeste gras aankunnen zonder dik te worden. Korte tijd later is alles dan weer netjes kaal glimlach.

Berith schreef:
Leuk ook om te zien dat 2 van je paardjes de kudde verlaten en jou achterna komen.
Dat zijn dus Randver en Ánaegja. De enige reden dat ze achter me aan komen is omdat ze hopen dat ik ze ergens in de wei zal laten :<. Zij hebben nl. de hele winter in het PP achter het bos in de wei gelopen, maar staan nu weer aan huis en moeten nu 'afkicken' (het gras in de wei achter het bos moet nu groeien om te kunnen hooien). Ze zijn dus gewoon ontzettend aan het 'schooien' zo gauw ze ons zien lekker!

Nina schreef:
Zie dat bij jou de paden niet allemaal heel breed zijn. Ik ze juist extra breed gehouden omdat Dahab hengst is en ik was bang dat hij Billy misschien anders klem zou zetten ofzo. Nadeel is wel dat het nu dus veel langer duurt voor dat het een beetje afgegraasd is hihihi!
Als ik alles opnieuw moest doen zou ik ook de paden wat breder maken. De smalste paden zijn ca. 2 m breed en de breedste ca. 3 - 3,5 m. Die breedste paden vind ik voor onze IJslanders wel een mooie breedte.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyma 3 mei 2010 - 4:30

Marja schreef:
Goed gezien Irene, maar het heeft nog een andere oorzaak: de paarden zijn gaan graven in de strook zand langs de grindbak en hebben op die manier een dikke laag zand over het grind heen gegooid, grrrrr boos.... Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Om het zand er weer uit te krijgen zou ik al het grind moeten gaan zeven, en dat waren geloof ik 6 of 8 kruiwagens of zo absurd! En daarna is de kans groot dat de paarden gewoon weer opnieuw gaan graven, dus mijn grindbak is helaas een behoorlijk mislukt experiment....

Dat is heel jammer, het was wel een leuk idee, leuk die gravende paarden kritisch . Ik zou er ook niets meer aan doen, dat is wel een hele klus en inderdaad, wat dan...

Marja schreef:
Niet zozeer voor schaduw, die hebben ze overal genoeg knipoog, maar het leek me zomaar ineens leuk om zo'n bosje te planten en zo ontstaat er ook een soort afscheiding tussen de bak en de aangrenzende paddock bij de schuilstal. Ik wil dan nog een poortje maken zodat de bak ook echt afgesloten kan worden van de paddock.
De wilgjes zijn allemaal aangeslagen en beginnen al aardig uit te lopen glimlach. Ik denk dat ik de lage takken niet ga snoeien zodat het meer dichte struiken worden dan bomen. Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

Ik zag inderdaad al dat je veel plekken hebt met schaduw. Maar ik herinner me dat jouw paarden vaak als ze rusten juist daar in de paddock gaan staan/liggen, toch? Dan vinden ze misschien een stukje schaduw ook wel prettig.
Het is zeker leuk zo'n bosje wilgen, het groeit ook aardig snel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyma 10 mei 2010 - 22:44

Dat ziet er geweldig uit. Zo ver zijn wij nog lang niet glimlach
De zand ondergrond is super. Wij zitten echt op vette rivierklei, als het een paar dagen regent is alles spekglad en als het wat langer duurt is het echt een blubberzooi.
Maar het filmpje is heel inspirerend dus we gaan dapper door en verzinnen wel een oplossing voor de blubber.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyzo 16 mei 2010 - 10:26

Lettie schreef:
De zand ondergrond is super. Wij zitten echt op vette rivierklei, als het een paar dagen regent is alles spekglad en als het wat langer duurt is het echt een blubberzooi.
Ja, ik realiseer me dat wij echt geboft hebben met onze zandbodem, die ook nog eens hoog genoeg ligt, zodat we maar zelden modder hebben in het PP aan huis. Hier en daar is wel eens wat modder, maar alleen pleksgewijs en dat is eigenlijk alleen maar goed, omdat de paardenhoeven dan aan zowel droge als natte ondergrond blootgesteld worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptydo 20 mei 2010 - 22:42

Leuk en leerzaam filmpje Marja!!! ja

Paarden vinden schaduw fijn, zeker als het insectentijd is. Weet iemand of er boompjes zijn die insecten weg houden? Ik heb ergens in een vorig leven gelezen dat je berkenbladeren aan he hoofdstel moet hangen om insecten weg te houden van het hoofd... dus houden berken rond de wei in het algemeen beestjew weg?

En dan nog een vraagje over de drinkpoelen: is dat geen broedplaats voor viezigheid? Muggen gedijen prima in poelen en ook bacterien die niet best zijn voor de paarden...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptydo 20 mei 2010 - 23:54

BuitenZinnig schreef:
Weet iemand of er boompjes zijn die insecten weg houden? Ik heb ergens in een vorig leven gelezen dat je berkenbladeren aan he hoofdstel moet hangen om insecten weg te houden van het hoofd... dus houden berken rond de wei in het algemeen beestjew weg?
Van berken weet ik het niet, maar ik dacht dat in ieder geval vlierstruiken en ook notenbomen insecten weghielden. Misschien weet iemand anders er nog meer (of even een nieuw topic openen knipoog?)?

Citaat :
En dan nog een vraagje over de drinkpoelen: is dat geen broedplaats voor viezigheid? Muggen gedijen prima in poelen en ook bacterien die niet best zijn voor de paarden...
Dat ligt er denk ik aan hoe groot de poel is. Hoe kleiner, hoe meer risico op ongezonde effecten natuurlijk, maar hoe groter, hoe meer er vanzelf een soort mini-ecosysteempje in kan ontstaan met planten en dieren die de boel een beetje in evenwicht houden. Maar ik kan daar weinig over zeggen omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb. Een leuk boekje is 'Poelen en andere kleine wateren' van G. Hanekamp, uitgegeven door Landschapsbeheer Nederland.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyvr 21 mei 2010 - 0:22

Dank voor de link naar het boekje. Hier te weinig plek voor een poel. En er zijn er al te veel in het bos...aangelegd voor padden en dergelijke, maar voorlopig wonen er hordes muggen...is niet normaal meer, heel je paard lijkt soms in tule verpakt als je er langs loopt shock (en daarna de rode vlekken als ik ze heb doodgeslagen) zweep

Misschien niet zo gek om een anti insecten beplantings topic te openen? Ga ik even naar mijn paard toe
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyvr 21 mei 2010 - 0:30

BuitenZinnig schreef:
Misschien niet zo gek om een anti insecten beplantings topic te openen? Ga ik even naar mijn paard toe
Ik bedoelde eigenlijk dat jij dat topic zou kunnen openen, het is tenslotte jouw vraag haha grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Emptyvr 21 mei 2010 - 5:41

OK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Gesponsorde inhoud





Weer een filmpje van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weer een filmpje van mijn PP   Weer een filmpje van mijn PP Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Weer een filmpje van mijn PP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zomer pp voor pensionpaarden?
» Nieuw hier ;)
» Filmpje 'hangnetten'
» leuk filmpje
» Filmpje van Marja's PP in Duitsland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: