Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Wat ik met mijn paarden doe

Ga naar beneden 
+3
yvonnedejong
MoniqueBuu
Mai
7 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 6 nov 2009 - 2:41

Ik ben erg geïnteresseerd in paardvriendelijke methodes van klassieke dressuur, b.v. Bent Branderup / Marijke de Jong (van PaardenBegrijpen). Daarnaast vind ik grondwerk leuk om te doen en bovendien een heel goede manier om je paard goed te leren kennen en een vertrouwensband op te bouwen. Ik vind het ook belangrijk om mijn paarden goed voor te bereiden op het dragen van een ruiter en ze dus goed te gymnastiseren (of ik dat ook al echt zo goed kan is een tweede, maar ik doe mijn best knipoog).
Ik rijd geen wedstrijden maar vind het wel leuk om tijdens buitenritten op een verantwoorde manier te rijden en mijn paarden soepel en gehoorzaam te houden. Ik heb momenteel van niemand les, maar lees veel boeken, kijk DVD's, ga kijken naar lesdagen en doe dan vervolgens veel op mijn gevoel.
Ik leer mijn paarden veel dingen aan op basis van clickertraining, een geweldige manier om paarden gemotiveerd te krijgen en houden. Ik gebruik mijn stem als 'clicker' met het woordje 'Ex', een kort duidelijk woord dat je niet zo vaak zomaar gebruikt en dus een duidelijk signaal is voor het paard.

De ontwikkeling van het meer natuurlijk houden van mijn paarden in een Paddockparadijs is eigenlijk mooi samengegaan met de grotere belangstelling voor trainingsmethodes waarbij geduld en paardvriendelijkheid voorop staan. Een prachtige combinatie wat mij betreft!

Het zou leuk zijn als ook anderen hier laten weten wat ze allemaal met hun paard(en) doen grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptydi 15 dec 2009 - 11:52

Durven jullie niet :< knipoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyza 2 jan 2010 - 4:13

Zal ik hier nu ook eens op reageren? hilarisch Net in dat andere topic zei ik al dat ik dingen in vrijheid met m'n paarden doe. Ze kunnen dan soms geweldig gymnasticerende bewegingen maken die ik er onder het zadel niet zomaar uitkrijg. Soms gebruik ik daar helemaal niets bij, soms een of ander speelatribuut zoals bijv een bal. Soms doe ik het met Omar of Jake alleen, maar ook heel vaak met hun tegelijk. Dan stimuleren ze elkaar ook nog weer om te steigeren, buigen, zijgangen maken, strekken, verzamelen, enz.

Onder zadel maak ik alleen maar buitenritten. Ook buiten doe ik soms wat 'oefeningetjes', zoals bijv slalommen om paaltjes, voltes op open stukken, wijken voor het been heen en weer op een breed pad, over boomstammen stappen, enz. Maar vaak ook alleen maar lekker rijden en van elkaar en de natuur genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyza 2 jan 2010 - 5:36

compliment compliment compliment Hopelijk volgen er nu meer Monique glimlach!

Ja, dat spelen in vrijheid spreekt mij ook aan (al komt er nu in de winter weinig van), je kunt ontzettend veel lol hebben met een bal of een groot stuk plastic b.v. Het is ook leuk om uit te vinden wat ieder paard leuk vindt, want de een gaat van zo'n bal uit z'n dak van plezier terwijl de ander er geen bal :< aan vindt. Toen ik laatst met een heel groot stuk plastic aan de gang ging had ik na een poosje alle paarden om me heen staan, zelfs Birki, die spelen helemaal niets vindt. Ik rende met het plastic rond en dan blijken paarden ineens net roofdieren te zijn, die het heerlijk vinden om de 'prooi' te vangen en hem dood te stampen. Vooral Kría was daar goed in, ze sprong er steeds in volle vaart bovenop. Sefja, de jongste, werd er erg nieuwsgierig van en omdat ik ook snoepjes bij me had, overwon ze al snel haar angst en kon ik het plastic uiteindelijk zelfs over haar rug leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptywo 24 feb 2010 - 23:40

Ik zie dit topic en de weinige reacties, jammer.

Ik doe met Joris niet zo heel veel, hij loopt elke week een lesje met een meisje op zijn rug.
Als het lekker weer is gaan we gezellie met zijn 4en wandelen in het bos, mijn zoontje van 3 erop en mijn dochtertje van 1 in de wandelwagen mee.
Joris vind dat leuk en hij zal absoluut nooit een stap verkeerd zetten.
Joris is een bom proef pony, ik zeg altijd hij is een klein politiepaardje.


Met Da Laico doe ik momenteel ook niet zoveel, ook hij loopt elke week een lesje met een meisje op zijn rug.
Als het weer wat beter wordt gaat dit meisje hem ook verzorgen en kan ze wat vaker gaan rijden.
Da Laico heeft ook een gouden karakter en zal niet zo snel gek gaan doen.
Hij is pas anderhalf jaar onder het zadel maar zet echt geen stap verkeerd. Hij wil graag voor je werken en een beginner rijdt er zo mee weg.


Met Atent doe ik nu nog niet zo heel veel, ik wil me wat meer gaan verdiepen in Natural Horsemanship.
Ben er met mijn vorige paard mee bezig geweest ivm het trailerladen, wonderbaarlijk wat je daarmee bereikt. Ik heb zelfs Annemarie v.d. Toorn (van Monty Roberts) benaderd die mij erbij heeft geholpen
Ik ben af en toe bezig met Atent om hem braaf te leren mee lopen met het touwhalster en probeer daar ook wat oefeningen mee te doen.
Dit gaat echt voorbeeldig. Als veulen was hij onhandelbaar door de hoefsmid, na wat training aan het touwhalster hebben we hem rondom kunnen bekappen.
Ik vind dit wel een reden om me er meer in te gaan verdiepen.


Verder lopen mijn pony's 24/7 in de wei. Voor Joris heb ik nu een pad uitgezet zodat hij meer moet bewegen voor zijn hooi en water, voor die andere 2 wil ik dat van de zomer ook gaan uitproberen, mijn wei is daar nu te nat voor en hun rennen en spelen te veel ervoor.

Pff wat een verhaal weer.
Hopelijk volgen er mee, ik ben ook erg benieuwd wat iedereen met de paarden doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 26 feb 2010 - 0:19

Leuk om te lezen Yvonne glimlach.

Ik ben momenteel met 3 merries aan de hand aan het werken volgens de Academische Rijkunst (zie www.paardenbegrijpen.nl). Ik ben begin januari lid geworden van het 'Paarden Begrijpen Premium' programma (zie hier). Dat is een betaald online programma waarin je heel veel informatie krijgt over het stap voor stap beleren van je paard volgens de Academische Rijkunst. Je leert hoe je je paard systematisch kunt ontwikkelen en zijn bespiering zodanig op kunt bouwen dat hij zonder schade een ruiter kan dragen. Het uitgangspunt is 'het paard is er niet voor de dressuur, maar de dressuur is er voor het paard'. Het paard wordt sterker, soepeler en mooier als hij op deze manier wordt opgeleid. Ik ben blij dat ik eindelijk een systeem/manier heb gevonden waarin iedere stap een duidelijke functie heeft, zodat ik precies begrijp wat ik doe en waarvoor ik het doe. Het is toe te passen bij ieder ras, van Shet tot Shire, dressuurpaarden, gangenpaarden, perfect en minder perfect gebouwde paarden, want je bent bezig om je paard te trainen op een manier die ervoor zorgt dat dat specifieke paard, binnen zijn specifieke grenzen, zich zo goed ontwikkelt als voor hem mogelijk is en met heel lichte hulpen te rijden en te hanteren is.
Dit is geen reclamepraatje hoor (en ik heb ook geen aandelen haha :<) maar ik ben er gewoon erg enthousiast over grijns!
Het werken aan de hand blijkt veel leuker te zijn dan ik dacht en mijn paarden werken gemotiveerd mee. De trainingseenheden zijn kort en er wordt veel beloond en dat houdt zowel baasje als paard gemotiveerd glimlach!

Hier een filmpje van een van de eerste sessies aan de hand met Saegola. Het doel is voorwaarts/neerwaarts, lengtebuiging (in hals en lichaam) en een binnenachterbeen dat richting het zwaartepunt onder de massa treedt. Daarbij leer je het paard de spieren aan zijn binnenzijde aan te spannen en die aan zijn buitenzijde op te rekken. Saegola valt nog wat te veel over de buitenschouder weg, maar we doen samen erg ons best glimlach!



Daarna hebben we nog wat gespeeld. Ze was in het begin een beetje te brutaal (is soms iets te veel op de snoepjes gericht lekker) maar later wordt ze al wat respectvoller.



Laatst aangepast door Marja op do 4 maa 2010 - 1:22; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 26 feb 2010 - 2:32

Wauw Marja,

dat laatste filmpje, echt top wat Saegola voor je doet.
Hoe krijg je dat voor elkaar.
Het lijkt me super als ik dat met mijn Maffie hilarisch ook voor elkaar krijg.
De site paarden begrijpen.nl ken ik.
Echt hele leuke filmpjes en erg leuk hoe je met je paardjes bezig bent.
Als de kids op school zitten(over 2,5 jaar) krijg ik hopelijk meer tijd voor de paarden en wil ik dit bij Joris ook wel proberen. Kijken of hij dit wil gaan begrijpen op zijn leeftijd.
Da Laico kennende vind hij dit super en doet denk alles voor me.

Waar beloon je ze mee, en worden ze niet happerig naar je hand hierdoor?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 26 feb 2010 - 8:48

yvonnedejong schreef:
dat laatste filmpje, echt top wat Saegola voor je doet.
Hoe krijg je dat voor elkaar.
Dat weet ik eigenlijk niet precies :<..., het is een combinatie van een vertrouwensband met je paard en lichaamstaal, en een beetje op gevoel gaan spelen met je paard en kijken wat hij leuk vindt en hoe je hem op jou gericht kan houden. Lekker experimenteren dus knipoog.

Citaat :
Waar beloon je ze mee, en worden ze niet happerig naar je hand hierdoor?
Ik gebruik als beloningsbrokjes Pavo Liga, dat is een brok voor IJslanders en die brokken hebben een mooi formaat om als snoepjes te dienen. En ja, soms kunnen paarden in het begin wel een beetje happerig worden, maar dat is voor mij geen reden om ermee te stoppen, maar juist om ermee te blijven oefenen zodat ze steeds beleefder worden. Tenslotte is het bij paarden onderling ook zo dat de leider de zeggenschap heeft over het voedsel en dat hij bepaalt of een ranglager paard bv. wel of niet samen met hem hooi van hetzelfde hoopje of uit dezelfde bak mag eten. Ik beloon alleen om een reden en als ik het wil, niet omdat het paard bedelt of schooit. Saegola had er in het begin een handje van om het snoepje echt weg te grissen, maar als ze dat doet, doe ik meteen mijn hand weer dicht en krijgt ze het gewoon niet. Maar soms kan ze zich nog wel eens even niet goed beheersen, zeker als we een beetje aan het spelen zijn. Kijk maar in het 'lol'-filmpje op 1:04, daar bijt ze even heel snel in mijn duim (je ziet het bijna niet, maar ik had er wel een bloeduitstorting van onder mijn nagel kritisch...).
Ik zie trouwens dat de tekst in de ballonnetjes moeilijk leesbaar is; als je rechtsklikt op het filmpje en dan 'Watch on YouTube' kiest, zie je een wat groter filmschermpje met duidelijker leesbare teksten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptydo 11 maa 2010 - 6:06

Leuke filmpjes Marja!

Op dit moment doe ik niet veel met de paarden, we zijn nog aan het bijkomen van de tweede verhuizing in twee jaar tijd absurd
En ons nieuwe plekje is erg kleiig en nog niet geschikt om "iets" te doen. De weggetjes hier zijn nog maar net ijsvrij dus het is er gewoon niet van gekomen.
Maar normaal gesproken doe ik veel grondwerk, dat vind ik maar de paarden ook erg leuk. Verder rij ik buiten. In een ver verleden heb ik wel eens wedstrijden gereden op recreatief niveau maar dat is echt al wel 30 jaar geleden denk ik grijns
Dat met zo'n groot stuk plastic heb ik ook wel eens gedaan dat is echt leuk, zo verschillend als ieder paard daar op reageert, in ieder geval een idee om ook weer eens te doen.
Ik heb toen ook alles volgehangen met van dat rood witte plastic lint daar keken ze even van op maar dat wende snel. Erg handig want als er een mountain-bike rit in het bos was en het bos vol hing met dat spul keken ze er niet van op.
Met Stelkur heb ik de basis cursus bij Emiel Voest gedaan dat was ook echt super leuk en leerzaam, maar ook dat is alweer zo'n 6 jaar geleden, jongens wat vliegt de tijd.
Ik hoop dat het voorjaar nu een beetje doorzet want dan kunnen we een plek maken waar ik aan de gang kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptydo 11 maa 2010 - 11:36

Leuk om te lezen wat jullie met je paarden doen.

Op het moment doe ik vooral veel grondwerk en in de weekenden en nu het 's avonds weer later donker wordt wandelen we ook veel. Wil als de paarden weer op de wei staan met Dibble beginnen met langeteugelen - heb deze winter de dvd van Piet Bakker (http://www.rijkunstzondergrenzen.nl/) gekocht en die manier sprak me wel erg aan, vooral ook omdat hij voerbeloning gebruikt en omdat je dat langeteugelen ook met touwhalster kunt doen. Deze week ben ik met Thyler begonnen om wandelingetjes met de lange teugel te doen, zodat hij alvast een beetje kan wennen aan de teugelhulpen. Ik was erg verbaasd dat hij de hulpen via het touwhalster erg snel begreep! Eigenlijk hoop ik hem over een paar jaar voor een sulky te kunnen doen, volgens mij zou hij dat helemaal geweldig vinden. Hij loopt heel graag en erg makkelijk en schrikt niet snel (en als hij schrikt staat hij eigenlijk altijd gelijk weer stil om te kijken naar wat er nou eigenlijk zo eng was).

Een jaartje geleden ben ik met Dibble een beetje begonnen met rijden, maar jammer genoeg staat dat nu even op een laag pitje i.v.m. een blessure van Dibble. We waren bezig met het Freestyle-rijden (Parelli) en vooral gericht op het ontspannen en op eigen benen lopen - het was voor Dibble best wennen om met weinig of geen contact en met touwhalster gereden te worden. Ik had nooit gedacht dit nog te zeggen, maar uiteindelijk wil ik graag een beetje gaan dressuren hilarisch . Na jaren van manegelessen had ik een behoorlijke afkeer gekregen van alles wat 'dressuur' heet, maar er bleken toch methodes te zijn die me wel aanspreken (leve internet!). Vooral het boek en de dvd's van Karen Rohlf (http://www.dressagenaturally.net/home#content) vind ik super.

Vooral bij Thyler (nog hengst en wat dominant) probeer ( oeps ) ik er trouwens wel op te letten dat hij niet te opdringerig wordt tijdens het spelen. Meestal laat ik hem een paar passen achterwaarts gaan en even wachten voordat hij een voerbeloning krijgt.

Hier nog een filmpje van Thyler met 'zijn' bal - inmiddels speelt hij een stuk ruwer met de bal, en ik vraag me af of de bal de winter gaat overleven...

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 12 maa 2010 - 9:29

Leuk filmpje Wieteke grijns! Saegola is ook gek op de bal, ik moet hem weer eens oppompen en ermee gaan spelen. Zij kan soms helemaal uit haar dak gaan van die bal.
Grappig hoe Thyler af en toe helemaal over de bal heen gaat staan en dan zo staat te peinzen wat hij daar nou eigenlijk mee aan moet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyzo 14 maa 2010 - 8:06

wat ik met mijn paardje doe....

Nou eigenlijk nog niet zo veel. Hij is nog jong en mag van mij vooral lekker kind zijn. Twee weken geleden hebben we hier les gehad van Josien van der Poel van Paarden met Plezier. Dat was erg leuk! Grondwerk met balkjes gedaan en vooral aan onze verhouding gewerkt. Omdat mijn mannetje hengst is probeert hij erg zijn grenzen te verkennen en moet ik echt op mn strepen staan tot waar hij mijn persoonlijke ruimte in mag komen.
Gelukkig was het niet alleen mijn hengstenboy die daar last van had maar ook een jonge merrie hier op stal probeerde haar baasje even goed te testen.
verder ben ik deze week begonnen met clickertraining.... ik had het boek al meer dan een jaar in huis maar durfde er niet aan te beginnen omdat ik bang was dat door mijn ondeskundigheid ik misschien een bijterig en vervelend paard zou krijgen.
maar na de dvd te hebben gezien durfde ik het wel aan... en idd hartstikke leuk!

Na twee trainingssessies kon hij al een pionnetje oppakken en aan mij geven!

Dus wat ik doe... heel licht grondwerk en wat leuke spelletjes met clickeren...

nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyzo 14 maa 2010 - 23:47

Nina,
Wat voor boek heb jij van de clickertraining?
Ik heb zelf die maflinger van 2 en het lijkt me erg leuk om ook iets te gaan doen met hem.
Ik ben idd ook erg bang dat hij bijterig gaat worden.
Als ik jou verhaal zo lees, klinkt dat helemaal geweldig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyma 15 maa 2010 - 0:45

Yvonne,

Ik heb het boek van Inge Teblick. Had het al een jaar liggen maar had nu van Lotte de dvd die bij het boek past gekregen.
Dat maakte het voor mij makkelijker om te weten waarmee te beginnen.
Ik was ook bang dat mijn jonge man bijterig zou worden maar in het boek en op de dvd staan goede oefeningen om je paard beleefd te maken en te houden.

Echt een aanrader! Misschien leuk om ervaringen hier uit te wisselen?

Gr nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyma 15 maa 2010 - 4:55

Ik heb ook het boek van Inge Teblick, het is heel duidelijk en gaat ook diep in op het beleefd omgaan met voedselbeloningen (door het paard dus hè knipoog). Het is wel een boek met heeeel kleine lettertjes, ik had liever een dikker boek gehad met grotere letters, dat maakt het wat overzichtelijker. Maar de informatie is TOP. Ik heb ooit een dagclinic georganiseerd met Inge Teblick, dat was ook erg leuk en leerzaam.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Judith




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-04-10

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptydi 20 apr 2010 - 7:30

Haai Marja,

Heb ik zostraks in het voorstellen verhaaltje je vragen beantwoord, zie ik hier dat jij eigenlijk op dezelfde manier met je paarden bezig bent als ik!!!

En zo super om te lezen dat jij er ook zo enthousiast over bent!!!! Ik ben ook premium lid en ben er heel blij mee! Marijke doet het geweldig!

Misschien een idee om eens af te spreken? Van mekaar kun je veel leren en't lijkt me leuk om jou PP eens in't "echt" te zien!!!

Rij je bitloos? En gebruik je'n kaptoom en zo ja, welk?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 23 apr 2010 - 8:44

Hoi Judith,

Nou, da's wel heeeel toevallig hè, dat we allebei Premiumlid zijn!
Op het moment rijd ik vrijwel niet, omdat ik ook bezig ben met een cursus over de Waterhole Rituals (van Carolyn Resnick) en ik eigenlijk weer helemaal van het begin af aan op die manier wil beginnen (tja, vaag verhaal, ik weet het :<...). Het is in ieder geval mooi te combineren met AR en RR glimlach.

Je bent van harte welkom om eens te komen kijken naar onze PP 's glimlach!

En oh ja, ik rijd inderdaad bitloos (met een 'Bloem') en ik heb de originele kaptoom van Bent Branderup, dat is gewoon een heel goede kwaliteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Judith




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-04-10

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyvr 23 apr 2010 - 9:45

Voor mij rolt zo eigenlijk nu alles in elkaar.
Mijn puzzel wordt langzaam een geheel en zo merk je dat alles weer samenhangt....ik bedoel, als je het "beste" voor hebt voor je paard kom je vanzelf alles tegen!
Het houden (PP), verzorgen, rijden, werken.....met je paard!
Echt leuk!!!

Van de WHR heb ik nog nooit eerder gehoord en ben er ook helemaal niet bekend mee??!!
Maar zoals ik al een beetje op het forum heb kunnen lezen schijnt het wel heel interessant te zijn....
in ieder geval de moeite waard om eens dieper te bestuderen slimmerik
Nu ben ik wel nieuwschierig geworden en wil er natuurlijk meer over weten....kun je me misschien vertellen wat aan
te raden is om mee te beginnen (met lezen) zodat ik een beetje een idee krijg wat het inhoudt??

Ben wel heel erg benieuwd!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Emptyzo 25 apr 2010 - 4:29

Judith schreef:
Mijn puzzel wordt langzaam een geheel en zo merk je dat alles weer samenhangt....ik bedoel, als je het "beste" voor hebt voor je paard kom je vanzelf alles tegen!
Het houden (PP), verzorgen, rijden, werken.....met je paard!
Ja, zo voel ik dat ook, een puzzel waarin alles met alles samenhangt, mooi hè glimlach?

Citaat :
Nu ben ik wel nieuwschierig geworden en wil er natuurlijk meer over weten....kun je me misschien vertellen wat aan
te raden is om mee te beginnen (met lezen) zodat ik een beetje een idee krijg wat het inhoudt??
Ik weet niet of je gemakkelijk Engels leest, maar als dat geen probleem is kun je het beste beginnen met Carolyn's boek 'Naked Liberty' en haar DVD 'Introduction to the Waterhole Rituals'. Een combinatie van die twee kun je bestellen op de weblogsite van Carolyn Resnick (op die pagina staat ook de combinatie van boek en DVD, de bovenste combi).
Op mijn weblog heb ik ook een uitleg van de WHR geschreven, maar daarnaast moet je zeker de weblog van Carolyn ook volgen, want met haar wijsheid ga je pas echt de volle waarde en betekenis van de WHR voelen en begrijpen. Het is eigenlijk meer een leefwijze dan alleen maar een manier van met paarden omgaan. Wat mij betreft is het een benadering van het leven met paarden die totaal anders is dan alles wat ik ooit eerder met paarden heb gedaan of over ze heb gedacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Wat ik met mijn paarden doe Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ik met mijn paarden doe   Wat ik met mijn paarden doe Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat ik met mijn paarden doe
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een dag uit het leven van mijn paarden
» Mijn paarden en het vuurwerk
» Mijn bezigheden met de paarden
» epe paarden vierdaagse
» "Natuurlijke stalling" voor mijn paarden (0297)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: