Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Northern Trail ride

Ga naar beneden 
+2
helma
Berith
6 plaatsers
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptyma 12 apr 2010 - 8:38

Gisteren meegedaan met de Northern Trail ride. Volgens de site is dat: De trailrides zijn eigenlijk niets meer dan een mooie rit door de natuur.

Als extra element zijn er verscheidene trailhindernissen aanwezig. Dit zijn trailhindernissen uit de westernsport, denk dus aan boomstam slepen, een slalom of een L achterwaarts. Ook zitten er vaak behendigheidsspelen in die je zonder paard moet doen, bijvoorbeeld pijl en boog schieten.

Wat het dus niet is, is een race om zo snel mogelijk aan de finish te komen! Het draait vooral om ontspanning en genieten van de natuur."

Het was een tocht van ongeveer 18 km waar we onderweg een rebus moesten oplossen en wat "hindernissen" moesten nemen. Was een schitterende tocht die op sommige plekken ook dwars over akkers ging, dan weer door het bos of langs de hei.

Ik was samen met een kennisje van het friezenforum een andere kennis van het friezenforum zijn we onderweg tegen gekomen en die heeft prachtige foto's gemaakt:

De start was al een uitdaging omdat Sietske die wapperende vlaggen best heel spannend vond:
Northern Trail ride Start

Trix was natuurlijk ook mee, dit noemen we ook wel de Trixsandwich of shettenpletten grijns Northern Trail ride NTR01

De eerste hindernis, het slepen van een boomstam (alsof we dit al jaren doen hilarisch )
Northern Trail ride NTR02

De volgende hindernis was echt een uitdaging, pak een koe op loop er mee naar een pion, draai daar omheen en breng de koe terug.
Maar Sietske was niet direct overtuigt dat die koe haar niet zou opeten:
Northern Trail ride NTR03

Toch ook wel nieuwsgierig
Northern Trail ride NTR04

Ok de koe mag mee, tip van de fotograaf was om de koe achter me te houden want dan ziet Sietske hem niet. Bij de eerste poging had ik de koe naast me en toen moest ik hem heel snel laten vallen om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Northern Trail ride NTR05b

Later kwamen we bij een leuk meer waar we altijd graag even in het water spelen:
Sietske vindt het geweldig om zo hard mogelijk met haar voorbenen in het water te stampen. Trix ondergaat het lijdzaam krankzinnig
Northern Trail ride NTR08

Maar ja Trix heeft dan weer andere rare acties, die gaat altijd in het water liggen denken
Northern Trail ride NTR10a

En ten slotte, even in galop door het water
Northern Trail ride NTR11

Normaal mag Trix altijd los lopen maar de paarden van de deelnemers achter ons vonden Trix nogal eng en ik had de organisatie vooraf gevraagd of Trix als handpaard meemocht en beloofd dat ze de andere deelnemers niet zou hinderen. Dus leek het me beter om haar maar netjes aan het touwtje te houden.

Het was in ieder geval een hele leuke rit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptyma 12 apr 2010 - 10:46

Wat geweldig Berith, ik zit met open mond te kijken! En dan nog niet zo zeer naar de hindernissen (heb ooit TREC weekend gedaan),
maar hoe je het toch voor elkaar krijgt Trixie zo mee te nemen.
Helemaal fantastisch!
Zit je dan niet met een enorm tempoverschil? Of loopt Sietske zo rustig dat Trix haar bij kan benen?
Ik zou zo graag het zelfde doen met onze Chico, maar het verschil is niet handig. Heb als es in een soort arm-spagaat in het zadel
gezeten omdat die kleine achterblijft. Helaas is voor mij los meelopen geen optie, omdat we altijd rekening moeten houden met het
verkeer. Bovendien ben ik Chico naar verwachting direct kwijt, die ziet de eerste graspol en blijft lekker grazen.

Ik vind het echt prachtig wat jij doet met die twee!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptyma 12 apr 2010 - 16:48

Trix is erg vlot en loopt ruim, die houdt de grote paarden makkelijk bij, dus geen sprake van tempoverschil. Ik heb zelfs vaak dat ik met Sietske galoppeer en dat Trix dan gewoon blijft draven, houdt ze prima bij.
Trix is ook een grote shetlander (te groot zelfs om opgenomen te worden in het stamboek) van 1.10.

Als Trix los loopt gaat ze ook gras eten, maar dat is altijd 2 happen en dan snel weer naar ons toe komen. In draf en galop blijft ze nooit staan om te eten, dan blijft ze er netjes vlak achter lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptyma 12 apr 2010 - 18:30

ook ik heb de foto's met bewondering zitten kijken.
Wat een geweldig gezicht.
Mijn Joris, hoe braaf die ook is, zie ik er ook niet voor aan om los bij me te blijven. Daarvoor is eten denk zijn grootste hobby.
Mocht Atent in de toekomst braaf zijn onder het zadel is het proberen wel waard om Joris of Laico als handpaard mee te nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptyma 12 apr 2010 - 22:18

Erg leuk stukje om te lezen en te bekijken. Moet een superdag geweest zijn. Wat kan jij trots zijn op je beide paarden (hoe klein de ene dan ook is)!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptydi 13 apr 2010 - 0:30

De beschrijvingen maken me heeeeel nieuwsgierig, maar ik kan de foto's natuurlijk weer eens niet zien frustratie... Maar ja, waarschijnlijk over een paar uurtjes dan ineens weer wel hilarisch, dus ik kom af en toe gewoon even kijken.

Als ik het zo lees, zou het ook echt iets voor mijn Kría zijn (die van de schriktraining).

Edit: hahahahahaha hilarisch, ik heb mijn reactie geplaatst en zie de foto's ineens weer wel grijns. Wat een GEWELDIGE foto's Berith!!! Ik ben bang dat je echt een nieuwe avatar moet maken hoor, want die foto van de galop in het water is echt geniaal compliment!


Laatst aangepast door Marja op wo 14 apr 2010 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptydi 13 apr 2010 - 0:35

Marja schreef:
De beschrijvingen maken me heeeeel nieuwsgierig, maar ik kan de foto's natuurlijk weer eens niet zien frustratie...
wat gek marja dat jij dat steeds heb.
Ik kan alles gewoon elke keer bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptydi 13 apr 2010 - 2:13

Berith schreef:
Trix is erg vlot en loopt ruim, die houdt de grote paarden makkelijk bij, dus geen sprake van tempoverschil. Ik heb zelfs vaak dat ik met Sietske galoppeer en dat Trix dan gewoon blijft draven, houdt ze prima bij.
Trix is ook een grote shetlander (te groot zelfs om opgenomen te worden in het stamboek) van 1.10.

Als Trix los loopt gaat ze ook gras eten, maar dat is altijd 2 happen en dan snel weer naar ons toe komen. In draf en galop blijft ze nooit staan om te eten, dan blijft ze er netjes vlak achter lopen.

** Onze Chico is ook `1.10, en mijn Arabier 1.59 maar hij beent het echt niet bij hoor! Nou moet ik zeggen dat ik het toendertijd een keer
geprobeerd heb, en daarna niet meer. Misschien nog maar es oppakken.
Dan heb ik ook nog het rangorde probleem, want Falcor is nr 1, en Chico nr 5, dus hij houdt graag een gepaste en respectvolle afstand van
Falcor. Niet zo handig aan het lijntje als handpaard....

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptydi 13 apr 2010 - 17:16

Trix is heel erg een kuddepaardje en heel erg gehecht aan Sietske. Het was me destijds in de wei al opgevallen dat Trix altijd gaat waar Sietske gaat en nooit bijv. achter blijft in de wei als Sietske al weer richting paddock vertrokken is. Daarom heb ik het een tijd geleden ook een keer aangedurft om op een grote hei waar in kilometers omtrek geen verkeer te bekennen was Trix een keer los te laten en dat was dus erg succesvol.
Wat handpaard betreft denk ik dat het wel "handig" is als het handpaard in ieder geval niet de leider is.
Bij mij is Sietske dus de baas van de twee en Sietske is ook een echt alpha merrie, die hoeft nooit geweld te gebruiken om andere paarden duidelijk te maken dat zij de baas is. Trix is ook een expert in het lezen van lichaamstaal. Daar hoef ik bijna nooit aan het touwtje te trekken als we harder of langzamer gaan, die past zich direct aan, als Sietske van tempo veranderd.

En wat tempo betreft. Sietske is 1.72 en heeft een hele ruime stap. Ik denk dat ze gemiddeld 6 tot 7 km per uur stapt. Ook draf gaat bij haar altijd in een flink tempo, maar Trix heeft daar dus totaal geen moeite mee. Ik denk dat het een kwestie van eigen vlotheid en wennen is. Trix is van nature vrij vlot en ze is het tempo van Sietske ook gewend. Ik denk ook dat ze door het vele meelopen ruimer is gaan lopen. Haar conditie is in ieder geval top glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Emptywo 14 apr 2010 - 4:50

Hele leuke foto's Berith! Wat een geweldig gezicht die 2 zo naast elkaar, die galop in het water is ook super!
Moest wel lachen om die blik van Sietske naar die 'koe' toe grijns
Wel heel knap van Trix dat ze het zo goed kan bijbenen, ik kan me dan goed voorstellen dat ze een goede conditie heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Northern Trail ride Empty
BerichtOnderwerp: Re: Northern Trail ride   Northern Trail ride Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Northern Trail ride
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Activiteiten-
Ga naar: