Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verlichting / stroom bij de wei

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 6:01

Hebben jullie verlichting of stroom bij jullie wei ?

Degene die zelf naast / bij hun weiland wonen waarschijnlijk wel .
Maar hoe doet de rest dat ?

Een schikdraadapparaat is niet zo moeilijk , neem er eentje met een accu .

Maar bv. in geval van nood , als een paard niet in orde is sávonds en een DA licht nodig heeft , of stroom ??
Of een paardentandarts die electrisch wilt vijlen ?

Wie gebruikt er bv. een stroomaggregaat ?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 6:32

Ik heb geen stroom bij mijn wei.
Ik heb in mijn schuurtje een lamp met een dynamo staan die je kan opladen door op te winden.
Als er echt nood aan de man is kan ik wel een beroep op de buren doen. Er staan diverse huizen langs de weg bij mijn wei.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 7:27

Wij hebben bij onze wei achter het bos geen licht, maar bij huis uiteraard wel, dus als er iets is halen we de paarden naar huis.

Op onze vorige plek (toen we de paarden nog niet aan huis hadden) hadden we een 12 Volts TL-lamp die werkte op een auto-accu en dat werkte prima. Zo'n lamp wordt ook gebruikt door kampeerders en kun je dus kopen bij een campingwinkel knipoog.

Voor de paardentandarts die electrisch gereedschap gebruikt, zul je denk ik toch echt naar een plek moeten waar electriciteit aanwezig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 8:56

Ik heb stroom en verlichting bij de stal. Ik heb het geluk dat de vorige eigenaar van ons huis een extra elektragroep in huis heeft laten aanleggen en daarmee dus de verlichting rond de stal en de lampen van de bak geregeld heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 10:09

Ben een beetje aan 't rondneuzen naar 12 volt campeer lampen , zijn er aardig wat te vinden gelukkig .

Misschien met de tijd toch eens uitkijken naar een 2e hands aggregaat .

@ Muriel
Misschien iets om aan jullie assortiment toe te voegen , een aggregaat ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 22:08

Zonne-energie zon zon
Kijk eens op www.desolarshop.nl of er een product bijzit waar jullie wat mee kunnen.

Wij hebben deze in de schuilstal hangen:
Solar tuinartikelen > Wandlicht op zonne-energie

Bevalt prima, is normaal uit, gaat aan met een afstandbediening. Geen heel fel licht, maar voldoende om 's avonds nog even te voeren, wat mest te ruimen, etc.

Als er in het donker iets van een wond ofzo geïnspecteerd moet worden, gebruiken we een 'koplamp' (zo'n mijnwerkerslamp die je op je hoofd zet). Gebruiken we trouwens ook om tijdens vakantie de honden 's avonds uit te laten. Handiger dan een gewone zaklantaarn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Emptydi 6 apr 2010 - 23:18

Marina schreef:
Als er in het donker iets van een wond ofzo geïnspecteerd moet worden, gebruiken we een 'koplamp' (zo'n mijnwerkerslamp die je op je hoofd zet). Gebruiken we trouwens ook om tijdens vakantie de honden 's avonds uit te laten. Handiger dan een gewone zaklantaarn.
Ja, zo'n hoofdlampje hebben wij ook. Heel handig om 's avonds in het donker de hooibakken te gaan vullen, je hebt je handen vrij en waar je kijkt daar heb je licht. Superding compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Verlichting / stroom bij de wei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verlichting / stroom bij de wei   Verlichting / stroom bij de wei Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verlichting / stroom bij de wei
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??
» track maken zonder stroom

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: