Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De mest is weer uitgereden!

Ga naar beneden 
+6
marion
Irene
Nina
ponylady
Ellen
Mai
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De mest is weer uitgereden!   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Emptydo 1 apr 2010 - 0:01

Dank voor je uitleg Nina. Mooi dat jullie dat beheerspakket op deze manier kunnen combineren met jullie bedrijfsbeleid glimlach.

Interessante website Muriël! Ik kende hem nog niet. Heb al wat stukjes zitten lezen en ik sla hem zeker op in mijn favorieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De mest is weer uitgereden!   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 7:41

Moet je de mest minimaal een jaar laten liggen of is korter ook goed?
Wat is de minimale periode?

Ik wil nu ook een klein mesthoopje maken zodat ik zelf handmatig de hoek kan doen die niet geinjecteerd wordt.
Dit is ongeveer 20x40 dus lijkt me goed te doen. Ik gebruik deze hoek ook als mijn "bak" om in te rijden.
Nu nog even uitzoeken hoeveel ik moet bewaren om de hele bak te kunnen doen.
Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat t.o.v. het injecteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De mest is weer uitgereden!   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 11:03

yvonnedejong schreef:
Moet je de mest minimaal een jaar laten liggen of is korter ook goed?
Wat is de minimale periode?
Meestal wordt een jaar aangehouden om goed te composteren. Het schijnt dat dan ook de wormeieren en onkruidzaden dood zijn, maar of dat ook echt bewezen is weet ik niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Hoe lang wachten?   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Emptyza 24 apr 2010 - 9:02

Hé hallo,

Ik begin net voorzichtig met het maken van een paddock paradijs. Drie weken geleden is er mest uitgereden over ons land. Ik vroeg me af: hoe lang wachten jullie daarna met de paarden er weer op te zetten?

groetjes van Anneke...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De mest is weer uitgereden!   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Emptyzo 25 apr 2010 - 1:02

Anneke schreef:
Ik begin net voorzichtig met het maken van een paddock paradijs. Drie weken geleden is er mest uitgereden over ons land. Ik vroeg me af: hoe lang wachten jullie daarna met de paarden er weer op te zetten?
Wij wachten een hele poos omdat we eerst willen hooien voordat de paarden op de wei gaan, maar als je paarden er al eerder op mogen is het een beetje afhankelijk van het weer en hoe hard het gras groeit. Als het veel regent is de mest natuurlijk sneller weg dan wanneer het droog blijft. Maar volgens mij is de mest niet echt schadelijk voor de paarden of zo. Hooguit vinden ze het niet zo smakelijk als er nog veel mest ligt en het gras nog niet zo lang is. Dus je kunt het het beste uitproberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De mest is weer uitgereden!   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Emptyma 26 apr 2010 - 10:22

Bedankt voor de hulp. Ik heb het pad vandaag afgemaakt (45 paaltjes moesten nog de grond in absurd ). De paarden er nog een uurtje op gelaten aan het eind van de dag. Ik kon het niet laten. Fijn om te zien dat ze lekker het land rond gingen ook al ging het nog niet hard met al dat gras...
Ze hebben zo te zien geen last van de mest grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De mest is weer uitgereden!   De mest is weer uitgereden! - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De mest is weer uitgereden!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» eten van mest
» ervaringen met regelmatig de track slepen in plaats van mest weghalen?
» Wat nog meer op de wei behalve mest?
» hoe doen jullie het : mest scheppen ?
» Handigste manier om mest te verwijderen van de track

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: